‘Ik vond de line-up al goed voordat hij bekend werd’

Noah stoort zich aan enthousiasme om programmering festival

Noah vond de line-up van Welcome to The Village al goed voordat hij bekend werd. Dat heeft hij gisteren in een biologische koffiezaak, onder het genot van een medium latte met ristrettobonen, ongevraagd aan de barista en enkele gasten verteld.

“Ik ga al jaren heel erg lekker op deze line-up,” zei Noah, “beetje jammer dat de organisatoren opeens doen alsof deze line-up pas net begonnen is.”

De muziekliefhebber claimt dat hij een deel van de line-up al eens in een bijna leeg Doornroosje in Nijmegen heeft gezien: “Dat was magisch, toen speelden ze nog echt wat ze zelf wilden maken en niet wat het publiek wilde horen. Echt thunderhard dat ik er toen al bij was. Dat neemt niemand me meer af.”

Hij hoopt dat de line-up er ook voor kiest om niet alleen de bekende hitjes te spelen: ‘“Juist die experimentele nummers die niemand kent raken de echte liefhebbers het diepst.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

In Apelfoort zitten we niet in de zon maar reageren we! Juist nu, want: laat de SPELDNEPNERD eerst eens de pijltjestoetsen normaliseren zodat je niet met 1 zo’n toets aanslag volkomen onverwachts van het ene naar het andere artikel schiet!! Dan is die wat nuttigs aan het doen ipv die eerdere domme (dis)like knoppen te introduceren. Heel veel Apelfoorters denken erover om hun abonnement op te zeggen!!

(-12) ^
• Reageer
gravatar

Helemaal mee eens met Noah! Vorig jaar Yorick, een beginnende kunstenaar, gesproken die de woorden opperde dat het hem wel leuk zou lijken om wat plaatjes te kunnen draaien. Om juist op dat moment diehard-fan van zo iemand te kunnen worden is gewoon het mooiste wat er bestaat!

En wanneer Yorick ooit besluit om voor het eerst een nummer uit te brengen, ben ik natuurlijk al weer hardstikke uitgekeken, want dan is het niet meer underground!

(3) ^
• Reageer
gravatar

Ik was al onder de indruk van Mick Jagger toen hij zijn eerste luier (katoen toen nog) volschoot: hij brulde en krijste, het waren de eerste tonen van wat hij later uitwerkte als Brown Sugar.

(1) ^
gravatar

Plien, zo te zien staat Polleke ook niet te trappelen om zijn kleding te doneren t.b.v. de Kunst.

Ik begrijp hem wel een beetje, ok het is bijzonder lekker weer dit jaar maar het schaap heeft zelfs geen oud shirt aan. Nooit.

Hoe zit dat Polleke, je shirts, overhemden en rokken laten slingeren in The Village?
Dan zie je ze nooit meer terug vrees ik.. dat zal je leren om zo slordig met je oude kleren om te springen.

Op naar de kringloopwinkel, ouwe shirts kopen en blijf uit de buurt van The Village.

Dat advies geldt overigens voor iedere toevallige lezer M/V maar eenieder moet het natuurlijk allemaal zelf weten hoor.

Tip van Annie: wie op Armin van Buuren wacht wacht het langst; hij moet 12 minuten volmaken tijdens de herdenking van de 80-jarige oorlog elders in het land.
Jammer hoor!

Groetjes,
Annie

(-3) ^
gravatar

Ik kan nergens de knoppen vinden voor het beoordelen van een artikel van De Speld. Ook hier weer niet.

Is dat bij jou ook het geval?

Je kunt een bevestigend antwoord geven door het linkerknopje hieronder te benutten en een ontkennend met het rechtse. Indien jij geen mening hebt, drukt u op het cijfer in het midden.

(17) ^
• Reageer
gravatar


Broertje,

Ik offer mij wel weer op.

Let op lieve abonnees, jullie kunnen de knopjes onder mijn reactie gebruiken voor de beoordeling van het artikel.

Je drukt op het rechtse knopje om de volgende redenen:

– je bent ben orthodox christelijk;
– je vindt om een andere reden dat hierover niet te spotten valt;
– je bent tegen overbodig Engels:
– je lust geen koffie;
– je mag Thomas Hogeling en Sake van der Wall niet;
– het onderwerp staat je niet aan;
– het onderwerp interesseert je geen reet;
– je vindt het artikel niet lollig;
– je vindt het artikel niet serieus;
– je vindt het artikel onbegrijpelijk;
– je kunt het zelf veel beter;
– je vindt de foto niet passend en/of niet kunnen;
– je houdt niet van Jip -en Janneketaal;
– je houdt niet van academisch gezwam;
– je hebt een of meer taalfouten gevonden;
– je kunt geen rode draad vinden;
– je hebt een pesthekel aan De Speld;
– en/of je hebt vandaag gewoon een rotdag.

Je drukt op het linkse knopje om de volgende redenen:

– Eigenlijk is daarvoor geen andere reden te bedenken, dan de auteur(s) een plezier te doen.

Ik zou zeggen, stem hieronder, want anders laat jij jouw democratische kans liggen.

