Helaas vandaag al 3u staan wachten op het station van groesbeek, aan de grens van de duitse heuvelen. Tot op heden echter nog geen fatsoenlijke trein verschenen. Wel stonden er langs het perron van die onduidelijke fietstreinen. Kennelijk het nieuwste materiaal van de NS. Deze hebben nog minder comfort dan de sprinter. Terwijl ik toch echt dacht dat nog minder comfort niet meer mogelijk is.
Triest dat in deze berichtgeving weer met geen woord gerept wordt over de vertraagde treinen in Oosterhout. Sinds men daar eerst is gaan eten is het nooit meer goed gekomen
Dat is voor straf, omdat Bonifatius daar pas in 754 is vermoord.
Erger had namelijk kunnen worden voorkomen als hij was omgebracht bij de eerste keer – omstreeks 716 – dat hij in Friesland als een bezetene eiken bomen kapte.
De ontbossing is voor een groot deel aan hem te wijten. Daardoor zaten de spoorwegen met een tekort aan bielzen.
Waarom maken we het spoor niet rijp voor auto’s? Minder file leed en nooit meer wachten op iets waarvan je toch niet zeker bent of het deze week nog komt!
Het spoor oprijden doen we op een bestaand station en daar vervangen we de seinen door borden met de tekst: sneeuwkettingen en een bezem bij U?
In het vroegere Wilde Westen hadden ze op het spoor karretjes waarop je via een pomp systeem jezelf vooruit kon pompen. Misschien is het wat voor de NS om die aan te schaffen en mensen de gelegenheid te geven om met de OV-chip een karretje te huren. Misschien kan dat ook wel in het OV-fiets project worden opgenomen en dan weten we ook zeker dat het spoor altijd bruikbaar is. Oh ja, rust ze uit met een bezem (voor de blaadjes) en een sneeuwschuiver!
Ik zie aan de foto dat ProRail ondanks de altijd even onbetrouwbare woorden van de voorlichtingsdienst toch is begonnen met het aanleggen van rails en wissels naar Amstelveen. Ik zie op de foto toch duidelijk een wissel 2.0 (backup versie) voor het gebouw staan.
Wij vinden het erg jammer dat dit bericht op deze manier in de wereld wordt gebracht.
Wij zijn nooit op de hoogte gesteld van de bouw van een station.
Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor het ontbreken van rails bij elk gebouw wat zich de naam station toe eigent.
Wij zullen bij de minister er op aandringen om de naam ‘Station’ wettelijk te deponeren en zodoende te beschermen.
Wij zien het al gebeuren dat elke willekeurige reiziger zijn huis ‘station’ noemt en verwacht dat wij daar rails langs zullen leggen, niet te onderschatten het aantal horecagelegenheden dat zich zo gaat noemen.
De reizigers op het in het artikel genoemde station kunnen op kosten van de NS gratis een kopje koffie of thee nuttigen.
Hoezo geen rails? Er liggen weldegelijk rails voor station Amstelveen; weliswaar enkel spoor, maar rails zijn rails. Overigens begrijp ik niet waarom Prorail en de NS hierop aangesproken worden. die gaan er niet over. Iedereen die een beetje ingevoerd is in het openbaar vervoer, weet dat de stoomlocomotiefverbindingen van de Haarlemmermeerspoorweg geëxploiteerd worden door de Hollandsche Electrische-Spoorweg-Maatschappij. Helaas heeft men wat tegenslag bij het elektrificeren van de lijn; vandaar de vertraging.
Dank u voor deze informatie: het blijkt nu zelfs dat er illegaal rails zijn aangebracht om ons een slechte naam te bezorgen.
De HETM is ons onbekend, wel een H.IJ.S.M. Hollandse Ijzeren Spoorweg Maatschappij.
Deze is echter bij het vervangen van ijzeren spoorstaven door stalen staven gestopt met de activiteiten. men kon de naam niet meer waar maken.
