De Amerikaanse firma Goldreyer herkent zich niet in de kwalificatie ‘prutswerk’ die haar restauratie Who’s Afraid of Red, Yellow and Blue ten deel is gevallen. “We hebben met de grootste precisie het beschadigde vlak opnieuw opgebouwd uit miljoenen kleine puntjes. De drie kleurvlakken zijn tot op de nanometer even groot. De vernislaag heeft exact dezelfde samenstelling als het materiaal dat de kunstenaar gebruikte.” Het bedrijf daagt de gemeente Amsterdam uit om aan te tonen wat het fout heeft gedaan.
Restaurateur Who’s Afraid of Red, Yellow and Blue ontkent ‘prutswerk’
'Restauratie tot op de nanometer nauwkeurig'
Undeniably imagine that which you said. Your favorite reason appeared to be
on the web the easiest factor to keep in mind of.
I say to you, I certainly get irked at the same time as folks
think about worries that they plainly don’t realize about.
You controlled to hit the nail upon the highest as well as outlined out the entire
thing with no need side-effects , other people could take
a signal. Will likely be back to get more. Thanks
Hi there to all, for the reason that I am in fact keen of reading this website’s post to
be updated daily. It contains nice data.
Lol
“Who’s Afraid of Red, Yellow and Blue” is vakkundig gerestaureerd conform “De nieuwe Kleren van de Keizer”. Er ontbreken enkele witte lijnen, een statief, twee bats en een (wit) balletje. Een museale tafeltennis-wedstrijdtafel, iets voor het MOMA Londen, New York?
sterker nog: als de potentiële kijker het werk totaal links laat liggen is er al helemaal niets aan de hand.
Rood is Amsterdams groen punt!
Het herstelwerk is correct uitgevoerd. Het is de beschouwer die onzorgvuldig is. Wanneer die zich met de juiste snelheid van het kunstwerk af beweegt ontstaat een frequentieverschuiving van het teruggekaatste licht zodat het object wordt waargenomen in de kleur zoals door de kunstenaar bedoeld.
Wij hebben nog aardige tarieven in de aanbieding bij onze maatschap om de gerechtelijke stappen die de Speld redactie a.d.h.v. dit artikel tegemoet kan zien niet in groot financieel leed te laten ontaarden. Even een mailtje en u heeft een overzicht van onze voordelige uurprijzen!!
Nog een geluk dat de schilder niet bang was voor rood, wit en blauw…
Inderdaad prutswerk. Ze hebben zo’n grove kwast gebruikt dat ze zelfs die trui op de voorgrond hebben ondergekliederd. Nauwkeurig noemen ze dat….
Ik bedenk mij plotsklaps dat de kleurenblinde lezertjes de clue waarschijnlijk niet doorhebben.
Restaurateur znw, de (m), -s
Reparateur (zie aldaar) die de verkoopwaarde van beschadigde schilderijen verhoogt met plakband en subtiele penseelstreken. Pionier van de expressionistische restauratiestijl is de Amerikaan Daniel Goldreyer, die een voorkeur heeft voor spuitbus en verfrollers.
Als je blue en yellow door elkaar kwast of rolt
krijg je groen!
Ik stop met reageren op artikelen van De speld. Mijn positie is onhoudbaar geworden nadat ik zo juist mijn tweede spelfout in drie maanden tijd heb gemaakt.
Directe aanleiding voor het vertrek is ik dat ik “groen vingers” schreef in plaats van “groene vingers” Ik bied mijn excuses aan voor de spelfout.
Ik, in het dagelijks leven boer, zal binnenkort geflankeerd door mijn vrouw een korte persverklaring voorlezen. Hierin zal ik laten weten de volle verantwoordelijkheid op mij te nemen. De suggestie dat de redactie druk op mij zou hebben uitgeoefend, wijs ik stellig van de hand: “Ik heb mijn beslissing zelfstandig genomen. Waar draagvlak ontbreekt, kan iedereen ongezien q-koorts krijgen.”
Mijn collega-reacteur de heer Steeds respecteert het besluit. Volgens Steeds had ik al langer last van het imago van faalhaas: “In de beeldvorming was het kwaad al geschied. Het was geen goed signaal geweest als hij had kunnen aanblijven. Uiteindelijk gaat het om de geloofwaardigheid van blauwe boeren in het algemeen.”
Andere collegea wijzen op de zinvolle en inhoudelijke bijdrage die ik door de jaren heen leverde. Met name onder artikelen over kwantummechanica en nanotechnologie beschik ik volgens vriend en vijand over een ruime dossierkennis. Zo toonde ik meermaals overtuigend aan dat er een causale correlatie bestaat tussen de reacties van Bert Bokhoven en Bovenmeester Den Oetelaer.
Later deze week moet duidelijk worden of ik door kan blijven gaan met mijn reacteurschap bij De Speld.
En zojuist je 3e spelfout: het is collegae ipv collegea.
De restaurateur moet ontegenzeggelijk groen vingers hebben gehad.
hihihi
Prachtig! Louis van Gaal kan het zo gebruiken om de opstelling in te tekenen: geen reden dus om geen wereldkampioen te worden.
Kan dit Golddinges de Nachtwacht ook eens niet onder handen nemen? Beetje somber schilderij met kleren in kleurstellingen die niemand meer draagt: dat kan bij de tijdser!
ik mis een bloemetje rechtsonder. verder prima!
Dit is ook veel efficienter en overzichtelijker trouwens. Die gekleurde vlakken waren echt verwarrend. Het is geen prutswerk, het is een verbetering.
De schilder van de muur hoor je niet.
De restaurateur moet nog erg groen zijn geweest. Waarom werd het werk niet aan ervaren lieden overgelaten?
Ome Steeds,
Ik heb gehoord, dat hij niet alleen een groentje is, maar ook nog eens een keer kleurendoof.
Zus,
Kleurenblind!
Broertje,
Ja, ook dat nog.
Geweldige stunt van de grootste verfwinkel van Nederland destijds
Hahahaha. Ik moest even kijken, maar toen had ik hem 🙂
Dit is aan de kleurstelling te zien de versie die door KPN is gesponsord. http://Www.kpn.com
Je gaat me toch niet vertellen dat je die enorme lap met tekst hebt gelezen?
Juist. Het prutswerk was al geleverd door de kunstenmaker. Daar kan geen restaurateur iets aan doen.