DekaMarkt verklaart zich neutraal in Tweede Prijzenoorlog

Kans klein dat Albert Heijn neutraliteit respecteert

DekaMarkt blijft ook in de Tweede Prijzenoorlog neutraal. Directeur Onno de Groot maakte bekend dat de supermarkt geen partij wil kiezen in het door Albert Heijn ontketende conflict.

Kenners betwijfelen of Albert Heijn de neutraliteit van de kleine supermarkt zal respecteren. In de Eerste Prijzenoorlog heeft de agressieve marktleider namelijk zonder pardon de neutraliteit van Digros geschonden. Dat lot bleef DekaMarkt destijds bespaard, maar marketingdeskundige Gideon Brouwer verwacht dat neutraliteit in de huidige oorlog een illusie is.

“Albert Heijn trekt zich daar niets van aan. Jumbo en Lidl hebben er alles aan gedaan een nieuwe Prijzenoorlog te voorkomen. Jumbo-directeur Frits van Eerd keek de andere kant op na de Anschluss van Konmar en bood Albert Heijn in het kader van appeasement zelfs de Spar aan. Na de brute aanval op de Boni was die houding echter niet meer vol te houden.”

Nu Jumbo en Lidl de oorlog hebben verklaard aan Albert Heijn, kijkt iedereen gespannen naar de toonaangevende prijsvechter Aldi. Brouwer: “De druk van het eigen personeel op directeur Flor Du puy om in te grijpen neemt toe. Als Aldi zich inderdaad bij de Geallieerden aansluit, kun je gerust spreken van een supermarktwereldbrede oorlog.”

DekaMarkt houdt rekening met een grote stroom aan gevluchte klanten. De neutrale supermarkt heeft volgens directeur De Groot alvast flink ingeslagen. “We hebben ruim 400 A-merken in prijs verlaagd en zijn dit jaar ook op Eerste Kerstdag open. In tijden van oorlog moet je overal op voorbereid zijn.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Vanuit het MKB bereiken ons berichten dat het merendeel der vrijwillige filiaalhouders van HEMA-vestigingen en MacDonald-vetschuren in den lande, hun lijfeigenen verenigen en aansluiten bij de troepen van Albert Heijn. Men wil coûte que coûte voorkomen dat het marktaandeel van de niet-Coca cola’s van Aldi en Lidl toeneemt ten koste van het A-merk Coca Cola. De marge voor ondernemers op Coca Cola is 87,53 % hoger dan die op B-merken cola. Bovendien heeft de heilige drie-eenheid Coca Cola, MacDonald en Heinz Ketchup, juist gisteren fondsen vrijgemaakt voor een kortdurend strategisch/juridisch offensief in Nederland. “Kortdurend” en met vermijding van cola-teral damage door inzet van juridische smartbombs. Bram M. wordt tijdelijk toegevoegd aan de staf van de gebroeders Anchor, uit Ljouwert. Bram’s ZZP-contract met RTL-Boulevard wordt daarvoor tijdelijk opgeschort, budget-neutraal, maar wel mét pensioenafdracht.

Reageer
gravatar

De bijgevoegde foto (uit de magazijnen van Lidl, getuige de magazijnstraatnaam: “Der Markenzwieback”, middenboven) toont de congestie die ontstaat door het inslaan van extra levensmiddelen in de krijg met A.H.
Lidl-CEO Aloïs Kuchenbäcker heeft net een AH-Erlebnis gehad en voorspelt een heet najaar; bij Lidl is men “auf das Schlimmste gefasst”. Albert Heijn gaat dus in de Lebensmittel-Totalkrieg nog tegenspel van niveau ervaren en kan de borst alvast natmaken. Aldi-CEO Gerhard Ringsum kiest voor een aanval via de nonfood-afdeling, prominent met reuma-sokken en rollators in de aanbieding.

Reageer
gravatar

Komt er toch weer een tijd dat de stofjas wordt ingeruild voor het kogelvrije vest, het stanleymes voor een bajonet, de bedrijfskantines worden bunkers en de winkelvloer behoort tot de bezette gebieden.
Dan maken de geallieerden van de losplaatsen zeker dropping-zones?

Reageer
gravatar

Gevaarlijk, gevaarlijk. Voor je het weet slaat die brandhaard over op de brandstofprijzen, overheidsuitgaven en vertrekpremies.