‘T is geel en gaat terug in de tijd: de trein naar Amstelveen.
Ja, leuke grap van dat niet bestaande station in Amstelveen. Maar nu even serieus. Is het misschien een idee om Amstelveen te verplaatsen naar Schiphol? Het ligt dan automatisch aan een welig bloeiende spoorlijn. En dat we dan Schiphol ondergronds aanleggen. Het lijkt mij duidelijk een oplossing van twee vliegende klappen. O.a. veel minder geluidshinder en zo.
Beste Carrotte, het is toch geen oorlog met de EU of zo, toch?
Kijk in de oorlog hadden we van alles ondergronds. Het zou mij niet verbazen dat daar ook startbanen bij waren. Landingsbanen kan ik mij niet zo goed ondergronds voorstellen. Vandaar die kamikazen natuurlijk.
Lieve opa, je wordt wel een beetje dement, is het niet?
Je bedoelt natuurlijk startersbanen, maar die zijn door bezuiniging weer afgeschaft.
En van kamikazen heeft nog nooit iemand gehoord. Bedoel jij misschien Edammer kazen?
Wat heb je aan vliegende klappen? Doe mij maar klappende vliegen. Het Loo heeft ook geklaagd. Sinds de NS en Prorail elke keer weer de treinen laten stranden en ze dus niet meer in het Loo komen is het lachen ze vergaan. Nooit meer horen ze de verhalen hoe vier Britten kaartjes voor het Loo bestellen : Two to the Loo. Two to the Loo too.
En die Britten maar balen dat ze zo’n lange reis naar de plee moeten maken, en als ze daar eindelijk zijn en de plee gevonden hebben, moeten ze nog bijbetalen voor het gebruik ook.
Van Apelfoort naar Amstelveen neem ik altijd de paardentram: niks geen defecte tramstellen en het gras langs de kant geeft meer dan genoeg energie.
Inmiddels heeft het Amsterdamse GVB aangegeven dat zij bezig zijn in opdracht van de NS en ProRail een zgn. lightrail-bypass aan te leggen naar Amstelveen. De ingebruikname gaat echter uitgesteld worden daar ze in Amsterdam problemen hebben om een tunneltje van ca 5km aan te leggen. Voorlopig kunnen passagiers naar en van Amstelveen uitsluitend gebruik maken van lijn 5 en 51 mits er voldoende materieel voorhanden is.
Tante, hoe lang heeft u in het buitenland gezeten? Inmiddels weten alle abonnees, dat achteraf fouten herstellen niet meer lukt. Uw poging leidde tot verdubbeling van uw bericht en dat is heel irritant voor de lezertjes.
De samenwerking tussen de NS en Pro-Rail is fnuikend. Al jaren geleden heeft de NS om hun goede wil te tonen een trein langs een perron van het toenmalig revolutionaire station gezet. Door het ontbreken van aansluitend spoor staat die stoomtrein daar inmiddels weg te roesten.
Hoewel nadere informatie vanuit de NS uitblijft is de vertraging inmiddels opgelopen naar ruwweg 60 jaar. Onduidelijk is wanneer de dienstregeling wordt hervat.
De Grote Johan Cruijff Quiz, waarbij het antwoord op elke vraag Johan Cruijff is.
Zie ik nu goed dat men in Almere (sorry, AMSTELVEEN) nog de ouderwetse, niet-meer-in-welke-postroute-dan-ook-opgenome RODE brievenbussen nog heeft staan?
Terecht dat daar geen trein naartoe rijdt dan, schande!
Sprekend over loopings, dat wil op Schiphol ook al niet echt lukken. Misschien moeten we een nota opstellen voor het gehele vervoer in het zuiden van Noord-Holland.
Goede zaak: iemand die daar gaat wonen is óf wilsonbekwaam, óf doet dat bij volle bewustzijn.