(2) ^
gravatar

Wat moet ik nu… ik vind jouw reactie zeldzaam goed, bruikbaar, kortom uitstekend Plien!
Geen ruimte voor misverstanden; je hoeft bij twijfel alleen het lijstje even na te lopen en klaar.

Maar als ik dan nu op het linkerduimpje druk lijkt het net alsof ik je slechts een plezier wil doen en dan doe ik je toch tekort, niet om te slijmen maar ik waardeer het gewoon echt enorm.

Hoe laat ik dan blijken dat er geen sprake is van laaiken om het laaiken?
Dat ik het een waardevolle, doorwrochte reactie vind waar eenieder kennis van zou moeten nemen bij het openslaan van de Speld?

Komt nog bij dat de waardering schommelt, mijn laaik kan overruled worden. In de reactie zelf?
Plien, +1 dan maar.

Je krijgt dus een plus, ook al ben ik orthodox gristelijk en heb ik een taalfout gevonden. (je bent ‘ben’ orthodox enz. is 1 ‘ben’ teveel helaas, jammer hoor!).

Ik ben wel gek op Jip en Janneke-taal overigens.

(4) ^
gravatar

Beste Abonnees,

Het is niet mijn stijl als bescheiden persoon, maar vooruit dan. Omdat Haagsche Annie een probleempje heeft aangaande de uitvoering van haar en jullie stemrecht.

De knopjes hieronder kun je gebruiken voor de beoordeling van mijn reacties van 17 mei 2014, 20:02*. Dus niet voor de beoordeling van deze reactie!

Dus let op: In mijn voorgaande bericht beoordeel je dus het De Speld-artikel van vandaag en onderaan deze reactie beoordeel je mijn vorige reactie. Duidelijk?

Voetnoot

* Ik noemde de plaatsingsdatum en -tijd en niet het plaatsingsnummer, want je weet niet wat voor vreemde kuren de Nerd van De Speld voor ons de komende tijd in petto heeft.

(15) ^
gravatar

Volgens mij waren dat de Seashepherds die een privé-booreiland van Vlad Poetin probeerden te enteren. Of hebben we het nu over twee verschillende lagen van de werkelijkheid?

(-3) ^
gravatar

Van M.-Spaland; DE werkelijkheid bestaat inderdaad niet, we leven elk in afzonderlijke verbale constructies, onze individuele cocon die wij ‘werkelijkheid” noemen; onze individuele werkelijkheid die niet integraal, of helemaal niet, wordt gedeeld door anderen. We hebben -binnen onze eigen werkelijkheid- vanzelfsprekend altijd gelijk. Anderen dus evenzeer en daardoor ontstonden politieke partijen, dialectiek, meningsverschillen, oorlog en fora als de VN en De Speld. Een applausje voor de vrijheid van meningsuiting.

(0) ^
gravatar

Ho ho ho Heren Spaland en Outsider; even een tegenwerping tussendoor: de Solex bestaat wel degelijk als zijnde werkelijkheid – geen twijfel mogelijk.

Is het u overigens ook opgevallen dat er een trolletje aan het spelen is met de knopjes cq. duimpjes voor hen die duimpjes kunnen zien?

(2) ^
gravatar

Ach, zo’n trolletje. Men moet daar begrip voor hebben. Heer Outsider gaf een applausje voor de vrijheid van meningsuiting en zoiets komt hard aan bij types die geen mening hebben en die al helemaal niet zouden kunnen verwoorden. Dan rest niets anders dan spelen met de knopjes die de redactie zo welwillend ter beschikking heeft gesteld. Zo doet men hier toch een beetje mee, men heeft een dagbesteding.

De Solex is een tastbare realiteit. Dat blijkt wel uit het feit dat men bij het ontkolen veel stoffelijks ontwaart. Een dergelijke realiteit is vatbaar voor de zwaartekracht. Die andere sociale constructie blijkt zich juist aan de wetten van Newton te onttrekken.

(2) ^
gravatar

Over de ‘tastbare’werkelijkheid van de Solex: het is helaas niet iedereen gegeven een Solex 3800 (of een eerdere antiquarische uitvoering) als tastbare werkelijkheid te zien. Eenvoudig omdat men als kind niet het voorrecht had dit populaire vervoermiddel voor minvermogenden van nabij mee te mogen maken, laat staan te berijden. Zelfs in zijn volkse opzet en uitvoering was deze Franse tweewieler, niet voor iedereen betaalbaar. In veel ‘werkelijkheden’ ontbreekt dus de Solex als ‘tastbare’ realiteit en is deze bijgevolg, indien al aanwezig, louter imaginair. Hoe spijtig ook: de Solex is geen archetype geworden en in die zin is het schrijven erover, evenals het ontkolen, toch redelijk elitair.

(1) ^
gravatar

Waarna hij en diverse andere bezoekers probeerden met hun smartphone in selfies en schokerige filmpjes probeerden het hele festival vast te leggen, onderwij het podium geen blik anders dan door hun telefoon waardig te keuren. Waarna die telefoon geleend werd aan een Roemeense festival diehard zodat die ook kon genieten van een festival in het moderne post moderne nacistisch persoonlijkheids stoornis tijdperk.

(2) ^
• Reageer