Shutterstock.com

Sjon heeft al sinds 1992 een start-up in gefrituurde aardappelreepjes

‘Soms gebruik ik limited edition himalayazout of zoiets’

Ondernemer Sjon van Dijk viert dit jaar de 26e verjaardag van de start-up die hij in 1992 opende aan het Dorpsplein in Delfzijl. Zijn branding strategy bestond destijds uit reepjes aardappel in een frituurpan laten zakken en die vervolgens opdienen met een groots arsenaal aan sauzen.

“Ik ben steeds bezig met het verbeteren van mijn product”, vertelt Sjon. “Bijvoorbeeld door af en toe het frituurvet te vervangen of een limited edition himalayazout of zoiets in mijn assortiment op te nemen.” Sjon heeft zijn imago zorgvuldig samengesteld, om zijn merk sterk te positioneren. “De stoelen heb ik vintage van straat geplukt en de tl-buizen komen uit een fabriek in Oost-Europa. Sommige business owners schilderen hun muren, maar die fout heb ik niet gemaakt. Ik krijg nu juist veel complimenten over de industriële look.”

Harry van Vliet is al 25 jaar trouwe klant van de hippe start-up. “Iedere vrijdag is het bij ons thuis ‘Gefrituurde Aardappelreepjes Friday’ en dan halen we we een familiezak bij Sjon. Lekker blikkie normaalbier erbij, tv’tje aan en gaan.”

Sjon bekijkt ondernemen op zijn eigen manier. Ben jij een vrije denker? Denk dan eens aan bunq, Bank of The Free. Download de bunq-app en open in 5 minuten een account.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *