Vanmiddag hebben de dorpsoudsten van Westbeemster officieel het Meldpunt Middenbeemsterhorken gelanceerd. Inwoners van Westbeemster kunnen nu direct de telefoon grijpen wanneer iemand uit het buurdorp een plantenbak omverwerpt, geuroverlast veroorzaak of zijn hondenpoep niet opruimt.
Met het nieuwe meldpunt kent Nederland nu 82 meldpunten voor overlast van specifieke bevolkingsgroepen. Sinds kort kent Goeree-Overflakkee het meldpunt Meld Overflakkee-ellende Anoniem (MOE-A), de gemeente Rotterdam een kliklijn voor hufterige Limburgers en de Amsterdamse wijk de Pijp een telefonische service waar mensen in de Eerste Jan van der Heijdenstraat kunnen klagen over mensen uit de Tweede Jan van der Heijdenstraat.
Enkele uren nadat de telefoonlijn was geopend, waren er in Westbeemster al 1901 verschillende klachten binnen gekomen. “We hebben onze grieven veel te lang onderdrukt. Als we alle klachten in kaart hebben gebracht, en de oorzaken onderzocht, gaan we kijken wat we tegen onze buren kunnen doen”, zegt een Westbeemstenaar die anoniem wil blijven.
Toch is niet iedereen tevreden met het nieuwe meldpunt. Een bron binnen de politieregio Zaanstreek-Waterland schreef in een anonieme e-mail aan het Noordhollands Dagblad dat de buurtregisseur van Beemster zich gepasseerd voelt. “Bij overlast kunnen de mensen ook gewoon 112 bellen” citeert de krant. “Dat heb ik overigens ook al gemeld bij het meldpunt voor meldpuntschade, maar daar is tot nog toe niets mee gedaan.”
In Middenbeemster is vanavond een bijeenkomst gepland. Naar verluidt zullen zo’n 839 inwoners van het gehucht in een lawaaitocht naar het naburige dorp trekken.
Wanneer richt er nu eens iemand een meldpunt voor Ajax-supporters op? En waar blijft het meldpunt voor fans van Dries Roelvink? En het meldpunt CDA-prominenten?
Hierbij melding van een Middenbeemsterhark die ik geleund zag staan tegen een Middenbeemsterhok in Middenbeemster vandaag om 14:32, duidelijk met de bedoeling buitenbeemsters een hak te zetten.
ZO! Is het nou eindelijk eens afgelopen met dat katteklieke gedoe hier? Het wordt tijd dat we Buenaventura Durruti in ere herstellen en katteklieke kerken in de fik zetten. Hupsakee, de roomse rijkdom verdelen waar het vandaan komt en thuishoort: bij de gewone mensen.
Dat hebben ze gedaan, die rijkdom verdelen: ruim verdeeld onder de kindertjes, en nu is het weer niet goed.
Durruti? Wel wel, een weinig gehoorde en gekende naam, leuk die hier weer eens tegen te komen.
De reactie was op de eerste post, intussen door koudwatervrees bevangen en laaghartig snel gewisseld? Foei, heilige zondaar.
Het is vandaag zondag dus ik kan niet reageren omdat zondag de door de Here verplicht gestelde rustdag is en daar houd ik me aan.
Beste Hennik, misschien moet u overwegen om daar een klachtensite over in te richten.
Het zou zo maar kunnen dat dit een gat in de markt blijkt, daar er velen schijnen te zijn die op zondag geen reet te doen hebben dan te klagen.
Succes!
Jeettje,
als u het niet erg vindt wacht ik even tot morgen met reageren want: zondag is de rustdag.
Dus is zondag de meest uitgelezen dag om een lekker uit de bol te gaan en te klagen: morgen is daar geen tijd meer voor, veel te druk met werken.
Maar ik wil u niets opdringen, hoor.
In de katholieke kerk is het gebruikelijk dat door de week parochianen niet naar hun pastoor luisteren en op zondag nog minder.
Heidens familielid, ik kan best voor mezelf praten, hoor. Het ergste is dat jij zondige schrijffouten hebt gemaakt! Zo lijkt het alsof pastoors niks te zeggen hebben en dat is ook zo.
