Iedere dag ziet Daphne (23) de deuren van de treincoupé net iets te ver doorrollen, waardoor ze pas als laatste naar binnen kan. Toeval? Nee, zegt NS-topman Roger van Boxtel. “Dat doen we expres.”
“Ons beleid is dat Daphne nooit als eerste mag instappen. Vorig jaar is dat in 98% van de gevallen gelukt. Daar mogen we best een beetje trots op zijn.”
Éérst de Albert Heijn en óók de NS! Ik wist het wel maar niemand wou me geloven.
beste reistassen en de beste vouchercode
https://www.supersavermama.nl/kortingscode-travelbags
Feitelijk hoeft dat perron helemaal niet langer te zijn dan één deur breed is.
😛
Volgens mij liegt Roger van Boxtel dat het gedrukt staat. De NS heeft niet eens 98% treinen, dus dit kan nooit.
ik zou zeggen ben goedkoper en sneller dan dafne door deze kortingscode te gebruiken 😉 https://www.spydeals.nl/ns/kortingscode
Zolang ze maar voor het fluitje de trein instapt
Even nagevraagd en de eerste machinist zegt:
Het blijft elke dag een uitdaging inderdaad. Daphne stelt zichzelf elke dag anders op waardoor ik de trein weer op een andere plek moet stil zetten.
Ik weet trouwens wie verantwoordelijk is voor de 2% van de gevallen dat Daphne wél als eerste kon instappen. Ik stel een zware sanctie voor. Dit staat gelijk aan het negeren van een aanwijzing, of het passeren van een StopTonend Sein. (red: rood sein)
De tweede machinist meldt:
Ik geef het dan maar gelijk toe, ik kon het niet over mijn hart halen toen ze me huilend aankeek “stop alsjeblieft eens bij mij”.
Het deurbeleid bij de NS is zelfs nog veel strenger dan dit. Ik mocht laatst niet eens mee omdat ik sneakers aan had.
Leggings toch?
Opengeknipte spijkerbroeken en kakzakken rond de knieën zijn dan weer géén probleem.
Zwartrijden ook niet, gezien de afwezigheid van controles. Zit het lekker, conducteurs?
Ik zou een sprintje trekken Daphne
Ik vind treinen toch zó leuk!
Kedeng kedeng, kedeng kedeng!!
Guus
Zit Roger van Boxtel zelf wel eens in de trein?
Nee, denk ff na: natuurlijk niet, die wordt gehaald en gebracht door een limousine met chauffeur. Je denkt toch niet dat een voormalig kopstuk van D66 in zoiets vulgairs als massavervoer gezien zou willen worden.
Het blijft schipperen bij NS…
Goed bezig bij de NS, Ik ondersteun hun beleid volledig, Wel wil ik nog even opmerken dat er nog steeds te veel treinen op tijd rijden, daar mag nog aan gewerkt worden,
Is Daphne een Nederlander?
Yep, haar volledige naam is Daphne Schippers!
maar waarom zou een sprinter in een sprinter stappen?
Even andere reacties lezen, dan zie je dat die grap allang gemaakt is.
Dit snappen wij wel: Daphne is een sprinter en we zien hier een intercity. Die stoppen niet overal.
“Dat doen we express.”
Goed dat het NS-personeel daarop ge’traind’ wordt.
Wat een leuk idee van de NS om voor wat meer afwisseling te zorgen in het dagelijkse leven.
Ja!, ik ga ook eens proberen om mijn dagelijkse routines te beinvloeden. Voortaan ga ik af en toe een krant kopen bij de kiosk.
Zo ben ik misschien ook wat minder tijd aan Faceboek kwijt! 😉
Corrie.
@Carrie van de Hoek
Jij bent Carrie, niet Corrie.
mocht het onder de 96% vallen, dan moet de NS een boete betalen!
Je kunt beter met de auto gaan en een autoverzekering bij Interpolis afsluiten.
Interpolis is toppie!
Corrie.