PRO SHOTS / Marcel van Dorst

PRO SHOTS / Marcel van Dorst

FDF presenteert alvast campagneslogan: ‘We weten waar je woont’

Of Farmers Defence Force een eigen politieke partij gaat oprichten, is nog onduidelijk. Wel is er al een campagneslogan: ‘We weten waar je woont’.

“Het vat onze idealen zo mooi samen. Ik weet ook waar jij woont. Anders komen we verhaal halen. En het is een catchy titel, dat speelt natuurlijk ook mee. Het liefst had ik nog iets toegevoegd over dat ik een trekker heb van 6000 kg, maar het is belangrijk om je slogan kort te houden. Beatrixlaan 55 toch? Begrijpen wij elkaar? Mooi”, vertelt FDF-voorman Mark van den Oever.

Van den Oever verwacht dat de slogan een groot succes zal worden. “Het blijft goed hangen. Naar mijn ervaring laat je een blijvende indruk achter op mensen als je ze vertelt dat je weet waar ze wonen, en dat is uiteindelijk wat we willen.”

De organisatie legt uit dat het principe van de slogan hen ook in politieke samenwerkingen zal helpen, “Bij Minister Van der Wal zijn we ook al op visite geweest. Dat schept een band voor latere politieke samenwerkingen. En het laat ook meteen zien dat het geen loze beloftes zijn. Vraag maar aan haar kinderen”, aldus van den Oever.

De potentiële partij wil het niet alleen bij deze slogan laten. Als er een partij komt, zullen ook fakkels, hooivorken en stoeten trekkers worden opgenomen in het verkiezingsprogramma, “Dat werkt gewoon heel motiverend. Stemmen of je huis in de fik. Je moet het de kiezer niet te moeilijk maken.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *