Knalgele hesjes, gummiknuppels, grote petten, neonbestickering en honden; de marketinggeschiedenis van de politie kent vele succesverhalen. Vandaag vertelt het bedrijf het geheim achter de marketingstrategie waarmee hun merk groot werd.
“Wij hebben echt een ‘in your face’-strategie,” legt Hoofd Marketing Anne-Roos Kemper uit. “Dat zit in ons DNA. Zo van: ‘POLITIE. Meekomen!’ Dat komt misschien wat agressief over, maar het werkt wel. Iedereen kent ons.”
Alomtegenwoordig werd de politie toen ze de sirene introduceerde in het straatbeeld. “Ja, dat was een hoogtepunt in de Nederlandse bedrijfsmarketing, daarmee hebben we geschiedenis geschreven. We waren meteen overal te horen, zelfs ‘s nachts. Tegenwoordig doen die vieze na-apers van de ambulance het ook, maar daarover loopt nog een rechtszaak. Wij waren in ieder geval de eerste, dat vergeten mensen niet.”
“Feeling houden met je doelgroep, dat is de crux,” vervolgt Kemper. “Daarom proberen we op zoveel mogelijk plekken contact te maken met potentiële klanten. Voetbalwedstrijden, concerten, festivals: wij gaan overal heen met de collega’s. Je moet iedereen blijven aanspreken, daar gaat het om.”
De marketingstrategie van de politie heeft zijn vruchten afgeworpen: als je op een willekeurige straat in een willekeurig dorp aan een willekeurige voorbijganger vraagt wat daar nou net voorbijreed, is het antwoord in de meeste gevallen: de politie. Slechts een slordige zeven procent dacht dat het bedrijf ‘Wouten’, ‘Juten’, ‘Kankerhonden’ of ‘De popo’ heette. Brand awareness: geslaagd.
Er liggen veel kansen in het wildplassen.
Als je je eigen plasbonnen kan sparen. Ik doe hier onderzoek naar. Decriminaliseren werkt. Kijk naar de Tweede Wereldoorlog. Wie draagt er nog een bruin hemd. ik noem maar een zijweg. En als je er genoeg gespaard hebt, dan krijg je een badge. Een van de ideeën voor dit land. Nederland moet weer concurrerend worden.
Discriminatie mag niet langer bestaan.
Voor een rechtvaardige wereld waarin iedereen gelijk is!
Stemt de anarchisten!
Indeed, the Dutch police have many unique selling points. The most important thing is the Walther P99 and taking over our tradition: Shoot first and then ask.
give back our New Amsterdam! Or I’ll shoot!
Rechters zijn linker.
Juristen zijn van ginder.
Ballenjatters, Boele, Bromsnorren, Ibahesh*, Juten, Kit, Klabakken, Koddebeiers, Motormuizen, Pennenlikkers, Smerissen, Snorren, Stillen, Wouten, …
* Insecten in het Arabisch
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bijnamen_van_de_politie
Op straat doen ze het goed, maar de marketing op tv valt vies tegen, met Flikken Maastricht als dieptepunt.
Snap ik toch al niet.
Flikken zijn toch Vlaams?
Hebben die bevoegdheid in Maastricht?!
Vragen-vragen-vragen.
tsja, deze slogans van de politie faalde anders en zijn ook vergeten:
Wij van politie adviseren politie
de echte doe-het-zelver kent niet zonder politie
wasmachines leven langer met politie
alle het goeie komt van politiekoeien
politie, now you’re playing with power!
politie, just imagine!
politie, wast een berg, kost een beetje
als het aan de kat lag, kocht hij de politie
politie, aanbevolen door topfokkers
Politie, Just do it!
Werken bij de politie, je moet het maar kunnen.
De crux is een gevoel welk een naam zichzelf doet wankelen.
De kunst van het bal zit niet maar beweegt mee.
Welcks gewelf opstiet in de vaars der volkeren welke stormbal een ballerina schraagt.
Vooral de snelheidscontroles maken zeer geliefd!
Heksen waagde het eerst.