Bron Google Streetview - CC BY

Onbekende Rembrandt ontdekt op rotonde

‘Aardbeien van de A50 blijkt werk van de meester’

Op het midden van de rotonde bij de afslag Vorstenbosch aan de A50 bij Uden is een tot nog toe onbekend kunstwerk van Rembrandt ontdekt. Het kunstwerk, dat voorlopig luistert naar de naam ‘De Aardbeien van de A50’, werd door een automobilist per toeval opgemerkt toen hij toevallig uit het raam keek bij het oprijden van de betreffende rotonde.

Automobilist Henry Kaartenhuis vertelt hoe hij zijn opvallende ontdekking deed: “Normaliter roetsj ik in gedachten verzonken richting Vorstenbosch, maar verleden weekend keek ik eens goed naar die aardbeien en toen dacht ik: verhip! Dat is een Rembrandt! Toen heb ik meteen een kenner gebeld.”

De ontdekking verspreidde zich vervolgens als een lopend vuurtje. De kenners waren het er unaniem over eens: De Aardbeien zijn van Rembrandt. “Men is er eeuwenlang klakkeloos vanuit gegaan dat het gewoon werk van een lokale kunstenaar was om aandacht te vragen voor het rode streekproduct, maar als je naar de schaduwen van de groene kroontjes kijkt, dan zie je in de Aardbeien van de A50 de hand van de meester.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Maar hoe is het werk midden op de rotonde terecht gekomen toen het van de oplegger pleurde? Er moet wel haast sprake zijn van een anomalie in de middelpuntsvliedende kracht.

Reageer
gravatar

Ik denk dat de oplegger vanaf vorstenbosch kwam en de A50 op draaide. Dan kunnen de aardbeien midden op de rotonde terecht komen, zonder rare middelpuntsvliegende krachten anomaliteiten.

gravatar

Wellicht een idee voor de nieuwe directeur van Het Rijksmuseum om dit kunstwerk aan te schaffen. We hadden toch nog € 80 miljoen over van de aanschaf van ‘Marten en Oopjen’? Of heeft de familie Rothschild achteraf nog wat geld belastingvrij van onder de tafel gekregen?

Reageer
gravatar

Schei es uit Outsider,

Dit hier is openbaar erfgoed, vervaardigd met behulp van subsidiegelden om deze jongen in zijn embryonale fase van de straat te houden. Zelfs Flipje uit Tiel zag het destijds niet in hem zitten, en al helemaal niet in dat weke fruit wat ‘ie produceerde op kosten van de gemeenschap. Doordraaien die troep, of lekker op die rotonde laten rotten is hier het adagium.

gravatar

Hé hallo Benny! Familie van Danny en Daly? In het land van Blinden is éénhoog koning. Is het trouwens nog gelukt, met die embryonale fase en Flipje? Of was het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

gravatar

Nee geen familie Outsider, ook niet van verre. Laat onverlet dat zelfs Flipje niet met een schone framboos aan z’n kont op een aardbei t.w.v. jouw ingeschatte €80 mln. ergens in Brabant gaat zitten wachten op een zogenaamd exclusief hoopje moes.

Zo zal men er binnen het Rijks’ ook wel over denken, want die dingen liggen er nog steeds, en blijken door kunstenares Mieke van Rosmalen uit Uden te zijn vervaardigd in opdracht van de lokale kweker Jan van den Elzen, die tevens hier gratis reclame van jullie heeft gekregen om de verkoop van zijn producten te stimuleren:

http://www.rotondekunst.eu/index.php?page=rotonde&rotonde_id=1954

gravatar

Nee geen familie Outsider, ook niet van verre. Laat onverlet dat zelfs Flipje niet met een schone framboos aan z’n kont op een aardbei t.w.v. jouw ingeschatte €80 mln. ergens in Brabant gaat zitten wachten op een zogenaamd exclusief hoopje moes.

Zo zal men er binnen het Rijks’ ook wel over denken, want die dingen liggen er nog steeds, en blijken door kunstenares Mieke van Rosmalen uit Uden te zijn vervaardigd in opdracht van de lokale kweker Jan van den Elzen, die tevens alle ruimte om hier gratis reclame te maken van jullie heeft gekregen om de verkoop van zijn producten te stimuleren:

http://www.rotondekunst.eu/index.php?page=rotonde&rotonde_id=1954

gravatar

Toen zat de schilder nog in zijn beeldhouwfase.

Wel fascinerend, die historische overblijfselen.
Naast het Rembrandthuis hebben we nu dus de Rembrandt-rotonde, die hij altijd nam onderweg naar zijn studieproject ‘De Aardappeleters’.

Reageer