Flickr: Alfenaar

Man haalt gemiste trein alsnog door te schreeuwen en op ramen te slaan

Vanochtend heeft een 32-jarige man op Utrecht Centraal alsnog de trein van 07:51 gehaald nadat hij heel hard vloekte en op de ramen sloeg.

Eigenlijk was de trein al vaart aan het maken om het station te verlaten, maar toen de conducteur de verwilderde man met zijn withete kop mee zag rennen, besloot hij hem toch nog even mee te nemen. “Normaal gesproken doe ik dit niet, maar steeds als ik iemand me dan zo indringend aan zie kijken en dingen als ‘HEY HALLO KLOOTZAK’ naar me hoor roepen, maak ik graag een uitzondering”, zei de conducteur.


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ach ach, De Speld is de hardwerkende, forenzende Nederlander aan het bashen.

Geef die mensen toch de kans om de trein te halen. Zij geven tenminste het goede voorbeeld door niet steeds de auto, dat vehikel van buitenlandse makelij, te nemen.

Daarom stem Ik op meneer Wilders van de PVV.

Hij zal de vervoer- en transportsector weer terugbrengen naar waar het thuishoort. namelijk binnen de Nationale soevereiniteit.

Corrie.

Reageer
gravatar

nep nieuws!
als de deuren dicht zijn, blijven ze dicht!
als de trein rijdt, stopt hij zeker niet!|
daarbij komt de conducteur mag de deuren sluiten, maar de machinist opent de deuren.
dus…. lul verhaal!

Reageer
gravatar

Ik denk dat je de servicegerichtheid van deze conducteur in kwestie onderschat. Hij heeft voor deze aardige meneer aan de noodrem getrokken om daarna de machinist met zijn portofoon vriendelijk te verzoeken om de deur voor deze meneer te ontgrendelen. Reizigers staan nu eenmaal op 1, 2 en 3 dus natuurlijk werkt de machinist hieraan mee.

gravatar

Mooi toch?

Meestal kijken die conducteurs je op afstand aan, zwaaien vrolijk, en draaien de deur dicht. Doei!

Vervolgens trekken ze zich ergens terug, om pas weer op te staan bij het volgende station. Controleren is blijkbaar niet nodig, want iedereen is toch te vertrouwen?! En het geeft maar zo’n gedoe.

Reageer
gravatar

als ik de trein wil halen verhoog ik mijn power level, spring voor de trein en hou de trein tegen. Zou alleen niet weten waarom ik een trein zou pakken

Reageer
gravatar

Ik zie het al helemaal voor me: suïcide à la Opa Flodder; een trein op volle snelheid tot stoppen gedwongen door één fluitje en een rood spiegelei (weliswaar met inzet van een rolstoel). Maar een andere lezing is ook mogelijk: de rennende man met de witte sportsokken is de bestuurder die zijn trein op tijd ziet vertrekken hoewel zijn reguliere plaspauze nog niet voorbij was. .

gravatar

En wat zei Annie er over?
De stoker en de machinist,
die hebben de trein, die hebben de trein,
de stoker en de machinist,
die hebben de trein gemist.

Precies om zeven over elf…

ah, dus niet het geval waarbij de trein werd gemist om een kommetje hete soep.

gravatar

Mooi zeg, steeds meer poessie op de Speld!
Literaire club wordt dit.

Ik ga mijn oude bundel van beweging ‘Flegma’ weer eens afstoffen en hier publiceren.

gravatar

Bas Bêta: Even voor alle duidelijkheid: de trein beweegt zich naar voren, richting lezer. Bij nader inzien lijkt mij dan toch de tweede optie relevant: de zelfrijdende trein (Tesla?) vertrekt zonder op de machinist te wachten. En “Mooi Toch?” Goddank stof je niet het derde deel van de Knut Hamstring-trilogie af: Smegma dat in 50 tinten donkerder is geschreven. Deel twee: Zegma is nog net leesbaar in 50 tinten Grijs.

gravatar

Gut, Knut, dar is wel iets frivoler zwart dan onze Annie, lang geleden, en ik had nog niet door dat er van je suïcidale neigingen een triologie te brouwen was.

Maar uh, “… richting lezer”, rent die suffende laterik dan achteruit?

gravatar

Fatsoen is niet meer van nu. Het doet me deugd te horen dat mensen zonder fatsoen nu eens gehoord worden, zo hoort het!