TNT Post gaat vanaf 2013 ook elektronische post bezorgen

‘Bij een dienst als Yahoo of Gmail moet je maar wachten wanneer zo’n email aankomt. Wij bezorgen ieder poststuk gegarandeerd de volgende ochtend.’


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik wist niet dat i.t.t. kogel- en bom of gif brieven
elektrocuteren per post wEl mag.

Biedt wel perspectieven. Er zijn lui, die moet ik niet. Als die ooit een zwak hart krijgen…
Wil ik die brievenbus post wel weer ff een kans geven.

Reageer
gravatar

Snel een pakketje verzorgen? Vandaag gepost is morgen geleverd? FOUT !Het laatste poststukje wat met PostNl werd verzonden duurde maar 4 dagen. Een aangetekende brief afleveren? Hoeft niet afgetekend te worden.De service van PostNl is dat de postbezorger dit al van tevoren voor je doet zodat er op de site vermeld staat afgeleverd terwijl dat niet gebeurt is maar pas die dag daarna Hoe was het ook weer? Vlug, duidelijk, snel en vlot?

Reageer
gravatar

reizen en rusten – aanvullend op de altijd bewegende consument – broodkruimels in het toetsenbord van de laptop – verklaringen van het groen-kruis dat de remsporen echt afkomstig zijn van de mobiele baby – tussen bruin-broodje kaas en slok koffie de vergadering van 9:00 – en rond 11:00 de verplichte yoga in een toga in treinstel 4911 – verbeter uw schematisch denken op parron 4 te EH –
En daarmee als oplossing voor forenzen en dataverkeer capaciteit – kan de reiziger gedeeltelijk de post voor Limburg-noord evt Zuid op zich nemen tot aan post-knoop Sittard-Geleen of Maastricht/ Heerlen.

Als u toch die kant op moet – doet u ons een plezier – een warme maaltijd en boekenbon wachten op u in Roodeschool.

Reageer
gravatar

Ofschoon met een andere provider opgeknapt dan KPN (of één van haar alias-sen), moet ik toegeven emails ook wel eens dagen ná verzending te hebben ontvangen. En enigszins gemutileerd. Afzenders geloofden mij aanvankelijk niet, tot het henzelf gebeurde. Ik kijk nu met belangstelling uit naar de rechtse heilstaat die de Kunduz-axis ons belooft waarin emails zonder vertraging worden ontvangen, treinen weer Mussoliniaals op tijd rijden en de armoe, bedeling en met-de-pet-in-de-hand-nederigheid voor het gewone volk weer in ere worden hersteld. Het land Gods, de tale Kanaäns, bestuurd door regeerderen uit VVD/CDA, bankiers en multinationals; DAT is hét doel, waarnaar zij allen streven. Tussen ons en Armageddon staat dan alleen nog het acrobaten-duo Samson en Delila Spekman en de gonzende maar nimmer ópvliegende bromvlieg E. Roemer. ‘t Wordt tijd dat -ten lange leste- God zich ontfermt over deze benauwde veste. Voor God, Oranje en ABN/ING, HoeZee? Houzee!

Reageer
gravatar

Met enige regelmaat wordt ik geconfronteerd met lieden die onder urgente zaken denken uit te kunnen komen door de opmerking te plaatsen dat zij de mail nog niet hebben gelezen.

Dit fenomeen, het is al tijden geen incident meer, is hoogst hinderlijk; wellicht kan de Post een service aanbieden waarbij de mail niet alleen wordt bezorgd, doch ook met luider stemme wordt voorgelezen?

Reageer
gravatar

Dan lijkt me de tweede optie een aardige. Wanneer dit mede gepaard gaat met het bezorgen van brood of melk slaan wij een dubbelslag en keren de beschaafde tijden van weleer, zoals treffend verbeeld in de belevenissen van Monsieur Hulot, weerom.

gravatar

Ondertussen is het zelfs met vergroting van de foto ontzettend zoeken naar de “send” knop op het afgebeelde toestel.
Of het moet zijn om verwarring met “Sandd” te voorkomen dat deze knop welhaast onzichtbaar is aangebracht.

