Het nieuwe reizigerscollectief De Forens is een crowdfund-actie begonnen om een treinreis naar Driebergen-Zeist te financieren. Op sociale media zijn de initiatiefnemers vandaag een campagne gestart o
Geld voor enkele reis is overgemaakt (vanuit private bank te Trinidad-Tobago). Dit soort armoedzaaiers kunnen we hier in Heemstede-Aerdenhout missen als kiespijn.
Het is nog even goed opletten geblazen bij die coffee-break in Sloterdijk; voor je het weet loop je langs een sensor die je automatisch uitcheckt en dan moet je weer instaptarief betalen zodat de uiteindelijke reis veel duurder wordt dan € 24,50 p.p. Echt beroerd is dat als het totale gecrowdfunde reisbudget wordt overschreden en de rest moet worden gelopen op het resterende traject. Dan geldt ook hier: “de dood op het baanvak of de gladiolen”
Er zijn manieren van crowdfunden waarbij de crowd pas achteraf merkt dat er gefund is geworden. Als je die nou toepast tussen Heemstede-Aerdenhout en Sloterdijk, dan kan je vanaf daar crowdbetaald verder met een anonieme chipkaart. Op de terugweg doe je de funding dan tussen Driebergen-Zeist en Utrecht en gebruikt de opbrengst voor de rest van de reis naar Heemstede-Aerdenhout.
Dat ge zich op deze wijze de gat veegt met Zijn zevende gebod!
Uw laagheid zal Hem tot een gruwel zijn.
Als collectief is het helemaal niet nodig om een treinkaartje aan te schaffen. Gewoon zwart-rijden! Die éne conducteur, zo die al het lef heeft te controleren op dit traject, kun je met z’n allen gemakkelijk de baas.
€ 25,40 voor een enkeltje binnen de Benelux? Belachelijke prijzen waar De Forens eerst eens iets aan moet doen! Ik kan me herinneren dat in mijn jeugd de buren een enkeltje Oost-Europa namen en mijn vader nog 3 Gulden vijftig toe kreeg!
En dit is nog maar het begin! Bij genoeg animo(zegels, weet U nog) steken we de grens over, al dan niet over de Betuwelijn. Die ligt er toch maar verlaten bij. En wie zegt dat wij niet sporen zeg ik: tjoek, tjoek.
Ik snap helemaal niets van dit artikel, teveel cijfertjes, getallen en buitenlandse woorden. Waarom kan het niet gewoon in Jip en Janneke taal geschreven worden, zodat iedere TeleGrof lezer het kan begrijpen?
En kilometers spoor schieten onder mij door.
Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou.
Vanochtend vroeg vertrokken, in de luwte na de nacht.
En 10 minuten op de trein gewacht.
Want die had wat vertraging, en mijn god daar baal ik van.
Omdat ik nu 10 minuten minder bij je blijven kan.
Heb zojuist mijn begroting voor 2015 bijgesteld waardoor de prognose nu is dat ik in juni in staat zal zijn mijn eerste cent te doneren.
Ik begrijp werkelijk niet waarom deze mensen zich niet eerst in Brussel hebben gemeld. Voor dergelijke initiatieven bestaan subsidiepotten en kunnen substantiele hoeveelheden geld worden beschikbaar gesteld. Met een goed rapport , een gloedvol betoog en een calorierijke lunch kan je in de Europese hoofdstad veel bereiken. En uiteraard bied ik mijn diensten als lobbyist hierbij gaarne aan. Dat kost wat. Maar daar krijg je dan ook wat voor .
Binnen drie maanden verwacht ik sneeuw, hagel, mist en ook een klein beetje zon. Het wordt niet warmer dan -20 graden Celsius en daarom komt er een Elfstedentocht. Het treincijfer voor de komende drie maanden is een 0, aangezien ze massaal gaan uitvallen. Ik denk dus dat deze actie voor de komende maanden nutteloos is en dat meneer een andere manier moet vinden om een retour waar te maken.
Vanuit Camping de Natte Schoen zeg ik Oant Moarn, oftewel tot morgen.
Flauwekul, ga toch fietsen!
Geld voor enkele reis is overgemaakt (vanuit private bank te Trinidad-Tobago). Dit soort armoedzaaiers kunnen we hier in Heemstede-Aerdenhout missen als kiespijn.
Wonen er zoveel armoedzaaiers in Heemstede-Aerdenhout?
Het is nog even goed opletten geblazen bij die coffee-break in Sloterdijk; voor je het weet loop je langs een sensor die je automatisch uitcheckt en dan moet je weer instaptarief betalen zodat de uiteindelijke reis veel duurder wordt dan € 24,50 p.p. Echt beroerd is dat als het totale gecrowdfunde reisbudget wordt overschreden en de rest moet worden gelopen op het resterende traject. Dan geldt ook hier: “de dood op het baanvak of de gladiolen”
Crowdfunding is al zo oud als het beroep van orgelman. Of misschien deed men dat in de open riolen van het oude Rome zelfs al…
Van mij kunnen ze een bijdrage krijgen voor hun reis van Driebergen naar Zeist. De rest lenen ze maar bij de bank of zo.
