Shutterstock/BearFotos

Winkel investeert fors om personeel te werven tegen minimumloon

Op veel plekken kampen ze met personeelstekorten. De winkel van Fred de Jong spaart daarom kosten noch moeite om personeel te vinden dat tegen minimumloon bij hun wil werken.

“We zijn naar het best aangeschreven reclamebureau gestapt om ons te helpen jongeren, vooral 15-jarigen, enthousiast te maken voor een baan bij ons”, zegt De Jong. “Daarnaast hebben we ballonnen opgehangen, flyers verspreid en zelfs een clown ingehuurd.”

“We verwachten massa’s sollicitaties”, zegt De Jong blij. “Dat mag ook wel, gezien de kosten die we hebben gemaakt. Als jongeren nu nog steeds niet voor ons willen werken, weten wij het ook niet meer. We hebben er echt alles aan gedaan om ze over te halen hier te komen werken voor een minimumloon.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Maar liefst drie redacteuren van De Speld brengen hun aangekondigde toneelvoorstelling in verband met de winkel van Fred de Jong (leeftijd ontbreekt).
Dat brengt mij op de belangrijke vraag of De Speld de toneelspelers wel behoorlijk betaalt.

Reageer
gravatar

Lijkt mij geschikte arbeid voor de leden van Raad van de Arbeid raad te geven over de arbeid van de betrokken toneelspelers.

p.s. Steeds, je bent jouw goed geslaagde pasfoto vergeten.