Dat zal wel lukken, Paulus, dat niet luisteren; hoewel niet goed ingevoerd in hemelse beslommeringen, meen ik toch te weten dat er in Hillegersberg geen RK diensten worden gehouden.
Het enige wat de Christus Koningkerk overeind houd, is de plaatsing op de Gemeentelijke Momunentenlijst.
Een vrije dag voor de patroonheilige dus.
Jeettje,
Wat dacht je van de Heilige Liduina kerk aan de Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan?
Juist ja, vlakbij mijn voormalige vriendinnetje Elfje Hadjememaar, die een hoofdprijs van de Staatsloterij heeft gewonnen. Die kerk is wel degelijk in gebruik, want ze gaat er nooit heen.
Het oudste meldpunt is dat van Dokkum. Na veel meldingen over Katholieke allochtonen, is in AD 675 het pleit beslecht.
Was dat voor, tijdens of na het bedrijfsongeval van Bonifacius?Ik lees het jaarverslag van de provinciale ARBO-dienst er nog eens op na.
Toch is nog steeds overal in ruime mate Beemsterkaas te koop; ook al blokkeren -naar u zegt- Middenbeemsters de vrije verkeersdoorstroming in de B-polder. Zou men ordinaire Goudse kaas (van Frau Antje, weet u wel) van nieuwe etiketten voorzien? Kazige concurrentie-vervalsing? Meld het Maxime V.; de lobbyist van de LTO in het kabinet!
Ik wil graag klagen over die van Midden-Beemster. Altijd maar in het midden, nooit eens aan de kant gaan; het is nog net geen spookrijden. Maar dat komt nog wel.
Wij altijd maar aan de kant gedrukt worden: we zijn het zat, die aso’s.
Dat is kaasie, natuurlijk!
Ik wil graag melden dat er bij mij een de straat een stel katholieken wonen.
Beste jhr Frederik,
Hebben ze nog knieschijven om op te schieten of zijn ze inmiddels afgesleten door het veelvuldig knielen?
Wonen ze er of wonen ze samen? nog erger!
Ik wil even klagen over middenbeemsters die naar mij mening asociaal zijn door op de PVV te stemmen en ons in een hoekje willen duwen steeds.
Daarnaast wil ik ook klagen over hondepoep. Er wordt niets opgeruimd, en daarom moeten wij continu onze onreine schoenen wassen die wat weer bakken met water en geld kost. Graag hoor ik wt er va mijn klacht terecht is gekomen.
Heel erg die Limburgers: zij hebben hebben het dunste boek van de Wereld ter grote van een pakje sigaretten vloeitjes:met als titel 500 jaar Limburgse Humor. Het ergste is nog wanneer ik een Limburger tegen komt die een grap verteld: dan beginnen de brievenbussen te klepzeiken
Ik wil mijn overbuurman aangeven. Hij heeft een andere kleur groen gebruikt voor zijn huis dan wat wij hebben en wat de hele streek heeft.
Zo daalt wel de waarde van mijn huis en de buurt verloedert.
Hindelooper groen hoort in Hindeloopen, niet hier in Midden-Beemster.
En dan een meldpunt voor serieuze overlast:
http://www.meeuwenoverlast.nl/home.html
Ik heb het meest last van bontkraag meeuwen die op hun scootertjes (waar halen zij het geld vandaan?) jonge witte meeuwen voor vliegende hoer uitmaken.
@nietstemelden: u zit bij het verkeerde meldpunt: de vogeltelling was afgelopen weekend.
Of u moet bij de faculteit Dieren Gedragswetenschappen zijn om te melden dat er dieren met nieuwe kunstjes zijn.
Wel een uitermate treffende nick, zelfs.
Het wordt tijd dat er in elke buurt en in elke buurtschap hetzij Limbabwaans hetzij anderszins, meldpunten worden opgericht zodat iedereen die zich gediscrimineerd acht, dat kan melden. Ooit, in de tijd dat Nederland nog geen immigratieland was, noemde mijn oom, indertijd Schiebroek’s bekendste schoenmaker, mij eens “Turk” toen ik een jeugdige stommiteit beging. Ik overweg nu hem postuum te melden bij het meldpunt van de deelraad Schiebroek-Hillegersberg, in verband met smaad. Ik krijg dan de Turkse meerderheid van Nieuw Schiebroek zeker achter mij (aan).