Er zijn manieren van crowdfunden waarbij de crowd pas achteraf merkt dat er gefund is geworden. Als je die nou toepast tussen Heemstede-Aerdenhout en Sloterdijk, dan kan je vanaf daar crowdbetaald verder met een anonieme chipkaart. Op de terugweg doe je de funding dan tussen Driebergen-Zeist en Utrecht en gebruikt de opbrengst voor de rest van de reis naar Heemstede-Aerdenhout.
Dat ge zich op deze wijze de gat veegt met Zijn zevende gebod!
Uw laagheid zal Hem tot een gruwel zijn.
Als collectief is het helemaal niet nodig om een treinkaartje aan te schaffen. Gewoon zwart-rijden! Die éne conducteur, zo die al het lef heeft te controleren op dit traject, kun je met z’n allen gemakkelijk de baas.
€ 25,40 voor een enkeltje binnen de Benelux? Belachelijke prijzen waar De Forens eerst eens iets aan moet doen! Ik kan me herinneren dat in mijn jeugd de buren een enkeltje Oost-Europa namen en mijn vader nog 3 Gulden vijftig toe kreeg!
En dit is nog maar het begin! Bij genoeg animo(zegels, weet U nog) steken we de grens over, al dan niet over de Betuwelijn. Die ligt er toch maar verlaten bij. En wie zegt dat wij niet sporen zeg ik: tjoek, tjoek.
Ik snap helemaal niets van dit artikel, teveel cijfertjes, getallen en buitenlandse woorden. Waarom kan het niet gewoon in Jip en Janneke taal geschreven worden, zodat iedere TeleGrof lezer het kan begrijpen?
Voor eventuele tips over het efficiënt opzetten van crowdfunding kan het reizigerscollectief De Forens bij meneer Wilders van de PVV terecht.
Hij weet daar heel veel van.
שָׁלוֹם (Shalom). 😉
Corrie.
Lieve Connie,
Die meneer van jou mag van mij helemaal in z’n eentje zonder bijbetaling in een eerste-klasstiltecoupé. Dan houdt hij ten minste even zijn grote bek.
Waar is de linke naar de crowdfund pagina?
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng
Oe Oe
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng
Oe Oe
En kilometers spoor schieten onder mij door.
Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou.
Vanochtend vroeg vertrokken, in de luwte na de nacht.
En 10 minuten op de trein gewacht.
Want die had wat vertraging, en mijn god daar baal ik van.
Omdat ik nu 10 minuten minder bij je blijven kan.
Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng Kedeng, Kedeng
Oe Oe
Wat mij uit dit initiatief niet geheel duidelijk wordt is of Driebergen-Zeist op de terugweg Zeist-Driebergen heet.
Alvorens mij uit te spreken over eventuele steun aan dit toch prachtige project, dient hier helderheid over te komen.
Stom initiatief van het reizigerscollectief De Forens.
Met de trein reizen is voor vrouwen en mietjes.
Daarom reis ik ook altijd met de trein. Veel vrouwen, weinig mannen.
Van mijn zuurverdiende loon heb ik inmiddels € 0,15 gereserveerd om te storten in het crowd funding project.
Ik hoop dat velen mijn goede voorbeeld zullen volgen.
Heb zojuist mijn begroting voor 2015 bijgesteld waardoor de prognose nu is dat ik in juni in staat zal zijn mijn eerste cent te doneren.
Ik begrijp werkelijk niet waarom deze mensen zich niet eerst in Brussel hebben gemeld. Voor dergelijke initiatieven bestaan subsidiepotten en kunnen substantiele hoeveelheden geld worden beschikbaar gesteld. Met een goed rapport , een gloedvol betoog en een calorierijke lunch kan je in de Europese hoofdstad veel bereiken. En uiteraard bied ik mijn diensten als lobbyist hierbij gaarne aan. Dat kost wat. Maar daar krijg je dan ook wat voor .
Binnen drie maanden verwacht ik sneeuw, hagel, mist en ook een klein beetje zon. Het wordt niet warmer dan -20 graden Celsius en daarom komt er een Elfstedentocht. Het treincijfer voor de komende drie maanden is een 0, aangezien ze massaal gaan uitvallen. Ik denk dus dat deze actie voor de komende maanden nutteloos is en dat meneer een andere manier moet vinden om een retour waar te maken.
Vanuit Camping de Natte Schoen zeg ik Oant Moarn, oftewel tot morgen.