g-stockstudio/shutterstock.com

Martin weigert zijn vliegtuig te updaten

'Zo'n softwarepatch maakt je kist slomer zodat je sneller een nieuwe moet kopen'

Gezagsvoerder Martin is niet van plan de laatste software-update voor zijn Boeing te installeren. Volgens de piloot zijn updates een truc van de fabrikant om toestellen trager te maken en vaker te laten crashen, zodat mensen sneller een nieuwer model kopen.

”Een vriend van me heeft laatst een update geïnstalleerd op zijn 737 MAX 8 en sindsdien is het ding niet vooruit te branden. Inmiddels denkt hij er serieus over om een Airbus te kopen.”

Door niet te updaten mis je natuurlijk wel wat nieuwe features, maar dat vindt Martin geen bezwaar. ”Je moet soms even wat trucjes uithalen om bijvoorbeeld uit een ongecontroleerde nosedive te komen, maar dan is het vaak voldoende om even de flaps te trimmen, MACS twee keer te resetten en het lichtje van ‘stoelriemen vast’ uit te schakelen.”

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

De man op de foto is NIET de gezagvoerder. Hij is de copiloot!
De gezagvoerder heeft namelijk VIER gouden strepen op zijn schouder, de copiloot heeft drie gouden strepen.

Hij zit wel op de stoel van de gezagvoerder.

Vermoedelijk is hij dronken, anders zou hij niet doen alsof ie de gezagvoerder is.

Reageer
gravatar

Vanzelf wordt in de eerste plaats op onderhoud bezuinigd.
En op op veiligheid, dat is ook de nieuwe trend met Amerikaanse atoomwapens.

Reageer
gravatar

Ze moeten er gewoon af en toe eentje testen, zo’n atoombommetje.
Meten is weten.

Noord-Korea heeft zich al aangeboden als testgebied.

gravatar

Wat een kinderachtige computertjes. Ik zweer nog steeds bij een IBM 360 mainframe. Weliswaar besloeg deze computer de helft van mijn Lockheed Constellation L-749 en moest er een schoorsteen op het dak voor de koeling, maar de betrouwbaarheid van de IBM 360 is ongeëvenaard.