Het is stil op straat en de terrassen zijn leeg. Dit raakt ook de 33-jarige Boyd. Voorheen reed hij altijd met teringharde muziek op langs volle terrassen, maar nu dat niet meer kan heeft hij veel tijd om na te denken. Dat heeft hem tot een creatieve oplossing gebracht: hij levert tegenwoordig aan huis.
“Je ziet dat veel ondernemers doen. Cafés maken bananenbrood om af te halen, restaurants bezorgen hun maaltijden bij je thuis. Toen wist ik: ik wil ook bijdragen.” Iedere dag rijdt Boyd nu door de wijk met zijn ramen omlaag en de speakers op maximaal volume. Hij moet wel al vroeg beginnen. “Toen mensen allemaal bij elkaar op het terras zaten was ik zo klaar, maar om nu om iedereen te bereiken moet ik ‘s morgens al om acht uur beginnen. Dan heb ik voor het einde van de werkdag de hele buurt gehad. Al is het maar om even een keertje per dag een lach op het gezicht van die mensen te toveren.”
Vooral ouderen hebben behoefte aan wat extra aandacht in deze tijden, merkt Boyd. “Die mensen krijgen nu helemaal geen bezoek meer, dus daar blijf ik dan net even wat langer staan. En als ik ‘s avonds, of ‘s nachts, nog tijd over heb ga ik bij hen nog even een tweede keertje langs. Dat heb ik er graag voor over.”
Maar in een PSW*, niet op de fiets, begrijp ik later uit het verhaal.
*ProletenSportWagen
Stem je je muziekkeuze wel een beetje af op de doelgroep? Dus The Cure bij de boomers, Conny Vandenbos bij de senioren en Rammstein bij de jeugd.
Hmm, uw projektie op generaties slaat de plank meestal mis.
ja TSJIK wtf is ram stijn ?
onze doets howen van hip hop jo un of elektro boem boem wiet wiet ! !
Waarom heb je er geen country bij?
Corrie.
Country… daar kon ik geen doelgroep bij bedenken. Misschien de boeren, maar die wonen meestal niet in de stad.
#daslief
Corrie.