FAQ Abonnementen

Denk jij erover om abonnee te worden en wil je wat meer informatie? Lees hieronder de meest gestelde vragen over onze abonnementen. Ben je al abonnee? Kijk dan hieronder voor troubleshooting.

Nieuwe Abonnees

Waarom zou ik abonnee worden?
In de eerste plaats om De Speld te steunen. In roerige tijden is het belangrijk dat er betrouwbaar nieuws wordt geproduceerd. Je steunt daarbij ook één van de zeldzame onafhankelijke uitgevers in Nederland en je maakt De Speld minder afhankelijk van advertentie-inkomsten. 

In de tweede plaats krijg je als abonnee onbeperkt toegang tot alle inhoud, kun je je eigen artikelen insturen aan de redactie en krijg je elke week een exclusief artikel toegestuurd in een exclusieve nieuwsbrief. 

Welke mogelijkheden zijn er?
Jaarlijkse abonnee (€20 per jaar): Je steunt betrouwbaar nieuws, krijgt onbeperkte toegang tot alle Speld-artikelen en kunt artikelen insturen (“Vage Kennis”). 
Maandelijks abonnee (€2,99 per maand): ons maandelijkse abonnement (“Vage Kennis Light”).

Waarom een betaalmuur op De Speld?
We verwelkomen iedere bezoeker op de site. Als je vaker komt, kun je je registreren om toegang te krijgen tot onze artikelen. Als je erg vaak komt, vragen we je om abonnee te worden.

Blijven jullie nog steeds reclame plaatsen?
Reclame is, net als abonnementen, een onderdeel van ons verdienmodel. Omdat wij onze lezers hoog achten, kiezen we adverteerders zorgvuldig uit, produceren we onze commerciële content altijd zelf en zijn we transparant als het om betaalde content gaat. Hoe meer abonnees we hebben, hoe minder afhankelijk we zijn van adverteerders. 

Hoe kan ik betalen? (en waarom kan dat niet meteen met iDeal?)
Je laat bij het aanmelden je bankrekeningnummer achter (via systeem SEPA), daarna zetten wij een incasso op.  Ook kun je creditcardgegevens achterlaten. Onze (Amerikaanse) dienstverlener Stripe biedt helaas niet de gelegenheid om iDeal direct te gebruiken voor incasso. 

Ik wil De Speld wel steunen, maar geen abonnee worden
Je kunt ons ook steunen via speld.nl/doneer. Je kunt dan niet inloggen, maar we zijn wel heel blij met je.

Bestaande Abonnees

Hoe stuur ik mijn koppen in als abonnee?

Elke paar weken sturen we een oproep om koppen in te sturen. Deze kun je dan op een speciale pagina insturen, die alleen openstaat voor abonnees. Deze artikelen vind je, samen met exclusieve artikelen, terug op deze pagina: https://speld.nl/category/vagekennis/.

Ik ben al geregistreerd en krijg een melding dat ik geen abonnee kan worden, hoe zit dat?
Om van ‘geregistreerd’ naar abonnee over te gaan, moet je ingelogd zijn. Dan kun je op de pagina speld.nl/abonnementen een upgrade doen. Ben je je wachtwoord vergeten? Even resetten en klaar is kees.

Ik ben al abonnee en ben ingelogd, waarom krijg ik nog steeds de vraag om in te loggen op verschillende browsers?
Elke keer als je onze site op een ‘nieuwe’ manier benadert, word je gevraagd om opnieuw in te loggen. Dat geldt dus voor je mobiele telefoon, onze app, je webbrowser, maar ook vaak als je vanuit een sociaal medium doorklikt (Facebook gebruikt hiervoor bijvoorbeeld zijn eigen omgeving/’browser’). Vergelijk dit met een krant: hier moet je ook overal ingelogd zijn.

Waar kan ik mijn gegevens vinden en aanpassen? 
Als je ingelogd bent, kun je via de ‘Mijn account’ -knop of op https://speld.nl/mijn-account/ je gegevens vinden. Je kunt hier ook een ander bankrekeningnummer toevoegen of je wachtwoord aanpassen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar kan ik het resetten?
Je kunt op ‘wachtwoord vergeten’ klikken op de inlogpagina.

Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe kan dat? 
Bij het aanmelden geef je toestemming om tot wederopzegging te incasseren. Als je wilt opzeggen, kun je dit tot een week voor het einde van je abonnementsperiode doen in de inlogomgeving (https://speld.nl/mijn-account/). Je vindt daar een knop ‘Zeg je abonnement op’ (als je voor augustus 2022 abonnee bent geworden, is de knop helaas niet te zien. Je kunt dan gewoon een mailtje sturen naar onderstaand adres). Je kunt nog wel tot het einde van je huidige abonnementsperiode inloggen. NB liever niet storneren, dit kost ons erg veel geld.

Ik heb toch nog een onbeantwoorde vraag, waar kan ik jullie bereiken?
Op [email protected].

We zien je wel weer eens!

De Speld