De NS gaat het voortaan alleen melden als Intercity Direct-treinen wél rijden. Op die manier wil het spoorwegbedrijf reizigers tegemoet komen.
“De treinen op het hogesnelheidstraject rijden in principe niet,” legt woordvoerder Ruud van Oelen uit. “Als de treinen wegens ongeplande meevallers op het spoor tóch rijden, dan maken we dat meteen via alle officiële kanalen bekend: omroepberichten, vertrektijdborden, pushberichten via de NS-app. We willen dat het echt als een kadootje voelt als reizigers onverwachts toch op tijd bij hun afspraak kunnen komen.”
De nieuwe slogan luidt (al jaren): de NS zet treinen in!
Of in het uiterste geval: bussen en/of busvervangend treinvervoer. ProRail wil de volgende bonusbetaling van het ministerie aan haar CEO o.a. benutten om een practicum “Liften voor beginners” te beginnen. Daarvoor is Utrecht’s Hoog-Catharijne uitgekozen, gezien de strategische ligging aan de A2 en de directe verbinding met de A1
Als regelmatig treinreiziger, dus gehard in het vertragingsbeleid, viel het mij al op hoe stil het was op de stations. Zo stil, dat er reclameblokken werden opgeroepen en om de 5 minuten Postbus 51 berichten.
Als je goed kijkt zie je dat die foto gefotoshopt is, hoe groot is de kans dat de intercitydirect drie keer achter elkaar rijdt? Precies.
Die kans is vrij klein idd. De trein van 14:55 is dan ook een stoptrein.
En dan kom je alsnog op tijd bij je vriendin die in Breda woont, zodat je alsnog mee moet met de schoonfamilie naar de Efteling. Zul je net zien. Altijd netjes vertraging, maar net wanneer je het het hardst nodig hebt, rijdt de trein op tijd.
Prachtig, die positieve instelling!
Zo komen we er wel, ergens, ooit, …
Ook wel weer cliché, Speld!
Ik miste mijn Intercity Direct en daardoor kon ik niet deelnemen aan de demonstratie van verloskundigen. Toen ben ik maar gewoon gaan werken.