Bij wilsonbekwaamheid is het maar goed dat de wildgroei in reizen wordt getemperd, en bij volle bewustzijn is het niet meer dan redelijk op de eigen gebrande blaren te moeten zitten en niet de belastingbetaler daarmee op te zadelen.
Overigens heb ik gehoord dat ProRail de schuld bij het KNMI legt.
Waarom moet het nou altijd alleen maar over de spoorwegen gaan?
–
In Almere, of in elk geval in de Muziekwijk, is de hele week nog geen enkel vliegtuig geland en zelfs is er geen watertaxiverbinding naar de Canarische eilanden
–
Dit laatste geldt uiteraard voor de enkele-reis-verbinding, want wie wil er ooit terug naar Almindere?
Als iedereen vanaf Schiphil doorloopt naar de staart van het vliegtuig kan men daar weer uitstappen in Amstelveen. Dit maakt deze manier van transport commercieel zeer aantrekkelijk, de brandstoftoeslag (die uiteraard wel gewoon geheven wordt) kan zo voor andere zaken worden gebruikt.
Helaas vandaag al 3u staan wachten op het station van groesbeek, aan de grens van de duitse heuvelen. Tot op heden echter nog geen fatsoenlijke trein verschenen. Wel stonden er langs het perron van die onduidelijke fietstreinen. Kennelijk het nieuwste materiaal van de NS. Deze hebben nog minder comfort dan de sprinter. Terwijl ik toch echt dacht dat nog minder comfort niet meer mogelijk is.
Het formulier ‘Geld terug bij Vertraging’ heb ik zojuist verstuurd.
Triest dat in deze berichtgeving weer met geen woord gerept wordt over de vertraagde treinen in Oosterhout. Sinds men daar eerst is gaan eten is het nooit meer goed gekomen
Er schijnen nu ook al geen treinen meer naar Dokkum te rijden….
Dat is voor straf, omdat Bonifatius daar pas in 754 is vermoord.
Erger had namelijk kunnen worden voorkomen als hij was omgebracht bij de eerste keer – omstreeks 716 – dat hij in Friesland als een bezetene eiken bomen kapte.
De ontbossing is voor een groot deel aan hem te wijten. Daardoor zaten de spoorwegen met een tekort aan bielzen.
Waarom maken we het spoor niet rijp voor auto’s? Minder file leed en nooit meer wachten op iets waarvan je toch niet zeker bent of het deze week nog komt!
Het spoor oprijden doen we op een bestaand station en daar vervangen we de seinen door borden met de tekst: sneeuwkettingen en een bezem bij U?
In het vroegere Wilde Westen hadden ze op het spoor karretjes waarop je via een pomp systeem jezelf vooruit kon pompen. Misschien is het wat voor de NS om die aan te schaffen en mensen de gelegenheid te geven om met de OV-chip een karretje te huren. Misschien kan dat ook wel in het OV-fiets project worden opgenomen en dan weten we ook zeker dat het spoor altijd bruikbaar is. Oh ja, rust ze uit met een bezem (voor de blaadjes) en een sneeuwschuiver!
Ik zie aan de foto dat ProRail ondanks de altijd even onbetrouwbare woorden van de voorlichtingsdienst toch is begonnen met het aanleggen van rails en wissels naar Amstelveen. Ik zie op de foto toch duidelijk een wissel 2.0 (backup versie) voor het gebouw staan.
Wij vinden het erg jammer dat dit bericht op deze manier in de wereld wordt gebracht.
Wij zijn nooit op de hoogte gesteld van de bouw van een station.
Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor het ontbreken van rails bij elk gebouw wat zich de naam station toe eigent.
Wij zullen bij de minister er op aandringen om de naam ‘Station’ wettelijk te deponeren en zodoende te beschermen.
Wij zien het al gebeuren dat elke willekeurige reiziger zijn huis ‘station’ noemt en verwacht dat wij daar rails langs zullen leggen, niet te onderschatten het aantal horecagelegenheden dat zich zo gaat noemen.
