Groningen wil tóch Zuiderzeelijn

Nieuw plan ‘kansrijkste ooit’

De plannen voor een hypermoderne magneettrein naar Groningen zijn nooit goed van de grond gekomen. Het project sneefde in een lawine van negatieve Milieu Effect Rapportages, verwachte kostenoverschrij
Word nu Vage Kennis voor onbeperkte toegang. Of registreer je als gast. Log hier in als je al Vage Kennis bent.

Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Voorstel: we hernoemen de zuiderzeelijn,
Het wordt de noord-zuidlijn.

Voelen de amsterdammers zich er ook een beetje thuis.

Reageer
gravatar

OK, dan is het goed.

Volgens mij moeten ze gewoon de dosis antidepressiva in het Groninger drinkwater verhogen, dat is veel goedkoper.

Reageer
gravatar

@Kees. Michiel Eijsbouts reputatie kennende – kijk ook eens op zijn weblog de Herenlunch – weet ik eigenlijk wel zeker dat hij het gebruik van de overbodige trap hier ironisch heeft bedoeld.

Reageer
gravatar

“kansrijkste ooit”. Wat een voorbeeld van de overbodige trap.
Geen Nederlands, maar letterlijk overgezet erg slecht Engels.

Reageer
gravatar

Het verstand zit in de kop en met de enkele reis van de kop van het land naar Amsterdam, en als ze ff doortrekken naar Den Haag, komt het misschien toch nog goed met Nederland 😉

Reageer
gravatar

Ik zie wel een enkel klein probleempje: wie wil er nou naar Amsterdam? Daar wil je toch nog niet dood gevonden worden.

Reageer
gravatar

Wat een geweldig plan! Het maakt immers ook een superefficiënte aandrijving mogelijk. Alles wat nodig is, is een heel sterke magneet in Amsterdam. Die trekt alle treinen uit Groningen aan. En magneten gebruiken geen energie.

Reageer