NS trekt opnieuw volle treinen

Ondanks concurrentie toch weer gevulde coupés

De Nederlandse Spoorwegen trekken dit jaar weer volle treinen. NS-topman Roger van Boxtel spreekt van een groot succes: “Het spoor is een harde wereld vol concurrentie. Toch weten we de coupés weer te vullen, mensen blijven massaal de weg naar de trein vinden.”

Volgens Van Boxtel kan het bedrijf het nu zelfs af met minder treincoupés: “Vooraf is het altijd spannend of de reiziger dat pikt. Maar tot onze vreugde zitten onze treinen voller dan ooit.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Hoe weet je dan dat je een vieze man bent? Ben je niet gewoon een fantast? Loeren in de spiegeling naar dat aandoenlijk mooie, of dat verbijsterend schone

gravatar

Gisteren riep de conducteur ook om dat er een niveauverschil was tussen de trein en het perron. Hij had goed rondgekeken tijdens het kaartjes controleren en had sterk het vermoeden dat er een niveauverschil zou zijn tussen de trein en het perron.

Reageer
gravatar

Ik ben er harstikke kwaad over. Betaal godverdomme 101 euro in de maand om tussen amsterdam en haarlem te kunnen reizen, en ik kan nieteens zitten!!

Reageer
gravatar

Binnenkort zullen in navolging van een aantal Aziatische landen ook bij de NS duwers aangesteld worden teneinde nog meer reizigers te vervoeren. Tevens beraadt men zich op plaatsen bovenop de treinen.

Reageer
gravatar

Moet dhr van Boxtel de gehele treinreis gaan staan die overvolle treinen zijn niet normaal. Slachtvee heeft meer ruimte. Het is met name in de spits wat niet te doen is.

Reageer
gravatar

Het succes laat zich nu ook al weerspiegelen in de kaartverkoop.

Vorige week kon ik niet eens meer een kaartje krijgen voor het traject Sassenheim – Leiden Lammenschans. Ja wel op de zwarte markt natuurlijk, maar daar doet zo’n kaartje tegen de € 600. En dát heb ik er niet voor over.

Reageer
gravatar

Ik adviseer mijn cliënten voorzichtig te zijn met handel in treinkaartjes. Het lijkt nu lucratief, maar het zou goed een zeepbel kunnen zijn.
Als straks mensen hun vertrouwen in de NS volledig kwijtraken, zullen ze hun treinkaartjes massaal willen verkopen en keldert de prijs weer.
En wie wordt er weer de dupe van – de gewone treinreiziger

Reageer
gravatar

Eerst zeggen ze dat ze minder treinen in gaan zetten en vervolgens opscheppen dat alle treinen weer vol zitten? Volgens mij zijn ze volledig het spoor bijster!

Reageer
gravatar

Nee, Van Bijsterveld zit in de Eerste Kamer en houdt zich o.a. bezig met justitie; u was waarschijnlijk Mansveld op het spoor.

Maar voor haar bent u nu alweer te laat.

gravatar

Het aanbod van het Spoorwegmuseum om de inzet te verhogen door gehele hal leeg te trekken, werd dan ook subiet van de hand gewezen.

Volgens Van Boxtel trekt NS meer toeristen dan het museum, en is er geen reden tot paniek.

Reageer
gravatar

Ik denk dat de toepasselijke titel is: NS trekt opnieuw OVERvolle treinen. Alsof de vertragingen nog niet voor voldoende ergernissen zorgt, heeft de NS nu besloten om de prijzen te verhogen en het aantal zitplaatsen sterk te verminderen. In de praktijk betekent dit staand reizen voor jong en oud. Enige voordeel is dat de reiziger door zijn afstand tot medereizigers onmogelijk kan vallen.

Enige reden waarom ik met NS reis, is omdat er geen alternatief is!

Reageer
gravatar

Inderdaad overvolle treinen. Ik kom vaak genoeg in een trein en ik heb meetal nog net een zitplek maar een zitplek in minder brlangrijk voor mij dan zuurstof. En juist aan zuurstof is ook een gebrek doordat de treinen overvol zitten. Ik ben steeds vaker benauwd in de trein. En ben dan ook heel erg blij als ik met het klimmen over iedereen heen de trein uitkom op mn eindbestemming

gravatar

Wees blij dat je niet op een stoel hoeft te zitten, jij kunt lekker bij de mensen op schoot heb je meteen warme billen. Dat hebben de mensen die op een stoel zitten niet hoor ondankbaar mormel.

Groet tante cor

gravatar

Toppunt van efficientie! Uit financieel oogpunt prima oplossing! Monopoly, geen concurrentie, minder kosten en uiteindelijk meer opbrengst.

Als doorsnee Nederlander blijft de conclusie: Wat is die NS toch waardeloos!

Reageer
gravatar

Gaat supergoed met de NS. Ze hebben natuurlijk wel de marktomstandigheden mee: meer vraag naar zitplaatsen dan dat er aanbod is, waardoor ongetwijfeld de prijzen verder zullen stijgen.

Reageer
gravatar

Ik oriënteer me expres op de balkons.
Genietend van het uitzicht.
Glooiende landschappen.
De warme gloed op mijn gezicht.

Heerlijk!