Studio Speld

Studio Speld

Spotify maakt gepersonaliseerde playlists nóg persoonlijker

Hoewel het pas enkele weken geleden is dat Spotify de nieuwe functie Daylist – een dagelijkse, gepersonaliseerde playlist – heeft uitgerold, is de eerste update zojuist al verschenen. De Zweedse streaminggigant liet namelijk weten dat ze aan de hand van de beschikbare data hun playlists nog persoonlijker gaan maken.

Op de persconferentie laat de algemeen directeur van Spotify weten enthousiast te zijn over de nieuwste ontwikkeling. “Met de immense hoeveelheid data die wij dagelijks vergaren van mensen, zou het haast zonde zijn om er niets mee te doen. Dankzij onze jaarlijkse Spotify Wrapped merkten we al dat mensen het ontzettend leuk vinden als we hun luistergedrag uitgebreid tracken en opslaan, dus het was alleen maar logisch dat we aan de volgende stap dachten. Je wil immers blijven innoveren.”

Waar die innovatiedrang Spotify in de toekomst brengt is nog onduidelijk, maar de directeur durft hardop te dromen. “Het lijkt mij heel gaaf om onze abonnees zo goed te kennen aan de hand van hun data, dat we gedrag kunnen voorspellen. Zo van ‘joh, je luistert nu wel heel veel naar Nick Cave, misschien moet je volgende week maar eens met een professional gaan praten die je kunt vinden als je op deze link klikt’. Maar goed, vooralsnog schuiven we dit soort plannen in het lijstje met toekomstmuziek.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *