Nu nu, wat een starheid: het aangehaalde onderwerp is slechts het vertrekpunt voor velerlei gedachten en hersenspinselen, heeft u geen avontuurlijke geest?
En om eerlijk te zijn verschillen sommige treinstellen niet echt van veevervoer, zodat men kan stellen dat de bewegwijzering hier wel degelijk aangepast zou kunnen worden.
Bovendien wordt weer eens duidelijk welk een comfort het vervoer per Solex biedt.
Mits degelijk en adequaat ontkoold uiteraard, inderdaad.
Of wat zou je denken? De politiekers willen proberen de ZEE in een potpolder weg te stoppen. En dan kregen ze daar nog ruzie over ook. Ondertussen vliegt de Nederlandse luchtmacht rond met ‘oude’ Belgische helicopters omdat NIEMAND wil vliegen in de nieuwe dingen. WIJ hebben ook zulke helicopters besteld!Wellicht dachten ze dat de Hollanders met hunne grote smoel een goede deal gemaakt hadden? Ik denk dat nog steeds. ??? Als Hollanders met zaken bezig zijn : wie kan dat beter?
Alleen kennen jullie niks van treinen en jullie rijden aan de verkeerde kant. Met 1,5kV terwijl de rest van Europa 3kV rijdt en aan de ‘goede’ kant. Als in NL de treinen ook rechts zouden gaan rijden, dan zou er nu zo geen probleem geweest zijn. SPIJTIG genoeg is dat heel die zaak.
Zoiets zou OVERNIGHT moeten gebeuren. In Den Haag zijn ze daar niet over bezig. Ze willen naar Brussel…
Zoudt u zich niet beter druk kunnen maken over Bart de Wever, Filip DeWinter en nog wat andere dingen?
En misschien moet u eens wat vaker met de trein mee, in plaats van dubbel te parkeren in Rotterdam: dan zou u op kunnen vallen dat over het algemeen de treinen hier aan de ‘goede kant’ rijden. Als ze rijden, dat geef ik u toe.
Het voltage is volstrekt onbelangrijk, aangezien door de Quadricurrantlocomotieven automatisch omgeschakeld wordt naar de gewenste stroomsterkte.
Het enige technische probleem wat er altijd was met het Oostblok was de spoorwijdte, maar dat geldt niet voor het Westblok.
Voortaan een pilletje minder nemen graag; al dat geschreeuw met hoofdletters maakt het nogal onrustig.
Heel goed! U gaf die Belg behoorlijk van Jetje, Jeettje!
Kunnen we even bij het onderwerp blijven?
Het ging hier over wegbewijzering voor dieren in brandende stallen. Het verband met treinen ontgaat me, of het moet zijn dat de koeien ervan in de war raken omdat ze zo vaak stil staan en weer optrekken?
U heeft zeker nog nooit gehoord van veewagons?
Als het water te hoog komt kun je ook gewoon OP de runderen gaan zitten en hun kop omhoog houden. En de burgemeester om uitleg gaan vragen. Over de Hedwigepolder zitten ze al 50 jaar te zeuren. Het grootste gat in de waterkering is de Schelde. Het water zal zijn weg zoeken en de overstroomde gebieden zullen dezelfde zijn.
Is hier genoeg onderzoek naar gedaan, zijn er sluitende bewijzen? Heeft men genoeg proefbranden gedaan en naar de reacties van de runderen gekeken. En dan nog, mág dit allemaal wel van Brussel??? Kunnen Franse runderen onze bewegwijzering wel lezen?
Hoe moeten de koeien zich redden bij een overstromingsramp? Door in de richting van de pijl te zwemmen of nét andersom? Een overstromingsramp is veel erger dan een stalbrand. Zowel voor de economie als voor het dierenwelzijn. Toch maakt Tjibbe Joustra zichzelf daar blijkbaar geen zorgen over. Een wegwijzer is rap gezet.
Laat hij eerst eens die arme dieren bij de slachthuizen redden!
Je zult trouwens maar Tjibbe of Doekle heten dan ben je toch voor je leven getekend en dan vragen ze nog waaróm er zoveel gepest wordt! Kom toch op, doe eens wat!
Die bewegwijzering moet wel gezien worden als onderdeel van een totaalpakket:
– voldoende nooduitgangen
– duidelijke ontruimingssignalen
– noodverlichting
– regelmatige ontruimingsoefeningen
– en natuurlijk inspecties door de brandweer
Naast het keurmerk “100% weidemelk” zou er ook iets als “100% ontruimbare stalmelk” moeten komen.
Dit is een verouderd bord. Tegenwoordig wijst de pijl naar de uitgang. Het oude bord heeft heel wat slachtoffers veroorzaakt, omdat men tegen muren op ging gelopen en dat loopt meestal niet goed af.
Je kan natuurlijk ook meteen een BBQ X project organiseren,… Ook leuk.
Tja, die Sharon Dijksma hè? Je kunt er (letterlijk) niet omheen…
Die bewegwijzering zou ook wel eens de perfecte oplossing kunnen zijn om al die platgereden kikkers en padden te voorkomen tijdens de jaarlijks paddentrek. In iets aangepaste vorm natuurlijk, de koe vervangen door een tekening van een kikker.
Is dat een paard??
Nu nu, wat een starheid: het aangehaalde onderwerp is slechts het vertrekpunt voor velerlei gedachten en hersenspinselen, heeft u geen avontuurlijke geest?
En om eerlijk te zijn verschillen sommige treinstellen niet echt van veevervoer, zodat men kan stellen dat de bewegwijzering hier wel degelijk aangepast zou kunnen worden.