Reageer
gravatar

Inderdaad heer Hokke.

Overduidelijk zichtbaar zijn de oude vertrouwde gleuven, die destijds door de PTT inwerpopeningen werden genoemd om obscene bijgedachten te voorkomen. Zouden die gleuven betekenen dat op e-post ook een postcode moet staan?

(Postkode voor de juf.)

gravatar

Mijn broer zal op instigatie van zijn kamerdienaar Eric Lucassen voorstellen dat voor swaffelen door brievenbussen geen postcode meer op het lid behoeft te worden gezet.

gravatar

Tante pos heeft in de loop der jaren bewezen dat naamsverandering geen garantie is voor kwaliteit, ga maar na:
– PTT werd geprivatiseerd tot KPN (Koninklijke PTT Nederland). Omdat kenneliojk de kwaliteit van de telefoonlijnen te slecht was volgde stap 2:
– Opsplitsing van KPN in een post/pakketbedrijf en een telecombedrijf
De eerste scheurtjes werden al zichtbaar bij de post en KPN ging via allerlei nieuwe technische ontwikkelingen die bijna hun faillisement opleverden hun voormalige bedrijfsonderdeel beconcurreren.
– Stap 3: De sprinkhanen verschijnen ten tonele en de goede oubollige tante Pos (of zo U wilt postbode Sijmen) wordt gesplitst in een pakjesbezorger en een postbode.
Inmiddels verkeren alle 3 de bedrijven in een dergelijk deplorabele staat van ontbinding dat waarschijnlijk alleen het staatsinfuus of een toevallig langslopende Mexicaan enig soelaas kunnen bieden. En weer is er een Nederlands bedrijf ter ziele (zucht!).

Reageer
gravatar

Ik zie scherpe overeenkomsten met dat andere overheidsbedrijf dat ooit sec NS heette. Eerst met stoomtractie, later met elektrisch materieel, reed men volgens het (spoor)boekje. Nu ProRail en NS gezamenlijk het railnet bestieren en achterstallig onderhouden, kennen we nieuwe monocausale verbanden: herfstbladeren op de rails=vierkante wielen, vertragingen! Hogere uitzettingscoëfficienten=steigerende rails, grote vertragingen. Koperdieven, beklemde seinen of bevroren wissels=onberijdbare baanvakken,enorme vertragingen. Dronken of ontbrekende machinisten en conducteurs=hevige trein-en haaruitval, vertragingen, blikseminslagen en branden in cruciale besturingscentra in Utrecht=enorme vertragingen en disfunctionerend busvervangend busvervoer. Oplossing: er moet méér overheidsgeld in geprivatiseerde ondernemingen worden gepompt. Ik wil maar zeggen: één GROOT succes, al die privatiseringen!

gravatar

U kunt dit nog aanvullen met: ‘meer reizigers dan verwacht en gewenst’.
Inderdaad draagt u hier een prangende oplossing aan: méér privatiseren.

Dat doet de werkgelegenheid deugd, immers: door grote delen van de dag tot reistijd te verheffen zijn bedrijven genoodzaakt de posten dubbel te bezetten. Dat leidt tot lagere loonkosten en hogere belastinginkomsten vanwege de forensentax, omdat het werkvolk voortdurend in beweging is.

Jaren, decennia zelfs, na het uitroepen van Nederland tot Transportland komt het er dan toch van: hulde heer Outsider!

Qua postbodes kan eenzelfde mores gevolgd worden: men vraagt het publiek dan zoveel mogelijk de eigen post te bestellen, zodat er handjes vrijkomen om e-mail te sorteren.

gravatar

Dit bericht wordt op dit moment verzonden via PTTendanwelofTNTendanwelofPOST(zondereen)puntNL. Zodra het bezorgd is kunt u het inzien. Wordt vervolgd…….

Reageer
gravatar

Komt er in de toekomst ook een voorziening om pakjes elektronisch te verzenden?
Wordt alleen wel riskant met bombrieven, al die elektrische vonken… Als dat maar goed gaat…

Reageer
gravatar

Ja hoor, zeg dat maar tegen Benjamin Franklin, Tesla en Volta: die hebben de electriciteit zowat uitgevonden.

Trouwens,juffie Beterweten: dan kan het toch nooit Sophocles zijn? Dan is het SophoKles.
Niet dat-ie zichzelf er in zou herkennen, deze nieuwlichteij.

gravatar

Akke,

Jij hebt mij betrapt op een fout. Sophokles dient inderdaad met een kaa worden geschreven.

De grondleggers van de elektriciteitsleer waren echt een Chinees, Shen Kuo, een Fransman, Petrus Peregrinus, een Italiaan, Girolamo Cardano, een Grote Brit, William Gilbert, en een Duitser Otto von Guericke.

De wetenschapper Alessandro Volta (Italiaan), de techneut Nikola Tesla (oorspronkelijk Serviër) en moralistische diplomaat Benjamin Franklin (Amerikaan) kwamen pas veel later.

Volgens het groene en witte boekje is elektr… de enig juiste schrijfwijze.

In de hoek met ezelsoren op je hoofd wegens eigenwijsheid en niet opletten bij de geschiedenisles.

gravatar

Echt niet. Die lui hielden zich bezig met electriciteit met een CEE, niet met een kaa. In het Italiaans is het elettricita en in het Frans électricité.
Die Chinees zal het gehad hebben over barnsteen, die kende geen ouwe Grieken.

En groene, witte of rode boekjes daar doe ik niet aan: daarin staan regeltjes van wereldvreemde mensen.
De commissie die een van die boekjes samenstelden bestond trouwens geheel uit Groningers die meenden dat er niet genoeg N-nen werden geschreven.
O zo.

En het maakt ook helemaal niet uit, juffie: als je je vingers natmaakt en in een stopcontact steekt, roep je van alles behalve electriciteit, met of zonder k of c.

gravatar

Lieve juf, nu is de allerlaatste caa van mijn toetsenbord verdwenen omdat u ‘m persé voor uw Electra wilde lenen. Dat wordt heel slecht voor het electoraat dit najaar. Marc my words: dat cabinet wordt nics, en alleen maar door uw corrigerend gedrag.

gravatar

De grote vraag is natuurlijk: bezorgen ze het op het goede adres, bij de buren, of in een naburige sloot? Je moet de zorgvuldig opgebouwde goede naam van TNT Post natuurlijk niet te grabbel gooien.

Reageer
gravatar

TNT Post gaat vanaf 2013 ook elektronische pizza bezorgen. ‘Bij een dienst als Yahoo of Gmail moet je maar wachten wanneer zo’n meelpizza aankomt. Wij bezorgen ieder pizzapunt gegarandeerd de volgende ochtend.’

Reageer
gravatar

Gaan ze volgend jaar alweer een andere naam nemen? TNT post?

Reageer
gravatar

Ik vrees dat dit besluit een hoop ellende zal gaan opleveren. De gewone brievenbussen moeten het al ontgelden als er weer eens iemand vindt dat er met vuurwerk gespeeld moet worden. De electroniche aansluitingen van de nieuwe brievenbussen zal helemaal kwetsbaar zijn!

Reageer
gravatar

Gelukkig eindelijk m’n post op tijd, zelfs op zaterdag, zondag EN maandag.
Die kneuzen van Yahoo of Gmail kunnen hier een voorbeeld aan nemen!
Maandag om 0:01u verzonden en dinsdag 11:59u al bezorgd!

Reageer
gravatar

Electronisch past helemaal bij de PTT/TNT post/ nu PostNL: langzaam op stoom komen en de electrische telex ontwennen.

Het enige wat me zorgen baart, is hoe het nu moet met aangetekende mailtjes?