Shutterstock / Studio Speld

Jumbo-Visma-sponsor Gorillas zet darkstore op col voor bevoorrading renners

Gorillas is tijdens de Tour de France sponsor van het Nederlandse Team Jumbo-Visma. Dat heeft meerdere voordelen voor de ploeg. Zo heeft de sponsor alvast een darkstore neergezet op de Col du Galibier, voor de bevoorrading in de twaalfde etappe naar Alpe d’Huez.

“Het is een loodzware col in een loodzware etappe”, zegt een vertegenwoordiger van Gorillas. “Dan heb je aan zo’n lullig tasje gewoon niet genoeg. In onze darkstore kunnen de Jumbo-Visma renners kiezen uit een uitgebreid assortiment aan snuisterijen. Ze moeten daarna ook nog een behoorlijk eind, dus ze kunnen pakken wat ze willen.”

De darkstore is alleen bedoeld voor de renners van de Nederlandse ploeg, die enthousiast reageren op de geste van hun sponsor. “Het scheelt voor ons echt een hoop. Je trapt je scheel op zo’n berg, en normaal gesproken moet je dan ook nog op zoek naar het juiste mannetje die je zo’n onhandig tasje aanreikt waar je dan in de afdaling nog mee zit te kloten. En je moet dan nog geluk hebben met wat er in zo’n tasje zit. Wij willen ook weleens wat anders dan zo’n goor gelletje”, zegt Steven Kruijswijk.

Niet iedereen is blij met de darkstore. Zo klagen de weinige omwonenden dat ze bang zijn voor overlast op de berg en renners van andere ploegen vragen zich af of ze nog wel om het lelijke gebouw heen kunnen fietsen voor ze de afdaling inknallen.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.