SMS

Automobilist steeds vaker afgeleid door verkeer

Jaarlijks duizenden spelfouten in sms’jes

 


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Snelheids & spellingscontrole kunnen het best eenvoudig gecombineerd worden maar de dienstdoende motoragent wist vanmorgen niet eens weet hoe hij Koenigsegg moest spellen!

gravatar

In de Kama Sutra wordt het sms’en of telefoneren naar je eigen eega afgeraden. Tijdens een ingewikkeld standje is een verdachte verschrijving of verspreking immers zo gemaakt.

gravatar

Heer Viesman, het is algemeen bekend dat sms’en met rollator, scootmobiel en ja zelfs gezeten op een traplift uitgerust met handige bluetooth icm grijze of groene staar niet echt verstandig is want voor u het weet breekt u een of beide door artrose aangedane heupen… het begin van het einde!

gravatar

Het verkeer kan beslist niet de enige oorzaak zijn. Wanneer ik de speld bekijk kom ik, buiten de dt en td om, heel veel spelfouten tegen.
Of is het geslachtsverkeer hiervan de hoofdoorzaak?

• Reageer
gravatar

Bantje,

Denk nu een goed na over ‘t kofschip, het werkwoord (tevens zelfstandig naamwoord) ‘spellen’ en hetgeen jij in feite wilt uitdrukken. (Nee, met dat laatste bedoel ik niet jouw comedonen!)

Ik spel/spelde
Hij spelt/spelde
Jij spelt/spelde
wij spellen/spelden
jullie spellen/spelden
zij spellen/spelden

Voltooid deelwoord: “Jij hebt verkeerd gespeld.”

Dus jouw zin moet luiden:

De Speld kan beter De Spelfouten heten…

Volgende keer meer je best doen. Beloof je dat?

gravatar

Pardon, De Juf: is dat een nieuwe regel, dat de 3e persoon enkelvoud vóór de 2e persoon enkelvoud komt?

gravatar

Niet lullig tegen de juf doen Nietwietsky.
Zoals je weet staat er niet voor niets geschreven “Vele eersten zullen de laatsten zijn”.

gravatar

Helaas moeten we voor dat Kofschip naar Emmeloordt en dat staat niet in mijn DomDom, over speldfouten gesproken!
Overigens is het woord gespeld, dus dan zou het toch een speldfout zijn met een d erin?

gravatar

Het verkeer is dan wel hinderlijk bij het sms-en, maar het is nog veel lastiger om gewoon onder het rijden rooksignalen te geven.

Mijn oom Bekvecht-met-politie doet zijn best goede rooksignalen te genereren, ondermeer door veel olijfolie bij de benzine te doen.

Maar denk je dat andere weggebruikers meewerken als hij een extra dot gas moet geven of eventjes stationair moet draaien ? Vergeet het maar !

• Reageer
gravatar

Dan moet je een stokoude auto van mij kopen. Ik heb nog wel een Mercedes Haulocast in de aanbieding. Moet je eens kijken hoeveel rooksignalen je dan kunt verzenden zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Heb je ook geen last van het verkeer.

gravatar

@Beun: op het eerste gezicht een aardige suggestie, maar ik vrees toch dat rooksignalen van een Mercedes te veel germanismen zullen bevatten en daar houden wij van de Holysmoke-stam niet zo van.

gravatar

Dan bent je zeker getrouwd met een Cherokee woman. Ik heb nog wel een oude totempaalo maar daar zitten geen wielen onder. Ik heb ook nog een Grand Cherokee Jeep maar dat zal wel niet in jouw prijsklasse vallen.

gravatar

Mijn vrouw is van de Hopi-stam. Zij heeft de slogan: “Er is hoop” bedacht, speciaal voor 2012.
Inderdaad zweert mijn oom bij amerikaanse auto’s; momenteel heeft hij een cadillac; ja, in indian red.
En ik ben vaak met mijn VW Up in het wilde westen (= file A4).

gravatar

Misschien moet er bij de rijlessen ook wat meer aandacht worden besteed aan SMSen en WhatsAppen tijdens het rijden. Het is toch onbestaanbaar dat men in deze tijd van technologische vooruitgang alleen op het rijden zelf let en niets doet met de ras voortschrijdende (communicatie-)technologie?

gravatar

Ik heb er voor gekozen om alleen nog maar te rijden met dichte mist, of in het donker en als iedereen dan mee wil werken door ook zijn of haar licht uit te doen bewijzen we elkaar een enormen dienst. Bermbranden kunnen me ook de garage uitlokken. De afleiding van het verkeer heb ik tot een minimum teruggebracht. Doet U er zelf ook wat aan! Ook bij U in de buurt zijn er bermen, heidevelden, dorre weiden, hooibergen en meer van dit onwenselijke. Veilig Verkeer voor Velen! Het is mogelijk!

• Reageer
gravatar

Het uitlokken in welke vorm dan ook is ten strengste verboden. Daarentegen lijkt het ophokken van u soort een prima idee. Waarom rijdt u overigens niet in de sahara dan bent u niemand tot last en u kom hooguit een kameel tegen.

gravatar

Mijn ervaring is dat ‘blindtypen’ goede resultaten geeft. Ik wordt dan nauwelijks nog afgeleid door het verkeer. Ook geen last van normaal erg hinderlijke stoplichten en op zebrapaden lopende verkeersdeelnemers.

• Reageer
gravatar

Ik ben bezig met de basiscursus blind typen
f8t43946515vdfjoc023305hjdfuhpoqw-38r
ghrunnve
iweruyn rr eryeopw
Als ik hiervoor slaag ga ik over op een blind date.
Eerst mijn blindspot nog laten verhelpen overigens.

• Reageer
gravatar

Ik pleit voor een nationaal onderzoek naar de verbanden tussen correctheid van spelling, locatie, verkeersongevallen, snelheid, tijdstip, type (smart)phone, wel/geen spellingscorrectie en nog wat dingetjes die vast ook wel/geen invloed hebben. Pas dan kunnen we harde uitspraken doen. En daar beleid op uitvoeren: de aanleg van SMS-stroken b.v.

Verzonden vanaf mijn HTC

• Reageer
gravatar

Laten we nu geen Apple’s met Blackberry’s gaan vergelijken hier….

een ieder zichzelfrespecterend persoon weet toch: met de trein tot hartje centrum, foutloze tekstinvoer, en geheid een reden tot communicatie i.v.m. vertragingen.

• Reageer