Het plan van het kabinet om de maximumsnelheid met spoed te verlagen stuit op weerstand bij automobilisten. Zij willen de komende weken protesteren door in grote colonnes langzaam te gaan rijden op de snelweg.
“De stikstofcrisis is een probleem van het hele land, maar wij krijgen de schuld”, klaagt automobilist Harry Vriends. “Daarom is nu het nu tijd voor actie.” De automobilisten benadrukken dat het geen publieksvriendelijke acties worden. Ze zeggen ‘echt overlast’ te willen veroorzaken. Ook vrachtwagenchauffeurs sluiten zich bij het protest aan.
Rijkswaterstaat verwacht dan ook grote problemen: “Als automobilisten echt massaal de weg op gaan, dan komt het verkeer in grote delen van het land vast te staan. Zeker als ze kiezen voor langzaamaanacties.”
Geef je vrienden en familie een toekomst cadeau met De toekomst: het boek
Bah, een auto is zo primitief – geef mij maar mijn helicioptertje. Parkeert zo handig voor de supermarkt.
De melkkoebestuurders hebben onze TOPPRIORITEIT!
De beste actie is om nu jarenlang niet harder dan 100 km/u op de snelweg te rijden. Dat zal ze leren, de politici.
Dat kan niet, dan gaat het CJIB failliet!
Mooi toch ?
WE GAAN HIER NIET WEG TOTDAT RUTTE KOMT!!
Ho ho, wacht eens even. Niet zo snel.
Ik ga voortaan elke dag demonstreren. Ik heb als forens altijd al een gratis parkeerplaats voor het Haagse centrale station willen hebben.
Parkeren op het Malieveld is alleen toegestaan aan bouwers en landbouwers, die uit de kluiten gewassen zijn.
Daarom zijn de gepensioneerden sterk in het nadeel ! Hoe kan je nu het Malieveld omploegen met scootmobielen en rollators ? Zelfs 45 km aotootjes maken geen indruk(ken).
Lees: “autootjes” in plaats van “aotootjes”, maar aow-tootjes mag natuurlijk ook.
Skoetmobiel?
Nee, ik wil een koetmobiel. Waar zijn die te koop ?
Natuurlijk verwacht de redactie dat een of andere slimmerik antwoordt dat automobilisten al lang op vaste uren langzaam gaan rijden op de snelweg.
Het is niet netjes dat u dergelijke slimme reacties niet vóór laat gaan.
Ho ho, alleen als deze slimme reacties van rechts komen, dan wel zich bevinden op een voorrangsweg, dan wel een voorrangskruising naderen.
Een lagere maximum snelheid levert meer doorstroming op. Zowel in het verkeer als in het debat.
Maar vooral een lagere participatiegraad.
Gelukkig zitten we meestal met twee man in de auto, dus dan mogen we 200 km/u.