Bron: Flickr cc Marc van der Chijs

NOS kreeg niet betaald voor 137.000 items over het koningshuis

Omroep deed koningshuispromotie uit oprechte interesse

De NOS heeft niet betaald gekregen voor de 137.000 items over het koningshuis de afgelopen 30 jaar. Die conclusie trekt De Speld op basis van de documenten die zij in handen kregen naar aanleiding van 137.000 WOB-verzoeken.

Ook voor de 743 artikelen over Amalia is de NOS niet betaald door derden. Het lijkt erop dat de verslaggeving uit oprechte interesse is voortgekomen. Hoofdredacteur Marcel Gelauff: “Wij moeten de macht controleren, Amalia is wel de toekomstige troonopvolger. En ze zit op hockey.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Hoi Margootje,

Het was beter geweest wanneer Tarik Z. live op Tv zou zijn neergeschoten.

Dat geeft een beeld hoe wij Nederlanders over moslimterroristen denken.

Corrie.

PS: Wanneer gaan we eens shoppen?

gravatar

Het kan interessant zijn dat De Speld ook een onderzoek doet naar de relatie tussen de VARA en de PvdA.

Het is algemeen bekend dat de VARA het propaganda-apparaat van de PvdA is. Het aantal pro-PvdA items van de VARA gaat ver boven de 137.000.

Is dat uit winstbejag van de VARA of uit oprechte interesse?

gravatar

Corrie, Je bent wel een beetje erg blond … die pro-PVDA items zijn nodig omdat anders het salaris van Matthijs, Freek, Paul enzo niet betaald kan worden, want met zijn 3’en willen ze toch gauw tegen de 2 miljoen per jaar…

gravatar

Bij zulke cijfers rijst direct de twijfel. Waren het exact 137.000 items? De 743 artikelen over Amalia zijn ook niet afgerond naar “bijna 750” of “ruim 740”, dus dat geeft te denken over de “137.000”.

Zijn al die artikelen wel zorgvuldig bekeken, beoordeeld en gearchiveerd?

Vergeef mij mijn achterdocht, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een serieus medium als NOS zulke berichtgeving vrijwillig doet. Telegraaf/Privé/Boulevard en andere riool-journalisten, OK. Maar niet…

• Reageer
gravatar

Wat ik me dan toch afvraag is wat de NOS betaald kreeg over die andere 389.573 items die zij over het Koningshuis hebben gemaakt de afgelopen jaren.

En of het waar is dat Wim-Lex een affaire had met Maartje van Weegen.

• Reageer