De reizigers op het in het artikel genoemde station kunnen op kosten van de NS gratis een kopje koffie of thee nuttigen.
Hoezo geen rails? Er liggen weldegelijk rails voor station Amstelveen; weliswaar enkel spoor, maar rails zijn rails. Overigens begrijp ik niet waarom Prorail en de NS hierop aangesproken worden. die gaan er niet over. Iedereen die een beetje ingevoerd is in het openbaar vervoer, weet dat de stoomlocomotiefverbindingen van de Haarlemmermeerspoorweg geëxploiteerd worden door de Hollandsche Electrische-Spoorweg-Maatschappij. Helaas heeft men wat tegenslag bij het elektrificeren van de lijn; vandaar de vertraging.
Dank u voor deze informatie: het blijkt nu zelfs dat er illegaal rails zijn aangebracht om ons een slechte naam te bezorgen.
De HETM is ons onbekend, wel een H.IJ.S.M. Hollandse Ijzeren Spoorweg Maatschappij.
Deze is echter bij het vervangen van ijzeren spoorstaven door stalen staven gestopt met de activiteiten. men kon de naam niet meer waar maken.
‘T is geel en gaat terug in de tijd: de trein naar Amstelveen.
Ja, leuke grap van dat niet bestaande station in Amstelveen. Maar nu even serieus. Is het misschien een idee om Amstelveen te verplaatsen naar Schiphol? Het ligt dan automatisch aan een welig bloeiende spoorlijn. En dat we dan Schiphol ondergronds aanleggen. Het lijkt mij duidelijk een oplossing van twee vliegende klappen. O.a. veel minder geluidshinder en zo.
Beste Carrotte, het is toch geen oorlog met de EU of zo, toch?
Kijk in de oorlog hadden we van alles ondergronds. Het zou mij niet verbazen dat daar ook startbanen bij waren. Landingsbanen kan ik mij niet zo goed ondergronds voorstellen. Vandaar die kamikazen natuurlijk.
Lieve opa, je wordt wel een beetje dement, is het niet?
Je bedoelt natuurlijk startersbanen, maar die zijn door bezuiniging weer afgeschaft.
En van kamikazen heeft nog nooit iemand gehoord. Bedoel jij misschien Edammer kazen?
Wat heb je aan vliegende klappen? Doe mij maar klappende vliegen. Het Loo heeft ook geklaagd. Sinds de NS en Prorail elke keer weer de treinen laten stranden en ze dus niet meer in het Loo komen is het lachen ze vergaan. Nooit meer horen ze de verhalen hoe vier Britten kaartjes voor het Loo bestellen : Two to the Loo. Two to the Loo too.
En die Britten maar balen dat ze zo’n lange reis naar de plee moeten maken, en als ze daar eindelijk zijn en de plee gevonden hebben, moeten ze nog bijbetalen voor het gebruik ook.
Van Apelfoort naar Amstelveen neem ik altijd de paardentram: niks geen defecte tramstellen en het gras langs de kant geeft meer dan genoeg energie.
Het station schijnt verdwenen te zijn bij het terugzetten van een backup.
Inmiddels heeft het Amsterdamse GVB aangegeven dat zij bezig zijn in opdracht van de NS en ProRail een zgn. lightrail-bypass aan te leggen naar Amstelveen. De ingebruikname gaat echter uitgesteld worden daar ze in Amsterdam problemen hebben om een tunneltje van ca 5km aan te leggen. Voorlopig kunnen passagiers naar en van Amstelveen uitsluitend gebruik maken van lijn 5 en 51 mits er voldoende materieel voorhanden is.
De reisplanner geeft het station zelfs niet aan!
Tante, hoe lang heeft u in het buitenland gezeten? Inmiddels weten alle abonnees, dat achteraf fouten herstellen niet meer lukt. Uw poging leidde tot verdubbeling van uw bericht en dat is heel irritant voor de lezertjes.
