Conducteur na 150 jaar terug in Nederland


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Er is maar één man in Nederland die het voormalige staatsbedrijf NS weer met de wielen op de rails kan zetten: Jos van Rey, Kampioen der Katholieken, bronsgroene parel in de kroon der VVD, favoriete der Vastgoedbranche en Projectontwikkelaardij, Magistrale begunstiger van Bevriende Zakenlieden, Godfather direct onder Franciscus I, Grote Verdelger van Linksdenkenden; Iconische Hope des Vaderlands; Gelijk Mussolini deed, laat Jos treinen weer op tijd rijden, zelfs ook het ‘Miljoenenlijntje’,

Reageer
gravatar

Het begon met de herinvoering van (zittende) conducteurs in Amsterdamse trams. Het zwartrijden drukte de exploitatieresultaten en de bonussen van de commissarissen. Men heeft toen de automatisering gestopt en werklozen zonder vooruitzichten als conducteur aangesteld (Melkert-banen). Daarna was de toestroom niet meer tegen te houden: ex-hoogleraren en afgeserveerde politici dongen naar een baan als conducteur bij NS/ProRail. Fase 3 voorziet bewapening met mosterdspray en boksbeugels.

Reageer