Ingenieurs TU Delft berekenen optimale omstandigheden ProRail materiaal

“Bij 16.24 graden celsius, een luchtvochtigheid van 32% op een windstille dag in een omgeving zonder veel loofbos gaat het wellicht goed”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Deze Speld mag meedoen aan de Miss Kleun verkiezing. Het gaat om materieel, niet materiaal. En ProRail heeft niets met materieel te maken.
De conclusies zijn onvolledig. Factoren die ook bijdragen zijn:
Een bovenleidingspanning van 1500V,
Minder auto’s op overwegen tijdens het passeren van treinen
Zelfdodingen naast ipv op het spoor laten plaats vinden, bijvoorbeeld door die 1500v gratis beschikbaar te stellen.
En last but not least: rijden zonder reizigers.

Reageer
gravatar

Ik vind de toevoeging “zonder veel loofbos” van een ondermaats wetenschappelijk niveau. Waar ik behoefte aan heb is een zone-indeling (elke 100 meter verder van het middelpunt tussen 2 rails zou bijvoorbeeld als zone-grens gehanteerd kunnen worden) en dan vervolgens een loofboomdichtheid per hectare, geclassificeerd naar gewogen gemiddelde stamdikte op 1.30 boven het maaiveld. Daarnaast dient nog de normering te worden aangegeven. Als wetenschapper kan ik met “zonder veel loofbomen” natuurlijk net zoveel als niets.

Reageer
gravatar

Zo zie je maar weer dat Ingenieurs ook niet van alles verstand hebben. ProRail heeft namelijk geen Materieel…. 🙂 Misschien eerst eens goed onderzoek doen alvorens iets uit te brengen

Reageer
gravatar

“ProRail beheert 6500 kilometer spoor met 3000 overwegen, 4500 kilometer bovenleiding, 8600 wissels en 390 stations.”

Het is maar wat je materieel noemt:

– Materiaal
– Gereedschappen
– Machines
– Werktuigen
– Outillage
– Legerbehoeften

Jij bedoelt waarschijnlijk “rollend materieel”, maar ook dat is onjuist. Voor aanleg, reparatie en onderhoud van de spoorwegen worden zowel spoorgebonden als andere voertuigen ingezet.

gravatar

Beste heer Theunissen, uit uw reactie blijkt dat u tercht gepasseerd bent, u mag wel eens een Toontje lager zingen. ProRail bezit geen materiaal, noch gereedschappen, moch machines, noch werktuigen of outillage. Het is ook geen militaire organisatie met legerbehoeften. Als ProRail behoeftes heeft, moet het dat weer inhuren en meestal (Europees) aanbesteden. Hoe blijven anders al die boekhouders en accountmanagers van de straat? marktwerking kost wel wat, maar dan heb je ook niks.

gravatar

De specificatie ‘bij bewolkte hemel’ is wat vals geruststellend. ‘Indien er een hemel is’ lijkt een realistischer beeld. Indien er temperatuur is geldt hetzelfde.

gravatar

@10 NNMA: inderdaad wordt het hoog tijd over te stappen naar de concurrent van ProRail, het overbekende AntiRail, dat onmogelijk slechter kan presteren, dus wie weet !

Reageer
gravatar

Dank voor uw reactie, wij doen momenteel onderzoek of Prorail en Antirail niet stiekem dezelfde onderneming zijn in het kader van de anti-kartel vorming.

gravatar

Gezien het toenemende aantal kwalijke verzakkingen in Hollandse verkeersbodem stel ik voor de bovenleidingen met spanbanden of superlijm direct te bevestigen aan de talrijke dwarsliggende ProRail en NS bonusbobbo’s, aangezien deze personen de nodige expertise in huis heeft hoe zakken te vullen zonder te zinken.

