De NS heeft ProRail met klem verzocht te stoppen met de kapotte bovenleiding. Volgens het spoorwegbedrijf zorgt het defect voor onrust bij personeel en reizigers. De half afgebroken leiding zou met name ongepast zijn voor mensen die betrokken waren bij eerdere vertragingen.
“Wij krijgen berichten van conducteurs en reizigers. Ze hebben hier last van”, zegt NS-topman Roger van Boxtel.
ProRail laat in een reactie weten nog even door te gaan met de kapotte bovenleiding. “We willen jonge mensen bereiken.”
Chapeau
Men moet dit weerspannig gedrag zien in de context en traditie van een (nog) semi-overheidsbetoon dat “de markt op wil”. Zo’n 75 jaar geleden werd in Amsterdam ook al gestaakt bij de Spoorwegen om de Duitsers dwars te zitten. Die zijn prompt járen later ook weer oostwaarts vertrokken. In de jaren 20 was er in een oprisping van burgerlijk verzet (tegen de katholieke en antirevolutionaire Worgwetten) ook al een spoorwegstaking: “Heel het maatschappelijk leven staat stil, al uw machtige arm dat wil”. Die arm bleek echter totaal onmachtig en de stakers zijn toen -heel effectief- allemaal uitgehongerd. De treinmaffia houdt het daarom nu alleen bij prikacties, bovenleidinkje hier, stintje daar, vinger in de neus en karren m,aar.
Ik vind ook dat er moet worden doorgegaan met de kapotte bovenleiding. Twitteraars en thrillerschrijvers hebben dringend behoefte aan inspiratie, die mag je hun niet zomaar ontzeggen.
Het is mis met de
bovenleidingdirectie van ProRail.Ik ga die hap
privatiserenverkopen aan de hoogst biedende, zodat debovenleidingdirectie flinkdoelmatiger wordtmeer kan gaan verdienen en daardoor eerder bereid is omzelf hun handen uit de mouwen te stekende spoorwegen onbetaalbaarder te maken.De doorhalingen en de gecursiveerde correcties zijn van de moderator.Bovenstaande doorgehaalde bewering is onjuist.
ProRail, topman. Waar gaat het over.
Hebben ze daar nog kapotte spijkerjasjes aan opgehangen?
Ik zou het miljoen ‘originele’ meisjes (meestal) willen vragen op te houden de knieën van hun sjiens open te knippen.
Ik krijg daar nare associaties van.
Uw Machinist (NS)
Te vroeg! De broeken en jasjes kunnen immers nog worden hersteld.