46782232_192983841640011_3008532901886164992_n
El Mundo Today / TopTrendingVideo

Call of Duty Homecoming: dit keer komt de speler thuis om tegen PTSS te vechten

Zal het je ooit lukken jezelf te vergeven?

Call of Duty verrast al jaren met games die telkens meer diepgang en realiteit laten zien. In Call of Duty: Homecoming weet producent Activision zichzelf opnieuw te overtreffen. In de nieuwste game van de immens populaire franchise komt de speler thuis van de oorlog en moet hij het gevecht aangaan om weer aansluiting te vinden met zijn familie na alle verschrikkingen die hij heeft meegemaakt.

Het spel begint met een 45 minuten durende cutscene waarin je langzaam alle levens waar je in eerdere games een einde aan hebt gemaakt een voor een langs ziet komen, inclusief die keer dat je zes mensen uit het leven hebt weggerukt met één enkele Claymore. Daarna moet je jezelf uit bed slepen en tot je door laten dringen dat het niet allemaal weer opnieuw gebeurt maar dat het gewoon dezelfde nachtmerrie is die je elke nacht plaagt. Aan elk detail is gedacht: flashbacks, trillingen, zwetend wakker worden en voortdurend het gevoel hebben dat er overal gevaar dreigt.

In CoD: Homecoming is de uitdaging niet meer om je te gedragen als vechtmachine maar juist als normaal functionerend mens. Lukt het je ooit om je trauma’s te overwinnen en aan je therapeut vertellen waarom je vrouw van je vervreemd voelt of waarom je niets meer voelt als je je kinderen ziet? Helpt het om met lotgenoten te praten of slik je liever medicijnen? Zal het je ooit lukken jezelf te vergeven?

CoD: Homecoming belooft garant te staan voor jaren speelplezier en we kunnen gerust zeggen dat je nooit helemaal uitgespeeld zal raken.

 

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp

Dit artikel verscheen eerder op El Mundo Today.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Er is een kleine omissie onderaan dit artikel.

Vergeten is de mededeling “dat deze reclameboodschap mede mogelijk is gemaakt door Activision Blizzard” oftewel in nieuw-Nederlands “gesponsord door…”

Juister is:
“Deze advertentie is ingefluisterd door de reclame-afdeling van Activision Blizzard na betaling van het reclametarief.”

(1)^
• Reageer

Powered by bunq

De Speld Talks: de app Buiradar laat zien welke emoties over het land trekken

Hoeveel uur per dag ben jij boos, blij, geil en verbitterd? Ontdek het met de app Buiradar. Entrepeneur Sascha Navarro legt uit dat we straks allemaal kunnen zien welke emoties over Nederland trekken.