Europese voedselfabrikanten introduceren een nieuw voedsel-etiket in het kader van de consument eindelijk eens helder en goed voorlichten. “Ondanks het bestaan van etiketten als de ‘Nutri-Score’ en het ‘Kies bewust’-logo, merken we dat consumenten soms toch nog vragen hebben. Daarom introduceren we het ‘Ah joh, gewoon lekker’-label.”
Het ‘ah joh, gewoon lekker’-label zal vooral op producten komen waarbij consumenten zelf ook al wel vermoeden dat je er voedingstechnisch niet zoveel uit gaat halen. “Appeltaart, uitdeelzakken snoep, cholesterolworst, zwaar bewerkte vleesproducten met restafval, koffiekoeken, papkoeken, bladerdeeg-vriendjes, frikandelbroodjes, energy drinks, roomijs-worsten, dubbelvla, noem het maar op: die krijgen allemaal een ‘joh, lekker’-etiketje, zodat de consument donders goed weet hoe het zit. Tjokvol suikers en vetten en zout, niet al te veel voedingswaarde. Gewoon, lekker!”