Bovendien wordt weer eens duidelijk welk een comfort het vervoer per Solex biedt.
Mits degelijk en adequaat ontkoold uiteraard, inderdaad.
Of wat zou je denken? De politiekers willen proberen de ZEE in een potpolder weg te stoppen. En dan kregen ze daar nog ruzie over ook. Ondertussen vliegt de Nederlandse luchtmacht rond met ‘oude’ Belgische helicopters omdat NIEMAND wil vliegen in de nieuwe dingen. WIJ hebben ook zulke helicopters besteld!Wellicht dachten ze dat de Hollanders met hunne grote smoel een goede deal gemaakt hadden? Ik denk dat nog steeds. ??? Als Hollanders met zaken bezig zijn : wie kan dat beter?
Alleen kennen jullie niks van treinen en jullie rijden aan de verkeerde kant. Met 1,5kV terwijl de rest van Europa 3kV rijdt en aan de ‘goede’ kant. Als in NL de treinen ook rechts zouden gaan rijden, dan zou er nu zo geen probleem geweest zijn. SPIJTIG genoeg is dat heel die zaak.
Zoiets zou OVERNIGHT moeten gebeuren. In Den Haag zijn ze daar niet over bezig. Ze willen naar Brussel…
LOL.
Zoudt u zich niet beter druk kunnen maken over Bart de Wever, Filip DeWinter en nog wat andere dingen?
En misschien moet u eens wat vaker met de trein mee, in plaats van dubbel te parkeren in Rotterdam: dan zou u op kunnen vallen dat over het algemeen de treinen hier aan de ‘goede kant’ rijden. Als ze rijden, dat geef ik u toe.
Het voltage is volstrekt onbelangrijk, aangezien door de Quadricurrantlocomotieven automatisch omgeschakeld wordt naar de gewenste stroomsterkte.
Het enige technische probleem wat er altijd was met het Oostblok was de spoorwijdte, maar dat geldt niet voor het Westblok.
Voortaan een pilletje minder nemen graag; al dat geschreeuw met hoofdletters maakt het nogal onrustig.
Heel goed! U gaf die Belg behoorlijk van Jetje, Jeettje!
Kunnen we even bij het onderwerp blijven?
Het ging hier over wegbewijzering voor dieren in brandende stallen. Het verband met treinen ontgaat me, of het moet zijn dat de koeien ervan in de war raken omdat ze zo vaak stil staan en weer optrekken?
U heeft zeker nog nooit gehoord van veewagons?
Als het water te hoog komt kun je ook gewoon OP de runderen gaan zitten en hun kop omhoog houden. En de burgemeester om uitleg gaan vragen. Over de Hedwigepolder zitten ze al 50 jaar te zeuren. Het grootste gat in de waterkering is de Schelde. Het water zal zijn weg zoeken en de overstroomde gebieden zullen dezelfde zijn.
Ik verzet geen poot voordat ik de deskundige mening van Bert Bokhoven gehoord heb.
Is hier genoeg onderzoek naar gedaan, zijn er sluitende bewijzen? Heeft men genoeg proefbranden gedaan en naar de reacties van de runderen gekeken. En dan nog, mág dit allemaal wel van Brussel??? Kunnen Franse runderen onze bewegwijzering wel lezen?
Hoe moeten de koeien zich redden bij een overstromingsramp? Door in de richting van de pijl te zwemmen of nét andersom? Een overstromingsramp is veel erger dan een stalbrand. Zowel voor de economie als voor het dierenwelzijn. Toch maakt Tjibbe Joustra zichzelf daar blijkbaar geen zorgen over. Een wegwijzer is rap gezet.
Geef het vee ook een VCA cursus, dan kunnen ze kijken of de stalhouder wel veilig werkt!
Laat hij eerst eens die arme dieren bij de slachthuizen redden!
Je zult trouwens maar Tjibbe of Doekle heten dan ben je toch voor je leven getekend en dan vragen ze nog waaróm er zoveel gepest wordt! Kom toch op, doe eens wat!
Eindelijk een positief bericht in tijden van crises.
Tijd dat 1 op de 20 koeien een BHV opleiding krijgt.
Die bewegwijzering moet wel gezien worden als onderdeel van een totaalpakket:
– voldoende nooduitgangen
– duidelijke ontruimingssignalen
– noodverlichting
– regelmatige ontruimingsoefeningen
– en natuurlijk inspecties door de brandweer
Naast het keurmerk “100% weidemelk” zou er ook iets als “100% ontruimbare stalmelk” moeten komen.
Waarom staat de pijl eigenlijk naar de hemel gericht en niet naar de grazige weide?
Dit is een verouderd bord. Tegenwoordig wijst de pijl naar de uitgang. Het oude bord heeft heel wat slachtoffers veroorzaakt, omdat men tegen muren op ging gelopen en dat loopt meestal niet goed af.
Je kan natuurlijk ook meteen een BBQ X project organiseren,… Ook leuk.
Wat enig dat Dijksma voor de afbeelding nagetekend is.
Tja, die Sharon Dijksma hè? Je kunt er (letterlijk) niet omheen…
Die bewegwijzering zou ook wel eens de perfecte oplossing kunnen zijn om al die platgereden kikkers en padden te voorkomen tijdens de jaarlijks paddentrek. In iets aangepaste vorm natuurlijk, de koe vervangen door een tekening van een kikker.
Rampoefeningen NU!
Inderdaad, wel zo veilig.