Het is een groot bedrijf in Nederland weer gelukt om ook dit jaar weer een eigen ludieke actie rondom Pride te verzinnen. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen heel veel respect voor hun uitmuntende PR-afdeling. Ook willen ze benadrukken dat ze hiermee niet anders of beter zijn dan andere bedrijven met ludieke acties rondom Pride: ‘Wat ons betreft is ieder verdienmodel gelijk’.
Volgens CEO van het bedrijf Hein Sikkels is een ludieke actie rondom pride verzinnen in deze tijd echt niet vanzelfsprekend. “In de Randstad zijn de PR- en marketingafdelingen vaak al een stuk verder, maar als je bijvoorbeeld naar de Biblebelt kijkt zie je dat daar behoorlijk wat bedrijven gevestigd zijn die geen enkel respect tonen voor het verdienen van geld aan mensen die opkomen voor gelijkheid.‘’
Sikkels heeft zich naar eigen zeggen niet bemoeid met de actie. “Mij moet je daar niet tussen zetten hoor”, lacht hij. “Ik ben niet zo van die afdeling, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb echt heel veel respect voor wat ze allemaal verzinnen, maar het hoeft niet zo direct aan mijn bureau.”
De enige homo’s die gediscrimineerd worden zijn het niet.
De enige buitenlanders die gediscrimineerd worden zijn het niet.
Het is enkel ik.
Praait’ is een soort trots.
Zou niet trots zijn op dit vet koel gebrabbel.
Geen ‘praait’ op de eigen taal.
Buurmans gras.
De buurman van het gras moet nog meer worden geknip en geschoren:
CEO > bestuursvoorzitter
PR- en marketingafdelingen > personeels- en reclame-afdelingen
Biblebelt > bijbelgordel
– “geknipt”
– PR- en marketingafdelingen is Dingels voor bedrijfspromotie- en verkoopafdelingen.
Zulke grote taalfouten had ik zeker niet van het DLDT verwacht,