Voor het geld moet je geen schrijver worden, zeggen de mensen vaak. Er zijn maar weinig mensen die kunnen leven van het schrijverschap. Iemand die daar niets van snapt is Marcel Proest, die al 10 jaar
Ach wat staat de tijd van voor mr. Proest’s werken mij nog levendig voor de geest: niemand – producenten, verkopers, installateurs incluis – had enig idee wat dat apparaat toch vermocht. Ja je kon er je muesli, theezakjes en een pot pindakaas in kwijt. Er werd gefluisterd dat je er sla in kon droogzwieren maar dat is mij nooit gelukt. En dan zwijg ik nog over het vraagstuk op welke plek een drilboor, een vibrator en een elektrische tandenborstel dienden gebruikt te worden. Dank mr. Proest !
Het moge zo zijn dat met het schrijven van handleidingen van elektrische apparaten geld te verdienen valt maar dat is geen kleinigheid. Eerst moet je Sinologie studeren om daarna de tekst in onbegrijpelijk proza terug te vertalen… Een literair egodocument lijkt me eenvoudiger…
Hou altijd in gedachten wie uw klant is, wat weet hij en wat weet hij niet?
Tot wie richt u zich met uw product?
Onthoud goed: In de grootste onwetendheid ligt de grootste hebzucht.
Behandel uw klant liever als alwetend. Geef geen aanstoot.
Doe juist alsof hij in zijn onwetendheid ALLES al weet. Behalve van uw product.
Iedereen is uniek.
Een methode om de verkoop te vergroten is uw eigen reclame simpelweg over die van de ander heen plakken. Ook sluikreclame bij diepzinnige onderwerpen is geniaal. Besmet de concurrent met een of andere verdachtmaking, waar hij nooit meer vanaf komt. Het gaat niet alleen om winnen maar om de ander te laten verliezen.
Afgunst en hebzucht zijn tweelingen.
Zet er gewoon bij Spam of trollen, dan heb je zo gewonnen.
Er zitten ook geen voedingsstoffen meer in. Ideaal.
Je moet weten hoe je aan mensen hun ‘innerlijke demonen’ moet appelleren, zoals de klokkenluider Christopher Wylie zei over Facebook. Geef mensen het gevoel dat zij zelf mogen examineren.
Victor Hugo schreef twintig jaar aan Les Misérables.
Zie het nieuwe voorlichtingsboekje van Veilig Plassen Nederland. Literatuur.
Ontworpen door Dr. Van Plassen Sterk, die nog in het Bois de Boulogne in Parijs dienst heeft gelopen.
Resultaten moeten we zien. Hierin is de Wereldleraar nog niet up-to-date!
Een overkill aan Maitreya- aliases!
Een klantenpas doet wonderen: klantenbinding. Laat ze zich registreren zodat ze er nooit meer van afkomen. Iedereen wil geregistreerd zijn. Uw betere artikelen kunt u dan rustig achterwege laten, al het andere nemen ze mee voor 10 procent korting.
Geen concurrent kan ertegen op, zie boven: hij kan u vanaf de zijlijn belachelijk maken, hij verraadt zichzelf zo als winkeldief, u koopt daar niets voor.
Genees uzelf Maitreya!
Dr. Bibber. O ja de Rotterdamse methode: alle daklozen automatisch per wet tot psychiatrisch patiënt verklaren.
Ooit werd het lage niveau van reclame en commercie begrepen, nu is het standaard literatuur.
Verbind er een leuke prijsvraag aan. Dat werkt altijd. De klant wil niet het gevoel hebben dat hij een van de schapen is die commercieel wordt uitgebuit. Doe het net als op school, want daar zit je een aanmerkelijk deel van je bestaan en dat krijg je er nooit meer uit.
Mijn schooltijd.
Het dieptepunt van alle beschaving is nog wel de poëzie in de reclame.
De geur van magnetrons herinnert mij aan mijn jeugd, toen ik kant en klaarmaaltijden moest opwarmen omdat mijn ouders allebei fulltime werkten.
Ach wat staat de tijd van voor mr. Proest’s werken mij nog levendig voor de geest: niemand – producenten, verkopers, installateurs incluis – had enig idee wat dat apparaat toch vermocht. Ja je kon er je muesli, theezakjes en een pot pindakaas in kwijt. Er werd gefluisterd dat je er sla in kon droogzwieren maar dat is mij nooit gelukt. En dan zwijg ik nog over het vraagstuk op welke plek een drilboor, een vibrator en een elektrische tandenborstel dienden gebruikt te worden. Dank mr. Proest !
Die man op de foto blijkt dus 31 jaar oud? Dan wil ik hem bij deze van harte feliciteren met zijn verjaardag.
Liefs, Henk.
a LA RECHERCHE DU TEMPS PERDU.
De verloren tijd die nimmer terugkomt.
Schreef zijn Franse neef Marcel Proust daar ook al niet over?
Mensen vinden racist genoemd te worden veel erger dan racisme.
Marcel Proestis is ‘n keer vreemdgegaan met scheerapparaten. Helaas had hij daar nog minder verstand van.
Het moge zo zijn dat met het schrijven van handleidingen van elektrische apparaten geld te verdienen valt maar dat is geen kleinigheid. Eerst moet je Sinologie studeren om daarna de tekst in onbegrijpelijk proza terug te vertalen… Een literair egodocument lijkt me eenvoudiger…
Nou nou, ik proest het uitm
Hou altijd in gedachten wie uw klant is, wat weet hij en wat weet hij niet?
Tot wie richt u zich met uw product?
Onthoud goed: In de grootste onwetendheid ligt de grootste hebzucht.
Behandel uw klant liever als alwetend. Geef geen aanstoot.
Doe juist alsof hij in zijn onwetendheid ALLES al weet. Behalve van uw product.
Iedereen is uniek.
Daar weten wij hier inmiddels alles van!
Ik heb het van mijn moeder geleerd…
De openingszin;Dank u voor uw aankoop van dit apparaaat is duidelijk plagiaat van de handleiding van de Philips haarkrultang.Type hk 225xl
Het geheim: kort en zakelijk schrijven, net als in een magnetron is het eten zo klaar.
Alle dagen pap. Je hoeft het niet meer te prakken.
Een overkill aan Maitreya- aliases!
Een methode om de verkoop te vergroten is uw eigen reclame simpelweg over die van de ander heen plakken. Ook sluikreclame bij diepzinnige onderwerpen is geniaal. Besmet de concurrent met een of andere verdachtmaking, waar hij nooit meer vanaf komt. Het gaat niet alleen om winnen maar om de ander te laten verliezen.
Afgunst en hebzucht zijn tweelingen.
Zet er gewoon bij Spam of trollen, dan heb je zo gewonnen.
Er zitten ook geen voedingsstoffen meer in. Ideaal.
Je moet weten hoe je aan mensen hun ‘innerlijke demonen’ moet appelleren, zoals de klokkenluider Christopher Wylie zei over Facebook. Geef mensen het gevoel dat zij zelf mogen examineren.
Victor Hugo schreef twintig jaar aan Les Misérables.
Zie het nieuwe voorlichtingsboekje van Veilig Plassen Nederland. Literatuur.
Ontworpen door Dr. Van Plassen Sterk, die nog in het Bois de Boulogne in Parijs dienst heeft gelopen.
Resultaten moeten we zien. Hierin is de Wereldleraar nog niet up-to-date!
Een overkill aan Maitreya- aliases!
Een klantenpas doet wonderen: klantenbinding. Laat ze zich registreren zodat ze er nooit meer van afkomen. Iedereen wil geregistreerd zijn. Uw betere artikelen kunt u dan rustig achterwege laten, al het andere nemen ze mee voor 10 procent korting.
Geen concurrent kan ertegen op, zie boven: hij kan u vanaf de zijlijn belachelijk maken, hij verraadt zichzelf zo als winkeldief, u koopt daar niets voor.
Genees uzelf Maitreya!
Dr. Bibber. O ja de Rotterdamse methode: alle daklozen automatisch per wet tot psychiatrisch patiënt verklaren.
Ooit werd het lage niveau van reclame en commercie begrepen, nu is het standaard literatuur.
Wel veel miskopen.
Verbind er een leuke prijsvraag aan. Dat werkt altijd. De klant wil niet het gevoel hebben dat hij een van de schapen is die commercieel wordt uitgebuit. Doe het net als op school, want daar zit je een aanmerkelijk deel van je bestaan en dat krijg je er nooit meer uit.
Mijn schooltijd.
Het dieptepunt van alle beschaving is nog wel de poëzie in de reclame.
De geur van magnetrons herinnert mij aan mijn jeugd, toen ik kant en klaarmaaltijden moest opwarmen omdat mijn ouders allebei fulltime werkten.