Wat is er toch gebeurd met het aloude familiegericht? Waarom nu de overheid er bij betrekken?
Nu enige aanpalende bemoeienis hebbende met Deelgemeentelijke politiek zeg ik: Niet Doen!
Deze weg is te smal: waar moet men zich vervoegen als familie elders te lande zich onheus heeft bejegend? De Deelgemeente is niet bevoegd buiten die grenzen te treden; onontvankelijkheid dreigt en rechtsongelijkheid is geschapen.
Heel vroeger meende een lollig familielid, ergens in onderontwikkeld gebied tegen de grens aan, mij ongestraft uit te kunnen maken voor Rotterdamse stoepenschijter.
Ik heb toen meteen orde op zaken gesteld: een durende affaire langs instanties heb ik ons daarmede bespaard. De goede man heeft met een slepend been enkele weken de post moeten bezorgen en de familieverhoudingen waren weer duidelijk.
Overigens was ‘De Turk’ een uitstekende lunchroom met dito koffie alwaar vele noeste werkers zich verpoosden tijdens de pauze, dat mag ook wel eens gezegd: het oordeel was niet immer negatief!
De PVV heeft nu een meldpunt voor PVV-overlast geopend.
Handig zo’n meldpunt. Voor als je bijvoorbeeld een kopje suiker wil lenen.
Heb je een beetje suiker voor mijn Marokkaanse thee? En neem zelf een kopje thee of twee.
Alle meldpunten samen vormen een keurige stippellijn om ons prachtige landje dat zo op niet mis te verstane wijze wordt teruggegeven aan de hardwerkende Nederlanders.
Voor klachten over meldpunten: http://www.meldpuntmeldpuntenellende.nl
Is het de Speld redactie al opgevallen dat de bekendste inwoner van Middenbeemster luistert naar de naam Hero Brinkman en dat er alleen al voor deze persoon een klachtensite in de lucht gehouden dient te worden?
1687 meldpunten heb ik sedert eergisteren opgericht, voor elke buurman en -vrouw één en niet te vergeten hun etters van kinderen.
Ik kan U zeggen, het loopt storm. Ik, echter, heb geen enkele klacht ontvangen over mijzelf.
Een meldpunt overlast honden, katten, kanaries en bedwantsen staat in de steigers.
Ik heb mijn buren aangegeven.
Mijn buurmeisje gaat volgens mij met een buitenlander.
Ik meld maar even dat het genoemde keurmerk:
http://www.speld.nl/2011/05/13/nieuw-keurmerk-voor-meldpunten/
nog niet veel heeft uitgehaald.
Er is nu sprake van een ongeëvenaarde ‘wild’groei.
Is er al een meldpunt voor meldpunten die zich niet bij het meldpunt voor meldpunten melden?
Internet heeft het opgepikt http://knowyourmeme.com/memes/ethnic-complaint-forms
U kunt stoppen met bidden. De Heere kan namelijk uw meldingen met honderd procent zekerheid voorspellen.
Binnen de categorie Vreemde vallen katholieken onder het kopje ‘Heidenen’ en kunnen daarom genegeerd worden.
Beste lieden uit Rotjeknor,
Voordat jullie beginnen te piepen, ik heb geruild met St. Hildegardis. Weet je wel, de Roomse patrones van de protestantse Hillegondakerk.
Lieve Eva,
Je kunt hoog of laag springen, maar ik ben en blijf ook de patroonheilige van protestanten en andere dwalenden in Westbeemster en Hilligersberg.
Zoals altijd bakt u er weer niets van. Hillegersberg is vernoemd naar Hildegard van Vlaanderen, echtgenote van graaf Dirk II van Holland en West-Friesland. Dat laatste is jammer, maar we zullen het ermee moeten doen.
Verder nog de aardige vertelling over het ontstaan: volgens de legende van Hillegersberg is de zandberg ontstaan doordat de reuzin Hillegonda zand uit haar schort zou hebben verloren. Op de zandheuvel bouwde zij haar huis en zo ontstond Hillegersberg, de berg van Hillegonda.
