De werkzaamheden rond Utrecht Centraal duren mogelijk jaren langer dan gedacht. Spoorbeheerder ProRail heeft extra tijd nodig om de wijken Overvecht en Lunetten te renoveren.
Volgens ProRail-woordvoerder Kirsten Plantinga zijn de wijken er slecht aan toe: “Met name in Overvecht is veel verpaupering en leegstand. Dat moeten we opknappen, zodat reizigers die Utrecht binnenrijden weer uitzicht hebben op een wijk in opkomst. Daarnaast willen we dat het spoor bij Utrecht Lunetten omringd wordt door buurten met een sterke sociale cohesie. Dat gaat wellicht meer dan tien jaar duren.”
Hoewel de spoorverbindingen hier weinig om het lijf hebben, krijgt wat mij betreft de Utrechtse Kanalenbuurt een hogere prioriteit bij renovatie. Enthousiaste groepen I.S.-aanhangers namen het initiatief deze kinderbijslagrijke volksbuurt op te vrolijken met stemmig-zwarte I.S. vlaggen. Deze buurt onderscheidt zich visueel door een kleurrijke Islamitische poldercultuur met boerqa’s, nicaab’s in alle kleuren van de regenboog en (merendeels witte) militanten-jurken. De nog schaars aanwezige autochtonen in deze wijk zijn óf aan het verhuizen of bezig aan hun bekering tot het Enig Ware Geloof. Deze verwaarloosde wijk dient met spoed te worden opgeknapt en van een pan-Arabisch uiterlijk voorzien. Binnen 1 jaar moeten hier, volgens het Mysterie van Ruimtelijke Ordening, tenminste 4 salafistische moskeeën worden opgetrokken en de hele buurt moet in Baghdad off white (kleurstaal 105) worden overgeschilderd. Een etnische uitdaging voor ProRail
Wat wil je nou, idioot, een outsider zijn of een insider? Pas je ff lkkr an!
Ha leuk! een Zeikwijf en een Outsider over de spoorwegen en de multiculturele samenleving..
Insider.
@Zeikwijf: ‘t is Insider.
Lunetten is in werkelijkheid prachtig, maar in het kader van de satire moet er natuurlijk weer iets negatiefs over gezegd worden.
Hou je bek! En blijf jij maar lekker in Lunetten zitten!
Wat ontzettend leuk dat ProRail feitelijk een staatsbedrijf is. Zo dragen we allemaal ons steentje bij aan een mooi stukje Holland Promotie.
HAHAHAHAHA, daar is toch niets meer aan te redden?
Gewoon tegen de vlakte en er een bos op planten, of moeras van maken. Dan heeft de reiziger tenminste nog iets moois om naar (uit) te kijken…
“al is de reiziger nog zo snel,
de NS vertraagt hem wel”
Rara, “wie is de kip en wie het ei?”
Juist! De reiziger waarvan de wereld groter is als het ei.
“Alleen reizigers komen ergens en zien hun eindbestemming in een waas om er daarna voorbij te rijden”.
Domstad de naam zegt het al.
De verbanddoos is soms levensreddend. Plastische chirurgie daarna kan weer hoop op leven geven…
ik vind het maar overdreven want de trein die door overvecht rijdt komt uit meppel dus de verpaupering in overvecht is daarbij vergeleken al een hele verbetering
Overdreven? Juist in Overvecht rijd je alleen maar over dreven
De dieper betekenis van Overvecht is Schinveld. Awacs en Geilenkirchen zijn daarmee synoniem.
Het uitzicht word belemmert dus kappen…
In Meppel rijd je alleen maar over dieren.