Nog een geluk dat onze visionaire regering al had geanticipeerd op de teruglopende inkomsten door de accijnzen alvast te verhogen.

Reageer
gravatar

Wij zijn van plan om eerste, tweede, derde én vierde kerstdag open te zijn. Daarnaast hebben we alle patenten van kweekvlees in ons bezit.

Reageer
gravatar

Beetje jammer dat Utrecht en Drenthe dwars blijven liggen en we dus niet tot een resolutie van de Verenigde Nederlanden kunnen komen tot het met rotte eieren bekogelen van supermarktfilialen. Het zal wel weer op halfzachte inspecties van communicatiedeskundigen uitdraaien. Oh la
condition humaine…

Reageer
gravatar

Zojuist vernomen dat de Spar in het kader van de derde dinsdag in september 1000 A merken in prijs heeft verhoogd. Op deze manier dwingen ze de consument geld uit te geven.

Reageer
gravatar

Straks wordt ons als consument gewoon voorkomen om als goede burger in de supermarkt ons steentje aan het nationaal bruto product bij te dragen. Als we straks zo weinig gaan betalen, dat we ons dienen te schamen, voor zie ik een geheel andere trend. We vluchten de supermarkt niet eens meer uit, maar gaan er gewoon niet meer naar toe.
Straks wordt de middenstand de lachende 3e daar kun je tenminste wel een behoorlijke prijs betalen., Zo iets komt er gewoon van als men in de supermarkt oorlog wil voeren, Wij willen Vrede.Als die supermarkten oorlog willen, zorg er dan voor dat we er kunnen paintballen, dat is tenminste wel leuk.

Reageer
gravatar

dat is niet nodig: wat je nu goedkoper inslaat, kun je tot de winter bewaren. Neem een voorbeeld aan de eekhoorntjes!

gravatar

Het geheim van A.H. is dat het lagere personeel de grootste lasten draagt van deze prijzenoorlog. Nu nog met 19 exit, maar het hoofdkwartier van A.H. zint al op plannen om p.t. vakkenvullers te ronselen in groep acht van het L.O., deze groep is nog via de ouders verzekerd en vereist dus geen inhouding van sociale lasten. Verder zijn marktconforme uurlonen vastgesteld door vrijwillig filiaalchefs Deysselbloem, Weekers en Plasterk die de kritische grens van € 0,10 bruto per uur niet mogen overstijgen om de onderlinge concurrentiepositie niet in gevaar te brengen.
Een “prijzenoorlog”? Eerder een ‘much-ado-about-nothing’: prijzen werden -anticiperend- wekelijks met vele (pro)centen verhoogd en vervolgens met veel tv-geweld enkele centen in prijs verlaagd. Wat nu als deze oorlogsretoriek slaagt en marktleider (34 %) happy Hofleverancier Appie Happie meer dan 50 % marktaandeel krijgt? Rituele brandstapeling van Jumbo, Lidl, Aldi, Spar, Deen, Coöp en Hoogvliet, met aansluitend onmiddellijk astronomische prijsverhogingen voor de primaire levensbehoeften? Massale overname van veeteelt, land- en tuinbouwbedrijven, smaak-, reuk- en zoetstoffabrieken? Albert staat voor niets, nou ja, voor hogere bonussen en schaalsalarissen van de oppergodjes.

Reageer
gravatar

Deka, de Edah, Priba, Hema, Spar en Vivo hebben gezamelijk besloten de prijzen te verhogen en op deze manier buiten deze vuile oorlog te blijven. Gerzon wil echter in het kledingsegment met guerillatactieken mee blijven spelen op het oorlogstoneel en hetzelfde geldt voor enkele buurtkruideniers – de zogenaamde vrije jongens – en de Society Shop.

Reageer
gravatar

Sorry Wim, eerst geschreven en toen pas gelezen. Ik ben wel blij dat we dezelfde mening zijn toegedaan en dat de halfzachte verzoeken van Mark tot niets leiden, aanpakken die hap.

gravatar

We weten immers allemaal waar de letters AH voor staan.

Reageer
gravatar

400 A-merken in prijs verlaagd? Noem dat maar neutraal.

Reageer
gravatar

Nu nog wat tentenkampen op de parkeerplaats en je kunt zo de super even binnenlopen. Korter kan niet. Langer wel.

Reageer