De Hillegondakerk is al sinds het bouwen (ca. 993) een hervormde kerk.
Ik constateer dat u in de war bent met de St.Hildegardis en Antoniuskerk uit 1892 dewelke onder het patronaat van die heilige valt. Een vrij recent bouwwerkje vergeleken met de Hillegonda.
Gezien de parentage met WillemII, zijn wij meer geschikt uitspraken te doen over West-Friesland dan u over het Rotterdamse, blijkt maar weer.
Jeetje,
Zoals ik hier lees, haal jij je informatie ook uit de goddelijke encyclopedie Wikipedia.
Maar waar haal je het volgende in des Heeren naam vandaan: “Zoals altijd bakt u er weer niets van.”
Zo ga je niet met heiligen om! Dat levert jou duizend zondedagen extra op. Met de hoeveelheid die je al hebt verzameld, vrees ik dat je te zijner tijd niet langs collega Petrus komt. Aflaten zijn al geruime tijd geleden afgeschaft, dus veel hoop op een hemelse plaats hoeft je niet koesteren.
Wees niet bevreesd, Heer Jeettje! Die Paulus heeft niet eens door, dat niet dat kerkelijke Wikipedia, maar het veel prettiger Wicked Pedia uw bron van wijsheid vormt. Dat belooft mazen in het net van Petrus, als het zover zal zijn (eens, in een ver verschiet)
Jeettje, nog even het volgende,
Jij bent het die verkeerd is voorgelicht. De Sint-Hildegardis en Antoniuskerk ligt in de Hildegardisstraat in het Oude Noorden. Maar dat deel van Rotjeknor heb ik niet van mijn collega Hildegardis overgenomen als patroonheilige. Het is te begrijpen dat ze de hemelse belangen van het Oude Noorden zelf wilde blijven behartigen.
Wijze Paulus,
Helaas hangt u een dwaalleer aan, anders had ik met u door een deur gekund.
Uwes maakt er een zoodje van. Kunt u zich niet beter beperken tot Midden-Beemster en omstreken?
De koeien zijn NIET uw parochianen, zeg ik er maar even bij.
Overigens heb ik de Wiki niet nodig als rechtgeaard Rotterdammer. De kennisbron is het opgroeien in een Wereldstad en leerzaam rondkijken.
Maar in dit geval was het wel handig voor de knip-en-plak actie.
Bøs Showfør,
Ik heb geen patronaat in West Friesland*, zoals jouw vriend en collega, de metrogeleider Jeettje, suggereert.
Weet jij tussen ons gezegd en gezwegen, wat hij daar te zoeken heeft?
p.s.
* Ik heb het voor de zekerheid nog nagevraagd bij de deken-kanselier van het aartsbisdom, drs. W.H. van den Dool.
Heeroom Paulus,
Er is maar één hemelse plaats op aarde. De plaats die zondag over een week haar Prins en zijn gevolg weer zal mogen begroeten en drie dagen lang aan het Hoge Gezelschap onderdak mag verschaffen. De prinselijke trein wordt voorafgegaan door opwermers, zodat rails, bovenleiding en trein op temperatuur zullen zijn.
Het enige gevaar vormen koperdieven uit Rotjeknor. Ik heb evenwel den Driek ingelicht. Hij houdt ze in de gaten!
Ik maak de Paulussen even attent op de historische Willem van Hildegaersberch. De verwijzing naar Hildegard lijkt mij duidelijk.
Jeettje, als Oud Rotterdammer die nog de kleuterschool in de schaduw van de Hillegondakerk bezocht (net zoals 27 jaar eerder mijn oude heer) waag ik het toch een kleine kanttekening te maken bij uw expertise over het “Hervormd” zijn vanaf 933 van de Hillegondakerk. Vanuit mijn bescheiden denkraam lijkt het alsof er A.D. 933 nog niet zoiets als “Hervormden” bestond; er was nog slechts één (nog) niet ‘af-latende’ Moederkerk die later door Luther en Calvijn bekritiseerd en beconcurreerd werd. Mocht het zandschort (symbolisch: het hymen) van de reuzin Hillegonda gescheurd zijn (shit happens!)dan toch niet pré- maar intramaritaal, men was in die tijd van huis uit wél katholiek.
