De APK van de auto van Laura (36) valt een stuk duurder uit dan verwacht. Volgens de automonteur was de breekas kapot en waren de knippersteentjes versleten.
“Dat deze auto nog rijdt is een wonder, mevrouw”, begint de automonteur. “De voorpoch was volledig doorgebrand. En ook de klinktrommel was bijna doormidden. Hier had je eigenlijk al jaren geleden mee terug gemoeten naar de garage.”
“Ik heb meteen ook de chroompootjes vervangen”, vervolgt de automonteur. “Je wilt niet dat je langs de kant van de weg komt te staan zonder chroompootjes. Als dan je werkas breekt ben je heel ver van huis. Ik wil u daarom aanraden om eens in de maand even de roefkap eraf te halen en uw gienkel goed af te stoffen. Voorkomen is beter dan genezen.”
“Verder zat er roest in de zan-leiding, daar moest ik hem echt direct op afkeuren. Als die schoon was geweest, geen probleem. Maar dat was-ie niet. Het BC-kabeltje naar de middenkolos was ook helemaal gestript en zou kortsluiting gaan veroorzaken. Daarnaast zat het antenneklauwtje los, en zoiets kan ervoor zorgen dat de auto niet meer goed balanceert. Dat wil je niet hebben voor je wegligging. Oh en er zat veel te weinig spanning in de achterbanken. Die moeten 1.6 zijn. Daar moet je echt scherper op zijn, voortaan. Je kunt dat bij elk dahlstation meten.”
Daarnaast zijn er nog een paar punten die voor de keuring niet heel veel meer uitmaken, maar waar Laura in de toekomst wel scherp op moet zijn. “Vroeg of laat gaat de groever het begeven, dus die zou ik even in de gaten houden. Maar verder loopt-ie weer als een zonnetje hoor! Dus ik heb alles even op een rijtje gezet, even zien hoor…. Ja, dat wordt dan zeventigduizend euro alstublieft.”
Gelul! Gewoon neutronenkorrels gebruiken. Helpt ook tegen scheurgras.
Ik had ook zo’n pech met de APK: Knipperlichtvloeistof helemaal op en de compressievloeistof moest bijgevuld worden. Meteen maar de winterlucht in de voorbanden laten vervangen en een uitlaatpompje voor onderweg gekocht.
Geef Laura die sleutels nou maar.
Ongezellige gozer, Lau, de volgende keer de mijne hoor.
Tja wat koop je tegenwoordig nog voor 70000 €.
Gelukkig is de monteur vergeten om de wissel van kerstbanden naar paasbanden aan te rekenen.
Beetje teveel Bommel gelezen? Die monteur is waarschijnlijk familie van Kwetal
Nee hoor.
Als js maar niet de middelste knop van de orloon indrukt, want dan wordt alles on.
En dat is stuipig, hoor!
Duidelijk een brik uit de Volkswagen familie. Kun je daarna uithuilen op je knuffeldashboard.
Heron Auto Amsterdam Noord?
Weten altijd onnodige werkzaamheden te vinden
Voortaan eerst even met de zen-leiding overleggen. Dat scheelt bliftruppels.
Laura heeft nog geluk gehad, dat in haar auto geen asbest is verwerkt en haar auto niet met chroom-6-lak is geverfd. Anders was de onderhoudsbeurt echt onbetaalbaar geweest.
Pak jij nou maar lekker de trein en kom daarmee eens overweg.
Betaalbaar zijn de groenstroken langs het spoor zolang er gegraasd, melk gewonnen en garen gesponnen wordt.
En voor dat geld is de uitlaat nog geeneens ontkoold. Maar hij loopt weer als een zonnetje; op voeten uiteraard.
De Speld uit den voeten heeft zichzelf door…
Dienstverlening staat voorop.
Inderdaad, service staat voorop, bij elke garage! Nog niet zo land geleden was er de BOVAG- slogan: “Ik kom net van de garage; dat geeft een opgelucht gevoel”. Anno nu moet dat zijn: “Ik kom net van de garage, dat geeft een opgelicht gevoel”.. Mijn vrouw die de auto ophaalde van een 10.000 km. beurt kreeg te horen dat de oksefiebel gecovered was en dat de toerenpetaathouder aan vervanging toewas. de kosten van deze beurt lagen dermate op niveau dat een persoonlijke lening gerechtvaardigd was. Verder was de nip van de naafnap geolied, doch dat was -uit coulance- gratis. Geen wonder dat beunhazende ZZP’ers zich vermenigvuldigen als konijnen.
Behoort de automonteur tot de autochtone bevolking van Den Haag?
Die gasten weten wel hoe ze iets moeten ritselen.
Daar zijn ze goed in
Carrie.
Maar is die auto dan nog wel geëpibreerd?!
Simon
Ja, zo stond ik pas nog behoorlijk voor schut toen ik van de ANWB man te horen kreeg dat de gredel-pen helemaal krom stond. Dat had ik natuurlijk allang zelf door kunnen hebben, als ik een priemgetal van het bumpervloeistof af had getrokken en dat met de trekhaakhoek had vermenigvuldigd.
*bumpervloeistofniveau
Wat een onzin dit bericht.
Ik begrijp best wel dat je via de Speld informatie krijgt waarbij je gelijk snapt dat dit niet echt is.
Dit gaat echter over helemaal niks anders dan dat je zelf goed moet opletten dat de deuk in je voorhoofd er ook echt zit.
Benny
Wat een onzinbericht dit?
Toen je je broek uit deed?