L'eau du Tour

Smeets lanceert l’Eau du Tour

Een stevige geur voor de moderne man

In navolging van vele sterren lanceert NOS-coryfee Mart Smeets deze week zijn nieuwe parfumlijn l’Eau du Tour. Cosmeticaconcern Cotty heeft samen met de sportliefhebber een luchtje ontwikkeld dat de essentie van de wielersport in geur vat. Het luchtje, een combinatie van frisse zweetlucht met een vleugje rode wijngeur en epo, is speciaal gericht op de markt van de ouder wordende man.

“Na jaren met tekst, beeld en geluid de Tour bij de mensen thuis te brengen ontbrak de prikkeling van het reukorgaan voor een totaalervaring”, zegt een trotse Smeets. De lancering is tevens een vermaning aan zijn jongere collega’s in de entertainmentwereld, die ook een eigen parfumlijn beginnen. “Wie wel eens een wielerwedstrijd, of een avondje uit heeft meegemaakt, weet dat het leven niet alleen over bloemetjes en soapsterretjes gaat. l’Eau du Tour is een stevige geur, daar kan je de Tour op winnen. Ik mag hier voor klappen? En dat doe ik dan ook!” aldus de gevierde verslaggever.

Collega-commentator Maarten Ducrot: “Ik had Mart al langer opgeschreven voor een geurtje, ook al omdat er hele grote veranderingen aan staan te komen. Het nieuwe wielrennen begint bij een reiniging van lichaam en geest; het is alsof Mart het hele peloton in de staafmixer heeft gegooid. Niemand kan nu in de parfumerie nog linkeballen.” De reacties zijn echter niet unaniem positief. Zo laat Henk Westbroek weten dat hij ‘zijn reet afveegt met dat geurtje van Smeets.’

Als tegenhanger voor de ‘testosteronbom’ van l’Eau du Tour zal Smeets samen met collega Philip Freriks ook l’Air de Fifi uitbrengen, een geurtje voor de dames. “Een zweem van distinctie, voor sterke vrouwen die de stad onveilig maken in een bordeauxrode deux-pièces en een blouse met ovale vlakken, het precieuze gezicht perfect in de make-up.” Smeets brengt l’Eau du Tour voor de feestdagen de winkels in, zodat wielrenminnend Nederland met de geur van passie, ellebogenwerk en schraal bier het nieuwe jaar in kan.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Wellicht een idee: ‘Eau de Vie’ gemixt met de zwaarte van ‘l’Eau des Lourdes’, het aroma van ‘Eau matineux du Cheval’ en het parfum van “Eau de Chivet”. Dit mengsel zou weliswaar vallen onder de zwaarste categorie alcohol: >80 % maar wie zegt dat als ‘drank’ op de markt moet worden gebracht? Kijk eens naar de wonderbaarlijke comeback van Absinth, die nu weer salonfähig is in kringen van gourmets en andere sociale drinkers!

• Reageer