In het Urker dialect is iedereen van buiten het dorp (of elders geboren) een ‘vreemde’. Maakt niet uit of je Pool, Pers of Anna Pauwlona-er bent.
Wij discrimineren iedereen gelijkwaardig. Dan heb je ook geen meldpunt nodig!
Volledig mee eens!
Dat verschillende groepen verschillend discrimineren is discriminerend. En aangezien min plus min gelijk is aan plus bestaat de kans dat je dan helemaal niet meer discrimineert. Dus Wees een vent/vrouw/Limburger: als je discrimineert moet je dan ook iedereen gelijkwaardig discrimineren.
Helaas hebben we in mijn kleine stadje ook een meldpunt. Die reuzen die altijd op bezoek komen maken er ook maar een potje van. Ze houden zich ook niet aan de regels.
Meldpunt tegen lieden die beweren dat de nationale feestdag voor de Elfstedentocht niet doorgaat: http://www.pvv.nl, tevens meldpunt tegen NRC-lezers, linkskerkenden, weigeraars van het boerkaverbod, nieuwbouw moskeeën, dragen van hoofddoekjes bij AH en langzamerrijden dan 130.
Och jee, was ik in de vlugge het voorlaatste meldpunt van Gekke Geert vergeten: Meldpunt Midden- en Oost-Europeanen (MMOE) en natuurlijk nog honderden andere meldpuntpunten, waarvoor zijn anhangers in Den Haag zelfs dag- en nachtdienst draaien.
Ik word daar zo mmoe van.
gelukkig is er nu ook de site
http://www.meldpuntnederlanders.nl/
Vroeger werd zoiets gewoon met rieken en dorsvlegels op het land van Velzeboer beslecht. Die goeie ouwe tijd…
Ik stel voor dat iedereen zijn/haar eigen meldpunt begint. Dat scheelt Correlatie een hoop werk.
Is er een meldpunt voor broodroof? Deze Ceesmonaut wil mij m’n broodwinning ontnemen!
Ah, ik zie dat er iemand inderdaad een meldpunt heeft geopend. Moge er meer volgen!
Is er al een meltpunt ‘Melt Dislektisie Annemoon’? Niet te lesen dat tuich.
Ik vraag me af waarom de dorpsoudsten hebben gekozen voor zo’n moderne aanpak als een meldpunt. Het leidt alleen maar tot theeleutende burgemeesters waarmee het oudhollandse “op de koffie komen” in onbruik raakt. Het aloude dorpsgericht gaf veel mooiere resultaten.
Ach ja, de oude veemgerighten, bedolven in de lawine der modernistische tijd! Een wederopstanding naakt, en terecht.
Als ik mij niet vergis hoeft men zich in voornoemd gebied zelfs niet anders te kleden, gezien deze prent van een Veemvonnis uit 1836:
http://www.bredevoort.org/wiki/images/5/56/Veemvonnis_1836.png
Dit is de decentralisatie van het gerechtsapparaat optima forma, waarin eenieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid ten volle oppakt en ondergaat: Ivo, kom er maar in!
Het door u genoemde veemgeright is wel erg heftig. Bovendien heeft het als nadeel dat men na voltrekking niet meer als nuttig burger aan de samenlving deel kan nemen. Bij het dorpsgericht was dit wel het geval. Men stond enige tijd voor paal, maar waakte der daarna wel voor wederom een misstap te begaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Die_Gartenlaube_(1893)_b_760.jpg
Ter aanvulling wijs ik er nog op dat deze vorm breed in de samenleving werd gedragen. Zo kunt u op de afbeelding zien dat zelfs de plaatselijke ganzenpopulatie adhesie betuigde. Een klein, maar nuttig detail.
Inderdaad is het veengeright een heftige bezigheid, doch men houdt aan het end slechts nuttige en gelijkgerichte burgers over. Eenmaal voor paal gestane burgers krijgen toch een soortement odium waardoor het makkelijker wordt hen nogmaals voor paal te laten staan, tenzij u dit bedoelt met nuttig burgerschap: een aangewezen bestaan als afleider van dorpsgemeenschappelijk ongenoegen.
