Rail Public Transport / Youtube

Noord/Zuidlijn dicht voor renovatie

‘Sommige delen van de lijn zijn al 15 jaar oud’

Na een succesvol openingsweekend is de Noord/Zuidlijn weer gesloten. De lijn gaat dicht voor een grondige renovatie.

“Sommige delen van de lijn zijn sterk verouderd”, vertelt hoofdingenieur Marie Bakker. “Zo zijn een aantal tunnels al 15 jaar oud. Daar gaan we nu even opnieuw naar kijken, de fundamenten moderniseren. En we gaan natuurlijk ook alles opnieuw in de verf zetten.”

De renovatie gaat naar verwachting uit de klauwen lopen tot 2031.

 

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

zeg Sjef,

Het geeft wel te denken dat er vanuit Antwerpen wél een Zuid-Noordlijn is, maar vanuit Breda géén Noord-Zuidlijn.

Was geen behoefte aan.

(0)^
gravatar

Het was (nog) geen immigratieprogramma, maar een programma tot een betere verdeling van de hulpbronnen.

(0)^
gravatar

Pietje Puk,
Daarom is er voor de mensen die van de Mekong rivier komen de Oosterschelde aangelegd die ze af kunnen stropen, bijvoorbeeld op de oesters die een functie vervullen als kustverdediging. Waarom? Ze komen via Duitsland dat begreep dat de oorlog van de VS met Vietnam niet goed was, en dat ze de goede kant moesten kiezen. Ook dat is competitie.

(0)^
gravatar

Volgens M., onze wereldleraar, komen Mekong-Vietnamezen -in transito- van Duitsland om bij ons de Oosterschelde af te stropen, op oesters. Maar wat daarna? Ik heb thuis nog een hele wand met zoutwater-aquaria tjokvol met Vietnamese bootvluchtelingen. De COA neemt ze niet op en de IND geeft al 30 jaar geen paspoorten af, omdat Vietnam nu “veilig” is. Turken en Marokkanen krijgen bij entree bed, bath, bread and breakfast -gratis- een tweede paspoort. Ik heb sterk de indruk dat Nederland met twee (of meer) maten meet t.o.v. de cohorten vluchtelingen en migranten…

(0)^