Parijs-Roubaix Cc ctankcycles

Asfaltering Parijs-Roubaix eind 2014 gereed

Traject straks veiliger, comfortabeler én sneller


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Goed werk! Ik irriteer me telkens weer mateloos aan deze weg. Je schiet gewoon niet op met die stomme keien.
Nu nog een afzonderlijk fietspad naast de weg zodat we ook geen last meer hebben van die fietstoeristen die denken dat de hele wereld van hen is.

• Reageer
gravatar

Uitstekend, maar dan moeten de renners vanaf 2015 maar rijden op houten wielen met fikse bobbels erop, zodat de “hel van het noorden” zijn karakter blijft behouden !

• Reageer
gravatar

Het ONEERLIJK om de route te asfalteren!

In 1954 heb ik de klassieker Paris – Roubaix gewonnen met een gemiddelde snelheid van 47,93 km/uur. Dat is nog steeds het baanrecord.

U moet bedenken dat de 259,319 km die ik in 5u 13m 16s had afgelegd toen nog geheel en al uit kinderkopkes bestond.

Het is heel gemeen, dat door het asfalteren hoogstwaarschijnlijk mijn record in 2015 wordt verpulverd.

• Reageer
gravatar

Zeg eens, nep maire d’Aulnoy-lez-Valenciennes à Famars, hebben ze in Famas voor alles wat op een beetje op een kasseienweg lijkt een eigen burgemeester?

Dat standbeeld van mij op de fiets staat overigens al sinds 1955 centraal op de wielerbaan van Roubaix.

gravatar

Maar opa toch,

Op dat standbeeld staat, dat de winnaar van 1954 Raymond Impanis heet en de 340 km er ruim veertien uur over deed.

Een beetje jokken mag hier wel. Dat doen ze hier allemaal, maar zo grof liegen als u deed, kan echt niet door de beugel.

• Reageer
gravatar

Een goede ontwikkeling. Nu ze geen doping meer kunnen gebruiken, moeten ze op een andere manier geholpen worden, anders halen ze het nooit binnen de tijd.

• Reageer
gravatar

Als je het traject van Roubaix naar Parijs rijdt zitten er duidelijk minder bobbels in en het gaat dan voortdurend berg af. Maar nee hoor, het moet allemaal net zoals het Europese “parlement” altijd weer van Brussel naar Straatsburg en nooit eens terug. Hetzelfde gold voor die bus van Bussum naar Naarden, alsof dat ding nooit eens van Naarden naar Bussum reed. Maar nee hoor, dán moet er ineens bezuinigd worden om de oorlog ergens anders te helpen.

• Reageer
gravatar

Net zoals Apelfoort in de Nederlandse verwildering dapper stand houdt zo is er ook in Frankrijk een klein dorpje wat dapper de kasseien blijft koesteren, al eeuwen lang sinds de tijd al dat er de ossekarren over richting Lutetia gingen. In dat dappere dorpje woont een klein manneke met een groot verstand: de slimme en kiene Asterix.

• Reageer
gravatar

Misschien kunnen ze ook die akelige heuvels en bergen in Frankrijk wegbulldozeren met het oog op de Tour.

• Reageer
gravatar

Het prototype waarmee Cancellara faam maakte, het buismotortje wordt vervolgens vanaf 2016 ingevoerd. Stel dat Opaatje’s record in 2015 niet verpulverd wordt, dan in 2016. Bromfiets is ook eerlijkere concurrentie voor de trein!

• Reageer
gravatar

Het lijkt me dat er dan meteen eens een fatsoenlijke busverbinding kan worden opgezet. Dan hoeven die arme jongens dat hele eind niet langer te fietsen. Het is immers ook nog vaak pokkenweer tijdens deze klassieker. En als je dan tegenwoordig ook nog zonder pillendoos op alleen een boterham met pindakaas op de pedalen moet kan ik me voorstellen dat de lol er wel af is…

• Reageer
gravatar

Neem aan dat het in 2 banen prachtig rood asfalt wordt uitgevoerd en voorzien van fietsstraatborden. Daar mogen automobilisten zich als gast gedragen en je hebt er geen last van verkeersdrempels. De 30km/h-borden zorgen ervoor dat er epovrij gefietst kan worden.

• Reageer