Het nieuwe kabinet werkt aan een kilometerheffing voor vrachtwagens. Voor vrachtwagenchauffeur Ronald is het een reden om niet meer de weg op te gaan. Hij pakt voortaan wel de trein.
“Dit is echt een stuk goedkoper,” vertelt Ronald. “Ik heb buiten de spits 40 procent korting. En ik heb het even opgezocht: je hoeft alleen bij te betalen als je een hond of een fiets bij je hebt. Over 20 ton diepvriespizza’s zeggen ze niets.”
Aan de stapel pizzadozen te zien, heeft de vrachtwagenchauffeur inderdaad ‘doorgepakt’. Gek word ik van die modieuze newspeak.
De kilometerheffing werkt, minder vrachtwagens op de weg!
Dus dit is het nieuwe publiek sinds ik niet meer in de trein kom.
De zegening van de ov-kaart.
Goed idee, die treinen zijn tegenwoordig hyperleeg. Leuk dat er eens wat gezellig volk komt om dat op te vullen met hun pallets. Ver van handig maar in m’n sas.
met de vlam in de pijp, rijd ik op de hanzelijn…..
Daar huur je toch gewoon een pizzakoerier voor in. Die zijn er in gespecialiseert. Vervoeren ze zelfs al bereidt indien gewenst ėn scooters betalen geen kilometerheffing. Ideaal.
Tip: geef ze een eurootje fooi dan zijn ze de volgende keer nog sneller.
Hoeveel koeriers zijn er eigenlijk nodig voor 20 ton koude pizza’s dwars door Nederland?
Hoe lang duurt zo’n brommer daar over?
Oh, ze fietsen.
Hoe langer het duurt, des te kouder de pizza
Het is wel een goede vraag hoe zo’n pizzakoerier dat nu allemaal doet. Leer en schrijf mee!
– Pizzakoeriers zijn er in elke stad. Zo vormen ze een soort van doorgeefketting wat supersnel gaat!
– Bij grotere hoeveelheden kun je ook een aanhangwagentje achter de scooter bevestigen!
– Bevroren Pizza’s wegen per stuk ongeveer 450 gram, maar het uitlekgewicht ligt beduidend lager (380 gram). Tel uit je winst!
Kippen svp niet in de niet-kakelen-coupés.
De NS speelt al in op deze ontwikkelingen, door in sommige treinen de airconditioning op standje Siberië te zetten in de zomer, want anders ontdooien die pizza’s natuurlijk.
De kilte hoort bij de ov-kaart. Daar betaal je voor.
domme vrachtwagenchauffeur. Hoe lever je dan als de locatie niet in de buurt van het station ligt? En wat bij vertraging?
http://www.ns.nl/deur-tot-deur
vertraging, tsss, ga eens kijken op de A1, de A15, de A4.
Ja, ik snap er ook helemaal niks van!!
Wat DOM!
@Iemand: Ik denk dat het vooral een kwestie van geduld is. En goede planning. Deze aanpak past uitstekend binnen het in de transportsector veel geprezen
Lean & Green-gedachtengoed. Het gaat uiteindelijk om niet meer dan het bijstellen van verwachtingen.