Nadat supermarktketen Jumbo aankondigde dat het stopt met het sponsoren van Max Verstappen, moest de autocoureur halsoverkop op zoek naar een nieuwe sponsor. Gelukkig wist hij die razendsnel te vinden: de Belastingdienst.
Directeur-generaal van de Belastingdienst Peter Smink is dolblij met deze nieuwe samenwerking. “We weten allemaal dat Max geen cent aan belasting betaalt, en dat is natuurlijk funest voor onze PR. Op deze manier kan hij toch nog een positieve boost geven aan ons imago.”
Jumbo noemt het stoppen van de sponsoring een pijnlijk besluit, maar benadrukt ook dat ze zich hiertoe gedwongen voelen. Zo verklaart een woordvoerder: “Wij willen op geen enkele manier geassocieerd worden met boegbeelden die belasting ontduiken.”
Wat een onzin. Hij maakt gebruik van zijn rechten, zou iedereen doen in zijn positie.
Hij verdiend bijna 1 miljoen per week en hij is te gierig om belasting te betalen.
De boordcomputer van de bolide van Max wordt dan ook meteen gedowngraded naar Commodore 64 om zich bij de nieuwe sponsor te kunnen aanpassen.