Shutterstock / Artfamily

Wie kan er nog leven van schrijven? Deze man die al 10 jaar handleidingen voor magnetrons schrijft

'Je moet begrijpen wat je publiek nodig heeft'

Voor het geld moet je geen schrijver worden, zeggen de mensen vaak. Er zijn maar weinig mensen die kunnen leven van het schrijverschap. Iemand die daar niets van snapt is Marcel Proest, die al 10 jaar
Word nu Vage Kennis voor onbeperkte toegang. Of registreer je als gast. Log hier in als je al Vage Kennis bent.

Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ach wat staat de tijd van voor mr. Proest’s werken mij nog levendig voor de geest: niemand – producenten, verkopers, installateurs incluis – had enig idee wat dat apparaat toch vermocht. Ja je kon er je muesli, theezakjes en een pot pindakaas in kwijt. Er werd gefluisterd dat je er sla in kon droogzwieren maar dat is mij nooit gelukt. En dan zwijg ik nog over het vraagstuk op welke plek een drilboor, een vibrator en een elektrische tandenborstel dienden gebruikt te worden. Dank mr. Proest !

Reageer
gravatar

Het moge zo zijn dat met het schrijven van handleidingen van elektrische apparaten geld te verdienen valt maar dat is geen kleinigheid. Eerst moet je Sinologie studeren om daarna de tekst in onbegrijpelijk proza terug te vertalen… Een literair egodocument lijkt me eenvoudiger…

Reageer
gravatar

Behandel uw klant liever als alwetend. Geef geen aanstoot.
Doe juist alsof hij in zijn onwetendheid ALLES al weet. Behalve van uw product.
Iedereen is uniek.

gravatar

De openingszin;Dank u voor uw aankoop van dit apparaaat is duidelijk plagiaat van de handleiding van de Philips haarkrultang.Type hk 225xl

Reageer
gravatar

Een methode om de verkoop te vergroten is uw eigen reclame simpelweg over die van de ander heen plakken. Ook sluikreclame bij diepzinnige onderwerpen is geniaal. Besmet de concurrent met een of andere verdachtmaking, waar hij nooit meer vanaf komt. Het gaat niet alleen om winnen maar om de ander te laten verliezen.
Afgunst en hebzucht zijn tweelingen.

gravatar

Je moet weten hoe je aan mensen hun ‘innerlijke demonen’ moet appelleren, zoals de klokkenluider Christopher Wylie zei over Facebook. Geef mensen het gevoel dat zij zelf mogen examineren.

Reageer
gravatar

Zie het nieuwe voorlichtingsboekje van Veilig Plassen Nederland. Literatuur.
Ontworpen door Dr. Van Plassen Sterk, die nog in het Bois de Boulogne in Parijs dienst heeft gelopen.
Resultaten moeten we zien. Hierin is de Wereldleraar nog niet up-to-date!

gravatar

Een klantenpas doet wonderen: klantenbinding. Laat ze zich registreren zodat ze er nooit meer van afkomen. Iedereen wil geregistreerd zijn. Uw betere artikelen kunt u dan rustig achterwege laten, al het andere nemen ze mee voor 10 procent korting.
Geen concurrent kan ertegen op, zie boven: hij kan u vanaf de zijlijn belachelijk maken, hij verraadt zichzelf zo als winkeldief, u koopt daar niets voor.

gravatar

Verbind er een leuke prijsvraag aan. Dat werkt altijd. De klant wil niet het gevoel hebben dat hij een van de schapen is die commercieel wordt uitgebuit. Doe het net als op school, want daar zit je een aanmerkelijk deel van je bestaan en dat krijg je er nooit meer uit.