nooduitgang+wit

‘Betere bewegwijzering kan jaarlijks duizenden dierenlevens schelen’

Tjibbe Joustra pleit voor bescherming van dieren bij stalbranden


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Die bewegwijzering zou ook wel eens de perfecte oplossing kunnen zijn om al die platgereden kikkers en padden te voorkomen tijdens de jaarlijks paddentrek. In iets aangepaste vorm natuurlijk, de koe vervangen door een tekening van een kikker.

• Reageer
gravatar

Die bewegwijzering moet wel gezien worden als onderdeel van een totaalpakket:
– voldoende nooduitgangen
– duidelijke ontruimingssignalen
– noodverlichting
– regelmatige ontruimingsoefeningen
– en natuurlijk inspecties door de brandweer

Naast het keurmerk “100% weidemelk” zou er ook iets als “100% ontruimbare stalmelk” moeten komen.

• Reageer
gravatar

Laat hij eerst eens die arme dieren bij de slachthuizen redden!

Je zult trouwens maar Tjibbe of Doekle heten dan ben je toch voor je leven getekend en dan vragen ze nog waaróm er zoveel gepest wordt! Kom toch op, doe eens wat!

• Reageer
gravatar

Hoe moeten de koeien zich redden bij een overstromingsramp? Door in de richting van de pijl te zwemmen of nét andersom? Een overstromingsramp is veel erger dan een stalbrand. Zowel voor de economie als voor het dierenwelzijn. Toch maakt Tjibbe Joustra zichzelf daar blijkbaar geen zorgen over. Een wegwijzer is rap gezet.

• Reageer
gravatar

Is hier genoeg onderzoek naar gedaan, zijn er sluitende bewijzen? Heeft men genoeg proefbranden gedaan en naar de reacties van de runderen gekeken. En dan nog, mág dit allemaal wel van Brussel??? Kunnen Franse runderen onze bewegwijzering wel lezen?

• Reageer
gravatar

Als het water te hoog komt kun je ook gewoon OP de runderen gaan zitten en hun kop omhoog houden. En de burgemeester om uitleg gaan vragen. Over de Hedwigepolder zitten ze al 50 jaar te zeuren. Het grootste gat in de waterkering is de Schelde. Het water zal zijn weg zoeken en de overstroomde gebieden zullen dezelfde zijn.

• Reageer
gravatar

Of wat zou je denken? De politiekers willen proberen de ZEE in een potpolder weg te stoppen. En dan kregen ze daar nog ruzie over ook. Ondertussen vliegt de Nederlandse luchtmacht rond met ‘oude’ Belgische helicopters omdat NIEMAND wil vliegen in de nieuwe dingen. WIJ hebben ook zulke helicopters besteld!Wellicht dachten ze dat de Hollanders met hunne grote smoel een goede deal gemaakt hadden? Ik denk dat nog steeds. ??? Als Hollanders met zaken bezig zijn : wie kan dat beter?

Alleen kennen jullie niks van treinen en jullie rijden aan de verkeerde kant. Met 1,5kV terwijl de rest van Europa 3kV rijdt en aan de ‘goede’ kant. Als in NL de treinen ook rechts zouden gaan rijden, dan zou er nu zo geen probleem geweest zijn. SPIJTIG genoeg is dat heel die zaak.

Zoiets zou OVERNIGHT moeten gebeuren. In Den Haag zijn ze daar niet over bezig. Ze willen naar Brussel…

LOL.

• Reageer
gravatar

Zoudt u zich niet beter druk kunnen maken over Bart de Wever, Filip DeWinter en nog wat andere dingen?
En misschien moet u eens wat vaker met de trein mee, in plaats van dubbel te parkeren in Rotterdam: dan zou u op kunnen vallen dat over het algemeen de treinen hier aan de ‘goede kant’ rijden. Als ze rijden, dat geef ik u toe.

Het voltage is volstrekt onbelangrijk, aangezien door de Quadricurrantlocomotieven automatisch omgeschakeld wordt naar de gewenste stroomsterkte.
Het enige technische probleem wat er altijd was met het Oostblok was de spoorwijdte, maar dat geldt niet voor het Westblok.

Voortaan een pilletje minder nemen graag; al dat geschreeuw met hoofdletters maakt het nogal onrustig.

gravatar

Kunnen we even bij het onderwerp blijven?
Het ging hier over wegbewijzering voor dieren in brandende stallen. Het verband met treinen ontgaat me, of het moet zijn dat de koeien ervan in de war raken omdat ze zo vaak stil staan en weer optrekken?

gravatar

Nu nu, wat een starheid: het aangehaalde onderwerp is slechts het vertrekpunt voor velerlei gedachten en hersenspinselen, heeft u geen avontuurlijke geest?

En om eerlijk te zijn verschillen sommige treinstellen niet echt van veevervoer, zodat men kan stellen dat de bewegwijzering hier wel degelijk aangepast zou kunnen worden.

• Reageer