Ja, dat krijg je als je 62 jaar lang op een stationshal zonder gratis wifi zit.
De NS zijn zo vriendelijk om de wachtenden af en toe koffie te serveren. Op zon- en feestdagen zelfs met een mariabiscuitje er bij.
Veel Amstelveners zijn echter inmiddels moedeloos huiswaarts gekeerd. 62 jaar wachten gaat immers niet in de koude kleren zitten.
De NS zijn zo vriendelijk om de wachtenden af en toe koffie te serveren. Op zon- en feestdagen zelfs met een mariabiscuitje er bij.
Vele Amstelveners zijn echter inmiddels moedeloos huiswaarts teruggekeerd. 62 jaar wachten gaat immers niet in de koude kleren zitten.
Het is pertinent de schuld van Pro-Rail. Dat staatsbedrijf weigert al jaren om spoorlijnen aan te leggen naar en van het megalomane station.
De samenwerking tussen de NS en Pro-Rail is fnuikend. Al jaren geleden heeft de NS om hun goede wil te tonen een trein langs een perron van het toenmalig revolutionaire station gezet. Door het ontbreken van aansluitend spoor staat die stoomtrein daar inmiddels weg te roesten.
Hoewel nadere informatie vanuit de NS uitblijft is de vertraging inmiddels opgelopen naar ruwweg 60 jaar. Onduidelijk is wanneer de dienstregeling wordt hervat.
Wel mooi dat ze meteen de rommel opruimen.
Altijd dat vingerwijzen naar elkaar. Iedereen weet toch dat het de Polen zijn. Of was het nou Johan Cruijff?
De Grote Johan Cruijff Quiz, waarbij het antwoord op elke vraag Johan Cruijff is.
Zie ik nu goed dat men in Almere (sorry, AMSTELVEEN) nog de ouderwetse, niet-meer-in-welke-postroute-dan-ook-opgenome RODE brievenbussen nog heeft staan?
Terecht dat daar geen trein naartoe rijdt dan, schande!
Er staat er ook nog één in Hoog Catherijne.
Die looping daar bij station Amstelveen zorgt ook vaak voor problemen.
Sprekend over loopings, dat wil op Schiphol ook al niet echt lukken. Misschien moeten we een nota opstellen voor het gehele vervoer in het zuiden van Noord-Holland.
Goede zaak: iemand die daar gaat wonen is óf wilsonbekwaam, óf doet dat bij volle bewustzijn.
Bij wilsonbekwaamheid is het maar goed dat de wildgroei in reizen wordt getemperd, en bij volle bewustzijn is het niet meer dan redelijk op de eigen gebrande blaren te moeten zitten en niet de belastingbetaler daarmee op te zadelen.
Overigens heb ik gehoord dat ProRail de schuld bij het KNMI legt.
Ze hebben trouwens ook stiekem het station daar verstopt zodat niemand het merkt.
Waarom moet het nou altijd alleen maar over de spoorwegen gaan?
–
In Almere, of in elk geval in de Muziekwijk, is de hele week nog geen enkel vliegtuig geland en zelfs is er geen watertaxiverbinding naar de Canarische eilanden
–
Dit laatste geldt uiteraard voor de enkele-reis-verbinding, want wie wil er ooit terug naar Almindere?
Het is schandalig. Weet iemand of de intercity naar Volendam nog wel rijdt?
Geen idee. Ik ben net in Usquert uit de trein gestapt; die rijdt dus wel.
Ook busvervoer is niet mogelijk. KLM heeft een Boeing 737 beschikbaar gesteld.
Als iedereen vanaf Schiphil doorloopt naar de staart van het vliegtuig kan men daar weer uitstappen in Amstelveen. Dit maakt deze manier van transport commercieel zeer aantrekkelijk, de brandstoftoeslag (die uiteraard wel gewoon geheven wordt) kan zo voor andere zaken worden gebruikt.