Wat doen jullie nou allemaal moeilijk? De tekenaars zijn eenvoudig de vroeg-ontwikkelde kleuters van het Hofnarretje die door M. versneld door het “koppoters-stadium” zijn geleid. Zijn echtgenoot Richard O. heeft de schoentjes daarna ingetekend en aldus de uitdrukking ‘iemand iets in de schoenen schuiven’ nieuw leven ingeblazen.
handen als harken – helemaal correct – de ene ouder wordt gezien als graaier en de andere als harde werker op het land – een hark is dus helemaal niet zo vreemd als wel een correcte beeldvorming.
@Van Bralhuizen, vocht achter de oren kan op latere leeftijd mogelijk tot onfrisse zaken leiden zoals; looporen, klotsende oksels zweetvoeten incontinentie en ander soortige druipers.
En natuurlijk niet te vergeten de bijzonder onflateuze talactieten!
Lieve juffrouw Tjeempie,
Jij bedoelt waarschijnlijk stalactieten.
Er zijn mensen die dergelijke tieten mooi vinden, maar hangtieten zijn aan mij niet besteed.
Een stalagmietje (een homo in een gevangenkamp) is al helemaal niet mijn ding.
Meneer Viesman, inderdaad, de letter s is erg moeilijk maar de juf heeft vanmorgen voorgedaan hoe ik deze in de lucht moet naschrijven, enne mag eh van mijn moeder ook helemaal niet met vreemden en mmannen praten over dingen die zij mij later nog uit zal leggen zegt ze, ik moet dan een oom of tante agent aanspreken of gewoon gaan gillen.
Margootje, De tekeningen zijn dus gemaakt door leerlingetjes van een (witte) Montessori, Jenaplan, Dalton of Vrije Schoolschool die in een nette afgelegen groene buurt staat en dat is op zich al reden tot zorg lijkt mij want hoe moeten deze kids zich straks gaan redden in onze multiculti maatschappelijke prachtbuurten, een kaartje kopen voor de metro, een broodje gesnipperde schaap bestellen en zo……. ?
Waar is jeugdzorg als je ze nodig hebt!
@tjeempie: Jeugdzorg bemoeit zich alleen met pubers op zeilboten.
Ik zou met die zeilgastjes niet in zee gaan, al had ik zeeën van tijd.
Absoluut Plientje.
Wat ik mij afvraag is of hun vader, die achter ze aan vaart, wel het boek Zeilen voor Dummies helemaal heeft doorgelezen.
Wat een afgang. Paralympics en Startrek aan een 18- publiek tonen, leidt tot dit spoort beinvloeding.
Door het opvoeren en lauweren van mensen zonder handen en voeten, en vreemde ruimtelichamen, levert dan vertekende rolmodellen op, die zich dan weer wreken bij het jonge publiek dat werkelijkheid en fictie niet weet te scheiden.
Het tekenen moet vanuit de diepere innerlijke oer-ik komen, die elk kind bij zich draagt totdat maatschappelijke ruis inwerkt op het oer-ik ((ook wel “meta-ik” bij Kierkegaard, “das saubere Ich” by Schoppenhauer, “le moi pas existant avant cet moi qu`arrive lors de developper le moi pas original au cours de creer des mois personels ” bij Sartre)).
Het kind moet dus losgemaakt worden van externe impulsen: het liefst door alleen nog maar teken onderwijs te bieden tot 16 jaar oud. Van daar afaan, kan men stukje bij beetje taal, rekenen etc. invoeren.
Waarom eigenlijk nog schoolgeld investeren (dat als de ontwikkeling niet naar wens verloopt) naderhand gewoon weer erg lastig terug te halen is als volgens Rousseau het kind van nature niet anders dan goed is?
De tekening bewijst onomstotelijk dat voet & schoeiselfetisjisme een kwestie is van aanleg.
Ik wil nog even het volgende kwijt.
De senior van de jongerenredactie, achtstebasisschooljaars, heeft geknoeid met het schoeisel op de tekeningen van de lagerejaars. Dat mag niet vanwege het jeugdauteursrecht. Foei! Bij mij op school zou dat niet gebeuren. In de hoek van het redactielokaal met dat meisje.
Maar het is natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking. Als deze tekening gemaakt zou zijn door een 8 jarige veteraan uit Sierra Leone, zouden we het realistische kunst noemen.
Die tekening komt van studenten uit verschillende leeftijdsgroepen binnen de redactie van De Speld. Opvallend is dat met het schoeisel is gefotofrunnikt. Daar ga ik niet op in, want dat is natuurlijk de bedoeling van de de redactie.
klopt, van dat schoeisel, maar de titel klopt niet — die moet zijn: tenenachterstand. Hoewel de tekening dan weer een tenenzijstand suggereert.
Er is met het schoeisel inderdaad van alles mis. Mij viel in ieder geval meteen de bedroevende pasvorm op. En dan nog iets: welke ouder stuurt zijn kinderen in vredesnaam nou op voetbalschoenen naar school? Ik begrijp best dat dat handig kan zijn voor de gymnastiekles het eerste uur, maar de noppen slijten enorm hard op de straat! Dom…
Voetbalschoenen kunnen nog wel cool zijn, maar welke ouder stuurt zijn kind nog met klompen naar school.
Louter kindermishandeling.
Beste kinderpsych Roderick, Volgens mij gaat tante Til er gewoon even met de roze kwast overheen, kloddertje roze verf hier, kloddertje daar en hop….weg is je persoonlijkheidsindentiteitscrisisstoornisje!
Want dat is alleen maar leuk voor galgje.
Wat is hier aan de hand? Zijn dat basisschoolleerlingen op die prent?
Ik vind het detail van de schoenen veel verontrustender. De hashtag-yolo- en swagger-mentaliteiten wordt blijkbaar aangeboren en zal de publieke aandacht verschuiven naar nog nuttelozere dingen dan roddelbladen.
Nou heeft de gemiddelde hand gelukkig ook maar vier vingers, aangezien de duim geen vinger is.
Ik vind de achterstand in de rest van de wereld dus nogal schokkend! 5 vingers op een hand, allemaal mutanten. Dat krijg je van het eten van vis, of in de buurt van een kerncentrale wonen, of het eten van tofu. Vooral dat laatste…
Wat doen jullie nou allemaal moeilijk? De tekenaars zijn eenvoudig de vroeg-ontwikkelde kleuters van het Hofnarretje die door M. versneld door het “koppoters-stadium” zijn geleid. Zijn echtgenoot Richard O. heeft de schoentjes daarna ingetekend en aldus de uitdrukking ‘iemand iets in de schoenen schuiven’ nieuw leven ingeblazen.
handen als harken – helemaal correct – de ene ouder wordt gezien als graaier en de andere als harde werker op het land – een hark is dus helemaal niet zo vreemd als wel een correcte beeldvorming.
ga zo door!
… misschien een kolfje naar de hand van Juf de Strenge doch onrechtvaardige: … de tekenles handen en voeten geven …
De juf moet vandaag de hele dag in de hoek staan. Zie: http://tinyurl.com/8g5s2sz
@Van Bralhuizen, vocht achter de oren kan op latere leeftijd mogelijk tot onfrisse zaken leiden zoals; looporen, klotsende oksels zweetvoeten incontinentie en ander soortige druipers.
En natuurlijk niet te vergeten de bijzonder onflateuze talactieten!
Lieve juffrouw Tjeempie,
Jij bedoelt waarschijnlijk stalactieten.
Er zijn mensen die dergelijke tieten mooi vinden, maar hangtieten zijn aan mij niet besteed.
Een stalagmietje (een homo in een gevangenkamp) is al helemaal niet mijn ding.
Meneer Viesman, inderdaad, de letter s is erg moeilijk maar de juf heeft vanmorgen voorgedaan hoe ik deze in de lucht moet naschrijven, enne mag eh van mijn moeder ook helemaal niet met vreemden en mmannen praten over dingen die zij mij later nog uit zal leggen zegt ze, ik moet dan een oom of tante agent aanspreken of gewoon gaan gillen.
Gelukkig leven ze allemaal wel op grote voet.
Margootje, De tekeningen zijn dus gemaakt door leerlingetjes van een (witte) Montessori, Jenaplan, Dalton of Vrije Schoolschool die in een nette afgelegen groene buurt staat en dat is op zich al reden tot zorg lijkt mij want hoe moeten deze kids zich straks gaan redden in onze multiculti maatschappelijke prachtbuurten, een kaartje kopen voor de metro, een broodje gesnipperde schaap bestellen en zo……. ?
Waar is jeugdzorg als je ze nodig hebt!
@tjeempie: Jeugdzorg bemoeit zich alleen met pubers op zeilboten.
Ik zou met die zeilgastjes niet in zee gaan, al had ik zeeën van tijd.
Absoluut Plientje.
Wat ik mij afvraag is of hun vader, die achter ze aan vaart, wel het boek Zeilen voor Dummies helemaal heeft doorgelezen.
Wat een afgang. Paralympics en Startrek aan een 18- publiek tonen, leidt tot dit spoort beinvloeding.
Door het opvoeren en lauweren van mensen zonder handen en voeten, en vreemde ruimtelichamen, levert dan vertekende rolmodellen op, die zich dan weer wreken bij het jonge publiek dat werkelijkheid en fictie niet weet te scheiden.
Het tekenen moet vanuit de diepere innerlijke oer-ik komen, die elk kind bij zich draagt totdat maatschappelijke ruis inwerkt op het oer-ik ((ook wel “meta-ik” bij Kierkegaard, “das saubere Ich” by Schoppenhauer, “le moi pas existant avant cet moi qu`arrive lors de developper le moi pas original au cours de creer des mois personels ” bij Sartre)).
Het kind moet dus losgemaakt worden van externe impulsen: het liefst door alleen nog maar teken onderwijs te bieden tot 16 jaar oud. Van daar afaan, kan men stukje bij beetje taal, rekenen etc. invoeren.
Waarom eigenlijk nog schoolgeld investeren (dat als de ontwikkeling niet naar wens verloopt) naderhand gewoon weer erg lastig terug te halen is als volgens Rousseau het kind van nature niet anders dan goed is?
De tekening bewijst onomstotelijk dat voet & schoeiselfetisjisme een kwestie is van aanleg.
Ik wil nog even het volgende kwijt.
De senior van de jongerenredactie, achtstebasisschooljaars, heeft geknoeid met het schoeisel op de tekeningen van de lagerejaars. Dat mag niet vanwege het jeugdauteursrecht. Foei! Bij mij op school zou dat niet gebeuren. In de hoek van het redactielokaal met dat meisje.
Kan er ook nog wel bij.
Valt ook niet mee, tekenen met vier vingers.
Maar het is natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking. Als deze tekening gemaakt zou zijn door een 8 jarige veteraan uit Sierra Leone, zouden we het realistische kunst noemen.
Toch wel boeiend: zo jong en dan toch “Walk like an Egyptian” van de Bangles uit 1987 natekenen!
Die tekening komt van studenten uit verschillende leeftijdsgroepen binnen de redactie van De Speld. Opvallend is dat met het schoeisel is gefotofrunnikt. Daar ga ik niet op in, want dat is natuurlijk de bedoeling van de de redactie.
klopt, van dat schoeisel, maar de titel klopt niet — die moet zijn: tenenachterstand. Hoewel de tekening dan weer een tenenzijstand suggereert.
Er is met het schoeisel inderdaad van alles mis. Mij viel in ieder geval meteen de bedroevende pasvorm op. En dan nog iets: welke ouder stuurt zijn kinderen in vredesnaam nou op voetbalschoenen naar school? Ik begrijp best dat dat handig kan zijn voor de gymnastiekles het eerste uur, maar de noppen slijten enorm hard op de straat! Dom…
Voetbalschoenen kunnen nog wel cool zijn, maar welke ouder stuurt zijn kind nog met klompen naar school.
Louter kindermishandeling.
Beste kinderpsych Roderick, Volgens mij gaat tante Til er gewoon even met de roze kwast overheen, kloddertje roze verf hier, kloddertje daar en hop….weg is je persoonlijkheidsindentiteitscrisisstoornisje!
Want dat is alleen maar leuk voor galgje.
Wat is hier aan de hand? Zijn dat basisschoolleerlingen op die prent?
Teken aan de wants.
Schitterend. Waar staan de rakkers?
Krijg je door een tekenbeet dan meer vingers?
Het ontbreken van vingers en of romp lijkt me zo te zien een groter probleem.
Ik vind het detail van de schoenen veel verontrustender. De hashtag-yolo- en swagger-mentaliteiten wordt blijkbaar aangeboren en zal de publieke aandacht verschuiven naar nog nuttelozere dingen dan roddelbladen.
Nou heeft de gemiddelde hand gelukkig ook maar vier vingers, aangezien de duim geen vinger is.
Ik vind de achterstand in de rest van de wereld dus nogal schokkend! 5 vingers op een hand, allemaal mutanten. Dat krijg je van het eten van vis, of in de buurt van een kerncentrale wonen, of het eten van tofu. Vooral dat laatste…
ik denk dat het vooral de Omega 3 en 4 is….
Mooie tekening. Kan zo in he t R ij ks Museu m.