Studio Speld / Shutterstock / Kinder

Kinder verkoopt lege verrassingseieren want dat is de enige manier om kinderen nog te verrassen

'De verrassing is dat er geen verrassing is'

Kinder Surprise-eieren bestaan al zo lang dat kinderen niet meer echt verrast zijn als ze het speelgoed vinden dat in het ei verborgen zit. Daarom verkoopt producent Ferrero voortaan lege eieren. “Een onaangename verrassing is ook een verrassing”, verduidelijkt de marketingafdeling.

“Ik dacht even, ‘hé wat gek, een leeg ei’, maar toen begreep ik dat wat erin zat waardevoller is dan welk speeltje dan ook”, zegt Sem (6), een van de eerste kinderen die na het eten van een verrassingsei werd blootgesteld aan het niets. “Het laat je nadenken over hoe makkelijk het is om chocola te verteren en over hoe moeilijk het vandaag de dag is om frustratie te verteren.”

De verkoop van Kinder Surprise is fors gestegen sinds de lancering van de nieuwe commerciële strategie. “Kinderen snappen dat ze in een leeg ei alles kunnen vinden waar ze van dromen”, laat Ferrero weten. “De mogelijkheden worden alleen begrensd door hun eigen verbeelding. De leegheid van het ei bevindt zich in de ogen van de waarnemer, niet in het ei zelf.”

“Ik nam een hap uit het ei in de hoop een speeltje te vinden maar uiteindelijk vond ik mezelf”, legt Tess (5) uit. “Voordat ik begon de cacaofantasie op te eten had ik er nooit bij stil gestaan dat ikzelf datgene ben dat zich binnen in het ei bevond. Onze identiteit is immers geen omhulsel vol dingen die al voor ons gemaakt zijn in een fabriek, het is een opening die we zelf moeten vullen met onze eigen ervaringen.” Ze glundert. “Met een autootje kun je misschien vijf minuten spelen, maar met een lege ruimte heb je een leven vol bespiegelingen voor je.”

 

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp

Dit artikel verscheen eerder op El Mundo Today.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Er bestaat inderdaad een alomvattende realiteit, dat is de optelsom van al onze individueel waargenomen en ervaren realiteiten, plus nog wat religieus en politiek voorgeschreven routines en ongevraagde dwangneuroses, door ouderlijke misconcepties van het begrip “opvoeding”.

(0)^
gravatar

Niet zozeer voor mij, Sidekick, massa’s mensen leven hun leven zonder zelfs maar te beseffen DAT zij erfelijk belast zijn.. Zij dragen hun erfelijke belasting gewoon over aan de volgende generatie. Daarom zijn die belastingen erfelijk. Mooi toch?

(0)^
gravatar

Een kwestie van causaliteit, mussen vallen van het dak nadat/omdat zij lege eieren leggen. Vogels in Nederland hanteren een meer consequente existentiële logica (alles of niets) dan politici en andere verkopers van levenswijsheden die niet verder komen dan: “beter een half ei dan een lege dop”. Wind-eieren bestaan nu nog uitsluitend gelegd in de politiek, zie de vervanging/opvolging van nietszeggende Pechtold door de retorisch begaafde Jetten.

(3)^
gravatar

P.S.
Het getoonde chocolade-ei toont grote overeenkomst met het verkiezingsprogramma van de huidige coalitie, voor de multinationals is er dubbellaags chocola, voor minder geachte en kansloze electorale groepen is er alleen lucht; krokant gebakken lucht.

(1)^
gravatar

Het ei. Die waren er al ver voor kippen en op een dag kwam er iets uit een ei wat lijkt op het beest wat we vandaag de dag kip noemen. Als de vraag is: Wat was er eerder, de kip of het kippenei, dan wordt het interressanter. Namelijk: Wanneer was een kip genoeg kip om het kip te noemen? En wat verstaan we onder een kippenei? Is dat: A. een ei waar een kip uit komt, of B. een ei door een kip gelegd?

Het antwoord is dan simpel: In geval van A: Het ei. ingeval B: De kip.

(1)^

Powered by bunq

De Speld Talks: de app Buiradar laat zien welke emoties over het land trekken

Hoeveel uur per dag ben jij boos, blij, geil en verbitterd? Ontdek het met de app Buiradar. Entrepeneur Sascha Navarro legt uit dat we straks allemaal kunnen zien welke emoties over Nederland trekken.