De Voedselbank is ongekend populair. De klandizie groeit al jaren en het einde van de groei is voorlopig nog lang niet in zicht. Wat is het geheim achter deze fantastische successtory?
Volgens analist Juergen Brenning is het erg bijzonder hoe snel de organisatie groeit. “Ze krijgen er in rap tempo tienduizenden klanten bij. Welke partij of bedrijf groeit er tegenwoordig nog zo snel? We denken dat hier grote lessen uit te trekken vallen voor moderne organisaties.”
Ook steeds meer jongeren weten de Voedselbank te vinden, terwijl deze doelgroep notoir moeilijk is om te bereiken. Hoe doet de Voedselbank dat toch? Ze zetten geen influencers in om reclame te maken en werken ook niet met gerichte reclames op YouTube of Spotify. “Supermarkten moeten misschien wel op hun tellen gaan letten, als dit zo doorgaat”, zegt Brenning. “De Voedselbank is in ieder geval ‘here to stay’ en drukt een duidelijke stempel op de samenleving als merk en als begrip onder grote delen van de bevolking.”
In een tijd waarin veel bedrijven en organisaties moeite hebben om te groeien of zelfs last hebben van krimp, is de populariteit van de Voedselbank aanleiding voor een feestje. Ze bereiken steeds meer mensen uit onverwachte hoeken van de samenleving. Knap, want veel andere partijen breken maar moeilijk uit hun niche.
Toch is de rappe groei van de Voedselbank niet alleen maar feestelijk. Brenning: “We kunnen er de vinger nog niet precies op leggen, maar zo’n ontwikkeling heeft soms iets ‘unheimisch’. Kijk bijvoorbeeld naar Facebook of naar het bedrijf van Elon Musk. Snelle groei is natuurlijk geweldig, maar heeft vaak ook een schaduwkant.”
Oenhaaimies?
Huh?
Eng woord, ongemakkelijk, sinister.
Moet dat nou?!
Gelukkig is de voedselbank wel weer “hier toe steei”, dat maakt het weer iets gemakkelijker.
Een haai die Mies heet en een oen is.
Koningin Máxima is dinsdag begonnen aan haar werkbezoek aan Californië.
Ze bezocht in San Francisco onder meer de wijk Tenderloin, die bekendstaat om zijn daklozen en gezellige lhbtiq+ gemeenschap en promootte het concept ‘voedselbank’.. een typisch Nederlands produkt.
– https://www.youtube.com/watch?v=_um3a8r3qbM
‘Werk’?
In ieder geval een prima baantje, voor 3/4 miljoen per jaar!