Astronomen ontdekken potentieel lichtpuntje bij Ajax

Astronomen hebben een bijzondere ontdekking gedaan. Tijdens FK Rostov – Ajax zagen ze iets wat mogelijk een lichtpuntje bij Ajax is.

“Als er inderdaad sprake is van een lichtpuntje, dan is dat zeer opmerkelijk”, aldus een onderzoeker. “Maar het gaat te ver om te beweren dat alles wat we denken te weten over het nieuwe seizoen daardoor achterhaald zou zijn. Volgens onze gegevens wordt PSV nog steeds lachend kampioen.”

De astronomen vinden verder onderzoek naar het lichtpuntje niet nodig.

Wat een zuur artikel. Iedereen ziet toch dat je met Tete, Veldman, Onana en Van en Beek een sterrenensemble in huis hebt van het kaliber dat je met een gerust hart kan duiden als – nou ik wil niet veel zeggen: godenzonen?

‘Godenzonen’, is inderdaad wel wat te veel eer voor zo’n stelletje boterletters. Als er al een genetisch verband is met ‘Goden’ dan heeft ‘Ajax ‘ veel buitenechtelijke bastaards verwekt. Hoerenzonen is hier wellicht iets te boud geformuleerd, maar in het Spaans klinkt het wat vriendelijker: Hijos de Putas

Dat zijn geen astronomen, dat zijn astrologen. Dat is een belangrijke wetenschap hoor. De sterren staan nu precies goed. Maar ja, voor PSV ook, dus die wordt inderdaad kampioen. Veel meer steenbokken daar!

Het ziet er naar uit dat Ajax sterk gaat domineren in de middenmoot van de eredivisie en geen degradatiezorgen zal kennen. Als dat geen lichtpuntjes zijn , weet ik het niet meer.

Misschien is er nog een klein lichtpuntje te zien voor astronomen voor Ajax bij een uitslag van 4 – 1 van FK Rostov – Ajax. Maar verliezen met 1 – 2 van Willem II is ronduit lachwekkend.

Dat zal die Amsterdammers leren met hun grote bek.

Walgelijke lui zijn het!

Corrie.

Zojuist heb ik even een belletje gepleegd bij mijn medium Danielle Nijhuis van Astro TV.

Ze vertelde me dat het lichtpuntje dat haar collega astronomen zien Johan Cruijff is. Zelfs na zijn dood kan hij het niet laten zich met Ajax te bemoeien.

Johan neemt volledig de schuld op zich en gaf op z’n Cruijffiaans onderstaande bericht door:

Door mij gaat men binnen in de stad van pijn,
door mij gaat men naar het eeuwig lijden,
door mij gaat men tot de mensen die verloren zijn. Rechtvaardigheid bewoog mijn hoge Maker:
ik ben het werk van de goddelijke Macht,
de hoogste Wijsheid en de eerste Liefde.
Al wat vóór mij werd geschapen was eeuwig,
en ook ik blijf eeuwig voortbe­staan.
varen alle hoop gij die hier binnentreedt!’.

Geen idee wat hij hiermee bedoeld.

Corrie.