Trouwen: het is niet alleen vaak de mooiste dag uit je leven, het is ook nog eens de duurste dag. Daarom kiezen steeds meer mensen voor advertenties op hun trouwjurk. Zo heeft Anne (28) haar jurk smaakvol laten branden door Monster Energy Drink: “Ik vind het wel stoer, drie gifgroene scheuren bij mijn bil, alsof een monster mijn jurk kapot heeft geklauwd!”
Het idee kreeg ze van haar beste vriendin Kim. “Die had de Roparun voorbij zien komen, waarbij ook allerlei mensen worden gesponsord. Eén plus één was in dit geval kassa!” Kassa, inderdaad. Vriendin Kim (31): “Ik had de stoute schoenen aangetrokken en Carpetland gebeld. Ze vonden het fantastisch: ik zou een sluier dragen van hoogpolig tapijt met het woord ‘Carpetland’ erop, zij betaalden het verblijf voor de gasten. En dan hadden ze ook tapijtsampletjes op de bedden gelegd.” Ook Anne heeft goed geboerd: “Monster pikte de rekening voor het diner op. Als extra bedankje hebben we toen een spoom laten serveren van wodka, sorbetijs en Monster Cafeïne-drink.”
Mark Brogem, marketingonderzoeker van de UvA, is enorm enthousiast over deze opkomende vorm van branding: “Op het altaar heeft je uiting een enorm bereik, iedereen kijkt toe. We hebben onderzoek gedaan, en uit onze focus-group bleek dat vooral de bil van de bruid een hotspot is. We onderzoeken nu ook de impact van andere vormen van huwelijkssponsoring. We kijken nu naar de impact van bijvoorbeeld het ‘Ja-woord’ sponsoren door de Hypotheker. Of stel je voor: ‘Wilt u nu de bruid kussen, met een door Smint geleverde clean breath?’ Dat werkt hoor. Of de bruidsmeisjes uitdossen in ondeugende Flügel-outfits. Naast ‘Daar komt de bruid’ kun je ook de Kruidvat-jingle op het orgel laten spelen.”
Leuk idee. Helemaal leuk zou zijn wanneer ze ook iets met advertisement doen met hun toekomstige baby.
Zie: http://tinyurl.com/h5zogmd
Ideale reclameplek voor Second Love.
‘Oppikken’,
Engerlands voor oprapen, oftewel betalen.
Maar wel vet koel.
‘jurk laten branden’
Klinkt vet koel, wel gevaarlijk voor de inzittende.
Het is niet alleen de duurste dag. Maar soms na een visje ook de laatste.
Daar kan ik zo giftig van worden; daar maak je toch geen grappen over.
Ook Durex ziet het gat in de markt. Onlangs sponsorden zij Chantal, die duidelijk zwanger in het huwelijksbootje stapte met Mark. Chantal droeg een jurk met op de rug het bedrijfslogo en het opschrift: “Och had ik maar …!”
Durex en gat, ik zie het verband niet.