De Nederlandse Spoorwegen trekken dit jaar weer volle treinen. NS-topman Roger van Boxtel spreekt van een groot succes: “Het spoor is een harde wereld vol concurrentie. Toch weten we de coupés weer te vullen, mensen blijven massaal de weg naar de trein vinden.”
Volgens Van Boxtel kan het bedrijf het nu zelfs af met minder treincoupés: “Vooraf is het altijd spannend of de reiziger dat pikt. Maar tot onze vreugde zitten onze treinen voller dan ooit.”
NS moet alleen uitkijken dat het niet aan haar eigen succes ten onder gaat.
De NS doet het erg goed:
Volle treinen, die zo vaak stilstaan, dat er geen plaats is voor de concurrentie om er ook te rijden.
😉
De NS doen het zo goed dat ze de concurrentie verdrijven naar de randjes van het land.
Ik ben nog nooit getrokken in de trein… Wat doe ik fout?
Hoe weet je dan dat je een vieze man bent? Ben je niet gewoon een fantast? Loeren in de spiegeling naar dat aandoenlijk mooie, of dat verbijsterend schone
Slechte wifi
Gisteren riep de conducteur ook om dat er een niveauverschil was tussen de trein en het perron. Hij had goed rondgekeken tijdens het kaartjes controleren en had sterk het vermoeden dat er een niveauverschil zou zijn tussen de trein en het perron.
De NS trekt volle treinen? Hebben ze daar geen locomotieven meer voor of zo?
Wij – en onze geachte collegae – zijn buitengewoon tevreden met het huidige beleid. Houden zo!
Ik ben er harstikke kwaad over. Betaal godverdomme 101 euro in de maand om tussen amsterdam en haarlem te kunnen reizen, en ik kan nieteens zitten!!
daar gaat het dus mis u kunt beter de ns gaan betalen in plaats van godverdomme
Gaat de KLM ook die kant op?
Volgens mij wordt dit niet gepikt maar kunnen we er weinig tegen doen. Vul keer op keer de enquetes van ns in.
Binnenkort zullen in navolging van een aantal Aziatische landen ook bij de NS duwers aangesteld worden teneinde nog meer reizigers te vervoeren. Tevens beraadt men zich op plaatsen bovenop de treinen.
Volle treinen? Dat is niet zo moeilijk. Je verkort ze en haalt de dubbeldekkers er tussenuit. Kunst!
Moet dhr van Boxtel de gehele treinreis gaan staan die overvolle treinen zijn niet normaal. Slachtvee heeft meer ruimte. Het is met name in de spits wat niet te doen is.
Het succes laat zich nu ook al weerspiegelen in de kaartverkoop.
Vorige week kon ik niet eens meer een kaartje krijgen voor het traject Sassenheim – Leiden Lammenschans. Ja wel op de zwarte markt natuurlijk, maar daar doet zo’n kaartje tegen de € 600. En dát heb ik er niet voor over.
Mij valt hier vooral het volle perron op. Ik neem aan met mensen die niet met de trein reizen, anders zouden ze zich daar wel in opgestapeld hebben.
Sinds 1976 nooit meer in een trein gestapt en dat bevalt uitstekend.
En dat bevalt ons ook weer! Tot niet ziens!
Dat klopt, wij hebben geen spoorlijnen
De weg naar de trein. Dat is steeds en altijd het leukste stukje van elke reis. De rest vertoont alle kenmerken van pure bagger.
Dit is ook de reden waarom de NS geen concurrentie nodig heeft, ze krijgen de treinen zonder al vol!
Chapeu!
Ze moeten die treinen af en toe eens leeggooien, maar ze rijden de meeste stations gewoon voorbij,
Ik adviseer mijn cliënten voorzichtig te zijn met handel in treinkaartjes. Het lijkt nu lucratief, maar het zou goed een zeepbel kunnen zijn.
Als straks mensen hun vertrouwen in de NS volledig kwijtraken, zullen ze hun treinkaartjes massaal willen verkopen en keldert de prijs weer.
En wie wordt er weer de dupe van – de gewone treinreiziger
Te vroeg, veel te vroeg.
Eerst zeggen ze dat ze minder treinen in gaan zetten en vervolgens opscheppen dat alle treinen weer vol zitten? Volgens mij zijn ze volledig het spoor bijster!
Nee, Van Bijsterveld zit in de Eerste Kamer en houdt zich o.a. bezig met justitie; u was waarschijnlijk Mansveld op het spoor.
Maar voor haar bent u nu alweer te laat.
Het aanbod van het Spoorwegmuseum om de inzet te verhogen door gehele hal leeg te trekken, werd dan ook subiet van de hand gewezen.
Volgens Van Boxtel trekt NS meer toeristen dan het museum, en is er geen reden tot paniek.
Gezellig, in die vollen treinen komen er tenminste mensen in de buurt van mij.
Ik denk dat de toepasselijke titel is: NS trekt opnieuw OVERvolle treinen. Alsof de vertragingen nog niet voor voldoende ergernissen zorgt, heeft de NS nu besloten om de prijzen te verhogen en het aantal zitplaatsen sterk te verminderen. In de praktijk betekent dit staand reizen voor jong en oud. Enige voordeel is dat de reiziger door zijn afstand tot medereizigers onmogelijk kan vallen.
Enige reden waarom ik met NS reis, is omdat er geen alternatief is!
Inderdaad overvolle treinen. Ik kom vaak genoeg in een trein en ik heb meetal nog net een zitplek maar een zitplek in minder brlangrijk voor mij dan zuurstof. En juist aan zuurstof is ook een gebrek doordat de treinen overvol zitten. Ik ben steeds vaker benauwd in de trein. En ben dan ook heel erg blij als ik met het klimmen over iedereen heen de trein uitkom op mn eindbestemming
Wees blij dat je niet op een stoel hoeft te zitten, jij kunt lekker bij de mensen op schoot heb je meteen warme billen. Dat hebben de mensen die op een stoel zitten niet hoor ondankbaar mormel.
Groet tante cor
Toppunt van efficientie! Uit financieel oogpunt prima oplossing! Monopoly, geen concurrentie, minder kosten en uiteindelijk meer opbrengst.
Als doorsnee Nederlander blijft de conclusie: Wat is die NS toch waardeloos!
Ik ben trots dat ik elke dag deel mag uitmaken van het succes van de NS. Dit is toch iets waar we als Nederlander trots op mogen zijn!
Rond 1942-43 moesten de mensen al staan in de trein, er is bij de NS niets veranderd.
Gaat supergoed met de NS. Ze hebben natuurlijk wel de marktomstandigheden mee: meer vraag naar zitplaatsen dan dat er aanbod is, waardoor ongetwijfeld de prijzen verder zullen stijgen.
Nog even en men overweegt de inzet van veewagons, met name op de verbindingen richting voormalig oostblok…….
de Duitsers hebben vast nog wel treinen daarvoor die ze 70 jaar geleden nog gebruikten
Zo.
Dit item kan ook weer worden gesloten.
Ik oriënteer me expres op de balkons.
Genietend van het uitzicht.
Glooiende landschappen.
De warme gloed op mijn gezicht.
Heerlijk!
Zolang er geen cabrio-treinen zijn rijd ik niet mee