Het implementatieproject staat alweer on hold. De livegang wordt nu op z’n vroegst in september verwacht. Hoe kon het zover komen?
Mike van Customer Service: “Ik heb IT wel vier keer om de input gevraagd. Uiteindelijk werd het op vrijdagmiddag bij mij over de schutting gegooid, maar in het verkeerde format. Toen ik reageerde, kreeg ik een out of office-reply. Ik had maandag niet genoeg tijd om het voor het afdelingsoverleg nog in orde te krijgen.”
Naomi van IT: “Finance heeft haar zaken gewoon niet op orde. Sinds de overgang naar de nieuwe server krijgen we altijd maar de helft van de files op tijd binnen. Maar wij worden daar vervolgens op afgerekend. En niemand die beseft hoe druk wij het hebben.”
Esther van Finance: “Wat ons betreft hadden de targets al in Q1 gehaald kunnen zijn, maar de afdelingsleider van Marketing zat voor een board meeting in Canada, waardoor hij geen uitleg kon geven over de nieuwe proposities. Een conferencecall was weer teveel gevraagd.”
Youssef van Marketing: “Eigenlijk was alles al gereed, maar Legal moest zo nodig eerst nog een plasje erover doen. Dan krijg je weer onbegrijpelijke teksten terug, die je echt niet aan de klant kunt voorleggen. Voordat ik begreep wat ze bedoelden, waren we weer een maand verder.”
Barend van Legal: “Elk bedrijf is zo sterk als haar zwakste schakel. Wij trekken ruim op tijd aan de bel als iets juridisch niet deugt, maar helaas zijn de processen bij die zakkenwassers van catering nog steeds niet geoptimaliseerd. Daardoor blijft de output van ons bedrijf als geheel ondermaats.”
Conny van Catering: “Vandaag serveren we kip met cervelaatworst en langzaam gegaarde groenten.”
Dat gebeurd er als je tegenwoordig niet overgaat op de AGILE methode en blijft hangen in het waterval model.
Ik signaleer hier een gebrek aan sense of urgency
Het is altijd verkoop of management die projecten verprutst. Beide hebben geen idee wat ze nu eigenlijk verkopen.
Praat nederlands met mij
Talk hollands with me
Ga eerst allemaal je bureau eens opruimen.
En ook je bovenkamer.
Daarna praten we verder.
Volgens de laatste berichten wil de CEO nu de werknemers laten beslissen over het mogelijk afblazen van het project. Die man probeert zich duidelijk ook in te dekken.
Vraag ik me af: zijn deze uitingen wel tegen Communicatie aangelegd? Moesten we maar beter wel scherp op blijven.
Bij ons op kuttoor hebben we een andere afdeling opgericht om de andere afdeling te vernietigen.
We wachten nu op de bijlen want we willen het goed doen maar er schijnt een probleem te zijn met de aankoop, er werd geen degelijke concurrentie uitgevoerd en dat moet over.
Het heet niet voor niets DEAD-line! Er zullen dus wat schuldigen tegen de muur gezet moeten gaan worden!
Alternatief: hang ze naast kapelaan Eurlings en Corrie op het Malieveld…..
Goed idee Groningse Tukker, maar laten we het Malieveld niet vervuilen. Gewoon in de gracht gooien met een steen en hun nek.
Troll Alert!
Altijd leuk om oude Amsterdamse trollen in een nieuw jasje opnieuw af te serveren.
Hoi Tukker, dag Rukker.
http://tinyurl.com/mqtgcoh
De fout ligt duidelijk bij IT. Die klaagt over de nieuwe server, maar het is haar responsibility dat die up to date is.
Denk maar niet dat jij nog eens wordt ingehuurd.
Ik mis de stip op de horizon. Bij deze dus.
.
————————————————————-
Die stip op de horizon, dat is een prima tip. Dan hebt u bij het doorlopen een punt waarop u zich kunt richten. Dat voorkomt dat u gaat verdwalen, in een kringetje gaat dolen en straks weer hier staat.
Ach het raakt me vandaag niet zo. Ben op vakantie met streetvieuw.
Vergeet niet het weer er regelmatig bij te zoeken met Buienradar of liever Zoover, want daar zijn de temperaturen meestal hoger.
Helemaal niet op vakantie! Ik had hier graag het mijne over gezegd!
Dan bent u in een ware tijdmachine beland, mijn beste. Vakantie zoals u die tien jaar geleden HAD kunnen vieren. Zoek daar het juiste weer maar eens bij.
En waarom is er alweer geen overleg geweest met doc-info?
Overigens is het een lulsmoes van Barend, want Catering is al jaren uitbesteed. Conny werkt voor Aldexxon (vorig jaar nog voor Soxbron en volgend jaar voor Fresh&Go).
Precies, en al die tijd elke dag kip met cervelaatworst. Nooit een dag verzuimd. Een zeer constante bedrijfsvoering.
Kom op zeg, als je je werk zo doet wordt het iedere dag gewoon vijf uur, terwijl zzp’ers pas klaar zijn als het af is. Ik zie het probleem niet.
Als dit traject gewoon juist was aangevlogen, stond het al lang op de rails. Nu ziet iedereen uitsluitend beren op de weg en dus wordt nergens een klap op gegeven. Het laaghangend fruit wordt daardoor niet geplukt, maar zolang we man en paard blijven noemen, regelmatig samen even gaan zitten en dit spel goed blijven spelen, heb ik er alle vertrouwen in het in orde komt.
… dus als ik het goed beluister, dan proef ik een gezamenlijkheid in het idee dat we het er allemaal mee eens zijn dat een snelle oplossing geboden is, maar dat we er nog niet helemaal klaar voor zijn?
ik stel voor dat we dit meenemen naar huis en over drie maanden een nieuwe vergadering plannen.
Ik denk dat het tijd wordt de besluitvoering extern uit te besteden, danwel een interim intern te halen.
Directeur de Vries, neemt u van mij aan, u hebt er het minste hinder van als u het uitbesteedt aan de extern adviseur.
U mag me ook consultant noemen als de aandeelhouders dit prettiger vinden.
Mee eens. U bent de enige die goed kan samenwerken.
Directie, het is ‘ken samenwerken’
Gewoon een goed georganiseerd bedrijf. Wel jammer van die kip met cervelaatworst, maar verder is er niets aan de hand.
Doorlopen mensen, er is hier niets te zien.
Verrassend, zo’n inkijkje in de interne organisatie van de Speld. Houden zo !
En ALS die klojo’s en klojinnen van Catering een keer op tijd zijn, hebben ze niet het juiste mee.
Of ze hebben het in de lift op de grond laten vallen doordat het karretje hard over het opstaande randje is geknald doordat de lift net niet laag genoeg staat.
Het ligt dus eigenlijk aan de liftonderhoudsdienst.
Waarom is mij niets gevraagd?
Jij was toch ontslagen?
Om dat je niet relevant bent.