Jaren later dan gepland gaat deze zomer eindelijk de Noord-Zuidlijn rijden. Vandaag werd bekend hoe duur een kaartje wordt: 24 duizend euro.
Simone Kukenheim van de gemeente Amsterdam: “We hebben een berekening gemaakt hoe duur een kaartje moet zijn om de kosten te dekken en zijn uitgekomen op vierentwintigduizend euro en vijftig cent. Als de voorspelde reizigers daadwerkelijk gebruik gaan maken van de Noord-Zuidlijn zijn we binnen vijftig jaar uit de kosten. Dan hoor je er niemand meer over.”
Kukenheim snapt de kritiek op de kaartprijs niet: “Ach, negatieve geluiden heb je altijd. Ik hoor ook mensen die ontzettend blij zijn. Een kaartje is een uur geldig en je mag er helemaal van het Buikslotermeerplein naar Amsterdam Zuid. Bovendien hoef je niet meer met het pontje.”
Nep nieuws,ik geloof het gewoon niet,anders kunnen ze beter die lijn sluiten,of het is een vervroegde 1 april grap:) en toeristen mogen van mij van uit station Nieuw markt vertrekken naar onze werkelijk schitterende Zuidas:)
idd gewoon gelul dit treingezeur: vliegen is véél goedkoper
Als de Noord-Zuidlijn net zoveel slachtoffers gaat eisen als vroeger de West-Oostlijn hoor je niemend meer over de kosten.
Wilt u een retour, dan hebben wij interessante hypotheken in de aanbieding.
Afghanistan is tegenwoordig weer HET land om een geslaagde rampenfilm te maken.
Neem bij aankomst bijvoorbeeld het Intercontinental Hotel.
Jemen en Colombia zijn nu wel een beetje uitgekauwd voor de Nederlandse TV.
> Nagekomen bericht <
Bewoners van de Vijzelgracht met verzakte huizen mogen gratis.
Maar dan moeten ze verder niet zeuren.
Groetjes,
Gemeente Amsterdam
En wat kost een kaartje voor de Zuid-Noordlijn? Dat staat er weer niet bij he….. sjongejonge wat amateuristisch weer van De Speld!
Beste heer Doorsnee,
Om kosten te besparen zal de Zuid-Noordlijn als sneltram boven de grond worden aangelegd. De kosten zullen niet hoog zijn, want er kan gedeeltelijk gebruik worden gemaakt van bestaand tramspoor. Het duurste (nog geen tachtig miljoen) is de trambrug over het IJ.
Zeg maar Teun,
Hoofd GEK (Gemeentebureau Economische Kosten)
Optimistisch blijven.
Met kaartjes van één euro zijn de kosten er al binnen ‘n jaar uit, als de geschatte 3,5 miljard reizigers per jaar wordt gehaald.
Geachte heer Steeds,
Dat zijn nog geen tien miljoen reizigers per dag. Dat moet haalbaar zijn als elke I AMsterdammer elke dag zes keer heen en weer reist.
Dat mag geen probleem heten, want het is bekend dat dat elke inwoner heel veel over heeft voor zijn stad.
Professor, u vergist zich. Amsterdammers hebben niets voor een ander over en zuigen hun stad alleen maar leeg. Het zijn juist Rotterdammers die veel over hebben voor hun stad. Helaas is daar nu net geen probleem met de metro.
Dat pontje was net nou zo gezellig.
Ze houden wel rekening met héél weinig reizigers: 2583 per jaar, oftewel 7 per dag. Kom op zeg! Amsterdam is een rijke stad, en toeristen zullen hier ook vast veel gebruik van maken.
Het is voor de meeste mensen in Amsterdam-Centrum maar een maandhuurtje, dit.
Toeristen naar de Amsterdamse Zuidas?
Hadden Noord en Zuid Korea maar zo’n lijntje. Dat zou pas echt onbetaalbaar zijn.
Remy,
Een huursom van 2583 euro voor een tweekamerappartement per maand? Dat is meer dan twee keer mijn netto maandsalaris, als ik voltijds zou werken.