Reageer
gravatar

De tijd is ook belangrijk,want als de trein overtijd is kan dat ook komen dat de gestelheid van de trein niet optimaal is.
Het komt in de beste familie,s ook voor dat er iemand overtijd is en dan is de kans op een zwangerschap aanwezig.
Zou dat soms bij de treinen ook zo kunnen zijn?Raadpleeg dus ook een verloskundigen

Reageer
gravatar

Loofbos levert blaadjes op de rails op, dit geeft veel meer hinder dan naaldbossen rond het spoorwegnet aanplanten: Ik heb nog nooit gehoord dat NS/Prorail last heeft van dennenaalden op het spoor.

gravatar

Uit onderzoek zal blijken dat ProRail in Scandinavië onmiddellijk last krijgt van naalden op het spoor. Je moet doen waar je goed in bent èn je aanpassen aan de lokale mores. ProRail begrijpt dat als geen ander.

gravatar

Mijn vraag, die overigens nogal voor de hand lag, was kennelijk toch niet van onduidelijkheid ontdaan. De heer Van Bralhuysen kiest daardoor het verkeerde spoor en gedraagt zich als de wisselwachter die niet goed oplet. Typisch ProRail. Het ging er mij om, dat ik niet goed weet hoeveel zonder veel is. Op deze manier is het lezen van de artikelen een reden om zich in een war te begeven.

gravatar

Goed gesproken, hulde! Overigens zou dit ook de oplossing kunnen zijn voor meer problemen en gaat ook zeker op voor meesters. (Er wordt elders al verwezen naar de darkroomscene in Den Haag.)

gravatar

Ook voor Prorail moet er concurrentie komen! Of zou het misschien een idee zijn om ze op te laten gaan in de NS en dat ze dan als 1 onderneming net wat effcienter en gemakkelijker samenwerken? Mmmm, een kijken wat Neelie ervan vindt.

Reageer
gravatar

NNMA, maar één spoorwegbedrijf en die is dan zeker van zoiets mals als een niet-commerciële overheid? Die is gek!

Als een reiziger op de belangrijkste stations niet kan kiezen uit ten minste tien vervoersbedrijven met elk toch minstens een keuze uit zes treinuitvoeringen voor dezelfde reis, zal de dienstverlening belabberd blijven en de prijzen veel te hoog.

gravatar

@Tena (Is u van de luiers?)T.
Maar dan moeten al die treinen wél op ‘t zelfde moment en vanaf bij voorkeur hetzelfde spoor vertrekken, anders is er toch weer sprake van verwarrende omstandigheden.

gravatar

Amai, Van Swalmen, “serieuze reacties” worden van redactiewege ontraden. Beperk u pertang tot oneliners, zoals vele anderen hier, dan valt ge u geen buil hè. En voor verbanning hoeft ge van eigens geen angst te hebben, binnen De Speld vindt u zielkundigen én patiënten, ingenieurs en slachtoffers, debiteuren en crediteuren, prota- en antagonisten, holisten en alco-holisten op één kluitje. Zeker en vast: men attakeert elkander soms hardhandig, maar toujours met de beste intenties.

gravatar

Uit de reactie van ir. Theunissen blijkt maar weer eens hoe ver technici af staan van de maatschappelijke werkelijkheid. Amstelveen heeft helemaal geen station (althans geen treinstation) noch loopt er een spoorverbinding door Amstelveen. Dus metingen aldaar zijn betrekkelijk zinloos (althans, voor zover het om NS-materieel gaat).

gravatar

TU Delft heeft geen opleiding in meteorologie, daarvoor moet de student in Utrecht zijn of in Wageningen voor loofbossen.

Techneuten zijn meer geïnteresseerd in ijzer (wissels, vierkante wielen e.d.), koper (bovenleidingaanleg, -diefstal e.d.) en de stationsklok van Purmerend.

Reageer
gravatar

Wellicht is het onderzoek gesponsord door een zekere bouwmarkt, waar dit geen punt is. De TU Delft mag hier wel eens opheldering over geven.

gravatar

Dit is maatschappelijk relevant en nuttig onderzoek. Het woordje ‘wellicht’ in de uitkomst kan aanleiding zijn voor een vervolg onderzoek. Hoeveel reizigers is optimaal?

Reageer
gravatar

Vreemd, Ik dacht altijd dat een goede rugwind van kracht 4 een pre was voor het op tijd rijden. Zo blijkt maar weer hoe een mens zich kan vergissen.

Reageer
gravatar

tjaa ben bang dat het met deze omstandig heden nog niet gaat lukken ,wie garandeerd dat er nergens een blaadje op de rails ligt ???…helaas kunnen ze zich beter maar bezig gaan houden met weersberichten

Reageer