Smurfenfanclub broedt op keiharde represailles tegen actie Albert Heijn

Blauwe roes krijgt wraakzuchtig gevolg

De Albert Heijn bonusactie ter ere van het 50 jarige bestaan van de smurfen is een groot succes. De special ingerichte Smurfenmonitor meldde deze week dat tienduizenden gezinnen speciaal naar Albert Heijn kwamen om zich te wanen in de blauwe roes. Bij de jeugd heeft het een ware verzamelwoede veroorzaakt. De reacties zijn echter niet onverdeeld positief nu de smurfen de flippo van de 21ste eeuw zijn geworden. Voor de zestien jaar bestaande Smurfenfanclub zijn de gerespecteerde stripfiguren gereduceerd tot absolute pulp.

“Sinds deze actie kunnen we onszelf niet meer serieus nemen, de commercie heeft onze waardigheid aangetast”,  zegt de woordvoerder M, die zijn anonimiteit intact wil houden. De strip van Pierre Culliford uit de jaren ’50 werd later een populaire tekenfilmserie in de jaren ’80. Volgens de fanclub zijn de smurfen nu een fetisj object geworden voor kinderen die geen achtergrondkennis hebben van de smurfen.” Er zijn maar vijftien van de honderd en één smurfen opgenomen door Albert Heijn, ze zijn de traditie stelselmatig aan het uithollen”, zegt M.

Sinds de oprichting telt de club drie leden: M is de woordvoerder, R is de penningmeester en L is de algemeen directeur. De fascinatie voor de smurfen werd bij alle drie de leden geboren bij het zien van de tekenfilm serie in hun jeugd. De groep ging een kritieke fase in toen in het negende seizoen het thema tijdreizen de overhand kreeg en het smurfendorp uit de serie verdween. Het was M zelf die zich niet meer verbonden voelde met de thema’s van het laatste seizoen en dreigde uit de groep te stappen. “Ik ben terug naar de bron gegaan, de strip. Toen heb ik mijn passie hervonden”.

Door de bonusactie van Albert Heijn is de club nu in een nieuw dal terecht gekomen. In het nauw gedreven broedden zij deze week op keiharde represailles tegen het mega concern Ahold. De vier brainstormsessies hebben echter nog weinig resultaten opgeleverd. Het drietal heeft de juridische wegen onderzocht, maar heeft moeten concluderen dat hier geen mogelijkheden liggen. Financieel heeft de club al moeite het budget rond te krijgen voor elke brainstorm sessie. Wel is er besloten dat Pasen het perfecte tijdstip is om toe te slaan.”We hebben nog een week om de details uit te werken, maar ik kan alvast zeggen dat wij de banaliteit niet zullen schuwen”, aldus M.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik ben bang dat we hier gesmurft worden. Smurfen is een duidelijk voorbeeld van het smurfen van de smurf. Daar smurf ik niet zo van, als je smurft wat ik smurf. Daarom smurf ik voor een algehele smurf, waarbij ieder smurft wat hij smurft.

Reageer