Qua ganzenpopulatie ben ik niet zo zeker van deze steun: ik vermoed een groot aandeel pragmatisch zelfbelang. immers:
http://www.rhc-eindhoven.nl/upload/Image/Ganstrekken_500px.jpg
zou het gevolg kunnen zijn.
Overigens zou ik het een prima idee vinden een meldpunt tegen meldpunten landelijk in te richten.
@Jeettje
Mag ik u verzoeken uw bijdrage te kuizen?
Ik vind het woord naakt erg ongepast en voel me, en met mij een grote bevolkingsgroep, zeer gegriefd. Wij zijn niet voor niks overgegaan tot het dragen van kleren toen we uit het Paradijs zijn verdreven. Wij zullen eeuwig boeten voor de ongehoorzaamheid aan God, onze Schepper. Naakt is zondig en doet onze Vader die in de Hemel zetelt pijn en verdriet.
Uw vrees dat het voor paal staan een ruime nawerking zal hebben, kan ik wegnemen. Onderzoek naar de gerichten in bijvoorbeeld Staphorst en Rouveen heeft uitgewezen, dat na afhandeling van het gericht de kwestie was afgedaan en dat er niet meer over werd gesproken. De volgende ochtend kreeg men bij de kruidenier dus niet te horen: “We hebben je gisteren goed te pakken gehad.” In die zin kende men dus de volkomen rehabilitatie.
Uiteraard hebben de ganzen een zeker eigenbelang. Dit geldt echter ook voor de overige omstanders aangezien zij allen zullen beseffen dat ook zij onder omstandigheden onderwerp van een gericht kunnen worden. Levend in een dorpsgemeenschap kan men zich daaraan niet onttrekken, zodat van de mogelijkheid van een gericht een sterke generale preventie uitgaat. De door u gekozen afbeelding heeft daarom naar mijn mening niet zozeer betrekking op de gerichten maar meer op volksvermaak zoals men dat op Koninginnedag kan aantreffen.
http://daarwaaruithangt.files.wordpress.com/2008/09/tonnetje-steken-1954.jpg
Naast een meldpunt tegen meldpunten kan ook worden gedacht aan een meldpunt tegen bevindelijken die van het woord “naakt” reeds uit de preekstoel vallen. ‘t Faalt aarde vrienden vaak aan krachten de preek voor de zondag te bewaren.
De overlast die we hier in Nijmegen van Arnhemmers ondervinden, met hun naar kaas riekende voeten, is ook niet van de lucht. Het wordt tijd dat daar een meldpunt voor wordt ingericht.
Jullie Nekkers verzinnen maar zo veel meldpunten als jullie willen, maar wel in jullie eigen hottentottendorp daar aan de Waal. Zolang jullie bezuiden die niet voor niets zo brede stroom blijven, kom ik ook heus niet vrijwillig naar dat quasi-Romeinse tochthol van jullie.
PS Elst is van ons dus daar blijven jullie vanaf.
Hufterige limburgers komt op mij over als een tautologie!
Niet elke Limburger is een Wilders. Matig uw toon dus aub.
Nee, maar elke limburger is per definitie genegen alle niet-limburgers uit te sluiten, zodra er een tweede limbo in de buurt is.
ergo Hufterig.
En uitzonderingen…. die hangen we apart.
Limburgers zijn toch die buitenlanders die denken dat ze bij Nederland horen?
Klopt MARG00TJE, het zijn reserve-Belgen, zodra het aantal Belgen onder een minimum niveau komt halen ze weer een aantal Limburgers op.
Je weet toch wat BELG betekent, Ben Eerst Limburger Geweest>
Hier gaat iets fout. De gedachte dat Limburgers buitenlanders zijn die denken dat ze bij Nederland horen klopt namelijk niet. Het zijn namelijk Nederlanders die niet bij Holland willen horen maar er toe worden gedwongen.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Het is een pleonasme.
laten we het op een paradox houden
Pardon? Met uw welnemen: een Limburger met een werkbetrekking, dát is een paradox!